Psihoterapia prin poveste
• cea de-a III-a editie a simpozionului interjudetean Altfel de povesti a avut loc la Poiana Teiului • evenimentul a adunat la pupitrul dezbaterilor cadre didactice de la scolile din Hangu, Ceahlãu, Farcasa, Grinties si Suceava •
Scoala Gimnazialã Iustin Pîrvu Poiana Teiului a sunat zilele trecute adunarea în rîndul dãscãlimii de pe Valea Bistritei si nu numai, pentru a trãi cîteva ore bune în lumea povestilor. ÃŽntîlnirea a fost prilejuitã de cea de-a treia editie a simpozionului interjudetean Altfel de povesti, care a constituit, ca si-n editiile trecute, bilantul proiectului cu adresabilitate prin site-ul ISJ Neamt întregului corp didactic din România. „Prin proiectul Altfel de povesti, initiat de scoala noastrã cu doi ani în urmã, se doreste atingerea mai multor obiective, precum prezentarea unor povesti terapeutice si a mesajelor acestora vizînd stãri si sentimente, realizarea unui schimb de experientã între cadrele didactice care se confruntã cu probleme emotionale în rîndul copiilor, crearea unei baze de date cu posibilele tulburãri emotionale ale copiilor si modalitãtile de remediere si realizarea unei culegeri de povesti terapeutice în format electronic. Asta, deoarece se cunoaste cã lumea interioarã a copilului este una plinã de mister si complexitate si chiar dacã sînt mici, au si ei temeri, nevoi, emotii, frustãri. Orã', tocmai de aceea am gîndit povestea, ca rol terapeutic si mijloc excelent de a ne adresa copilului, transmitîndu-i pe aceastã cale anumite modele comportamentale si valori morale“, a declarat profesoara Mariana Deleanu. Simpozionul organizat de cãtre dascãlii Valeria Dobos, Mariana Deleanu, Florenta Baltag si Eugenia Rusu, cu sprijinul directorilor Ciprian Ciubotã si Maria Doroftei, a adunat la pupitrul dezbaterilor cadre didactice din Hangu, Ceahlãu, Farcasa, Grinties si Scoala Nr.1 Suceava. Cît priveste cele 220 de lucrãri înscrise în concursul lansat online, parte dintre ele, cele mai valoroase, vor intra în paginile unei cãrti electronice, pentru a putea fi consultate de cãtre toti cei interesati, de la dascãli si pînã la psihologi sau psihoterapeuti. „Faptul cã noi lucrãm cu copiii ce au fel de fel de probleme ne-a determinat sã insistãm pe aceastã temã, povestea cu rol terapeutic. Asta, pentru cã dorim sã corectãm anumite comportamente, pînã la urmã rolul unei institutii de învãtãmînt fiind acela de a forma oameni. Sînt deosebit de multumit de rezultatul acestui proiect la care au subscris si multe scoli din tarã. Este un prilej de a ne cunoaste, de a ne perfectiona activitatea si chiar de socializare pe subiecte serioase“, a spus unul dintre dascãlii Scolii Grinties prezent la lucrãrile simpozionului de la Scoala Iustin Pîrvu. De mentionat cã la manifestarea gãzduitã de poienari a participat si profesoara Ionela Meda Stirbu, inspector la ISJ Neamt.
|