Alina Iacob s-a remarcat la Si eu pot fi bun la mate
Cel mai bun rezultat în acest an la concursul judetean Si eu pot fi bun la mate, organizat de Inspectoratul Scolar, a fost obtinut de cãtre o elevã de clasa a IV-a de la Scoala Dochia. Competitia, care se adreseazã elevilor din clasele IV - VIII, se deruleazã de cîtiva ani buni în judetul Neamt. Elevii doritori de a-si încerca puterea mintii la aceastã disciplinã au avut posibilitatea de a participa la o primã etapã, organizat pe centre, unde au fost cumulate trei sau mai multe scoli din mediul rural. Copiii care au obtinut punctaje maxime (de 28 puncte) sau apropiate de acesta, s-au calificat la etapa judeteanã. ÃŽn fiecare an subiectele au avut un grad de dificultate ridicat, astfel încît selectia sã fie riguroasã si doar cei care reusesc sã desluseascã tainele matematicii sã se afle în topul clasamentului. ÃŽn fiecare an Scoala Dochia a avut elevi care au participat la acest concurs, de unde s-au întors cu rezultate bune, însã anul acesta eleva Alina Mirela Iacob, de la clasa a IV-a A, îndrumatã de învãtãtoarea Rodica Acsinte Crãciun, a obtinut punctaje demne de evidentiat - 27,5 puncte la etapa localã, care s-a desfãsurat la Scoala Nicolae Buleu din Mãrgineni, si punctajul maxim de 28 de puncte la etapa judeteanã, sustinutã sîmbãtã, 25 aprilie 2015, la Liceul Teoretic Vasile Alecsandri Sãbãoani. Un rezultat deosebit tinînd cont de faptul cã din cei 264 de elevi participanti niciunul nu a mai obtinut punctaj maxim. „Alina este o elevã de exceptie, cu o capacitate intelectualã deosebitã si un ritm de lucru rapid, ceea ce implicã tratare diferentiatã. A pãtruns cu succes în hãtisurile matematicii încã din clasa întîi, cînd rezolva probleme ce se regãseau în manuale si culegeri pentru clasele a II-a si a III-a. Delicatã, cu o voce domoalã, soptitã, de multe ori îmi dãdea solutia la o problemã din mers, în timp ce se deplasa spre tablã. Orice rationament matematic, atunci cînd este solicitatã sã-l argumenteze, îl face calm, îndelung cumpãnit, cu multã sigurantã, pentru a nu lasã loc de interpretãri. Nu a uitat niciodatã ca dupã rezolvarea unui exercitiu sau a unei probleme sã se verifice. Aceasta este Alinuta noastrã în cîteva cuvinte, un copil capabil de performantã, alãturi de care ne bucurãm pentru rezultatele obtinute, noi cadrele didactice si pãrintii“, a declarat învãtãtoarea Rodica Acsinte Crãciun.
|