Carol I, performante la stiinte sociale si istorie
• elevii liceului din Bicaz si-au adjudecat 7 mentiuni, douã locuri III, trei locuri II si un loc I • Raluca Scurtu va reprezenta învãtãmîntul nemtean, la faza nationalã de logicã • Liceul Carol I Bicaz a încheiat faza judeteanã a concursurilor olimpice pe materii cu performante deosebite. ÃŽn urma întrecerilor la stiintele sociale si istorie, liceenii bicãjeni s-au situat în fruntea clasamentelor, adjudecîndu-si 7 mentiuni, douã locuri III, 3 locuri II si un loc I prin Raluca Scurtu, clasa a XII-a D, rezultatul obtinut, asigurîndu-i dreptul de a reprezenta învãtãmîntul nemtean la faza nationalã de logicã de la Tulcea. Cei care s-au remarcat au fost Brîndusa Dobre, locul II la sociologie si mentiune la istorie, Anamaria Voaides, mentiune la sociologie, Andreea Radu, locurile II la istorie si sociologie, Elena Radu, locul III la sociologie, Ioana Ailenei, mentiune la logicã, Andreea Fîrtalã-Cioncut, locul III la economie, Liliana Chirilã, mentiune la sociologie, Lidia Motco, mentiune la logicã, Laurian Cucos, mentiune la logicã si Teoctist Caia, mentiune la istorie. „Existã, dupã cum se observã, o tendintã masivã de apropiere a acestei generatii spre stiintele sociale. E un reviriment, anul acesta avînd cele mai bune rezultate la olimpiade. Dar, trebuie retinut cã toti cei 20-30 de elevi participanti la etapa judeteanã au optat din plãcere, asta chiar dacã nu vor urma o facultate de profil. Au muncit mult, s-au pregãtit sistematic, dîndu-si seama cã pentru a face performantã, trebuie sã muncesti“, a declarat profesorul de stiinte sociale George Lazãr, directorul adjunct al Liceului Carol I. Dintre olimpici, o mare parte studiazã stiintele sociale si cu profesoara Suzana Hrap, care a tinut sã spunã cã unii dintre elevii laureati au participat si în anii trecuti la olimpiadã. „Si au avut si atunci o comportare bunã. Anul acesta, a intervenit un element nou privind pregãtirea, acel Centru de Excelentã din Piatra Neamt, unde s-a lucrat cu profesoara Petruta Lostun, pe linie de sociologie si cu mine pe psihologie, beneficiind de o pregãtire de nivel superior. A fost o sansã în plus, pe care tinerii au valorificat-o. A fost un efort extraordinar, dar rezultatele au demonstrat cã s-a meritat“, a afirmat profesoara Hrap. Cît prveste istoria, profesoara Xenia Sîrbu a tinut sã adauge: „Rezultatele obtinute sînt realizarea unui vis pe care ni l-am propus de cînd elevii au pãsit în primul an de liceu. Munca lor si legãtura afectivã pe care am realizat-o de-a lungul vremii s-au vãzut. Am fost extrem de surprinsã cînd am vãzut rezultatele lor si sînt fericitã cã i-am întîlnit în viatã“. Am luat si cîteva pãreri ale elevilor, doar trei, dar suficiente pentru sinteza gîndurilor lor. „Nu mi-am propus sã iau locul I, dar dacã s-a întîmplat dedic acest rezultat profesorilor mei, asigurîndu-i cã vreau sã reprezint la Nationalã învãtãmîntul bicãjean si nemtean cu cinste“ (Raluca Scurtu); „Cred cã nu am fi reusit sã ne facem remarcati fãrã încurajarea si munca profesorilor nostri. Sînt mîndrã de dascãlii nostri si liceul în care învãtãm“ (Andreea Radu): „Sîntem copii buni, asa cum sînt si profesorii nostri. Le multumim si sperãm sã nu-i dezamãgim în viatã“ (Brîndusa Dobre). Cît îi priveste pe dascãli, acestia cred despre perfomeri cã vor avea un viitor strãlucit si cã vor putea face chiar o carierã universitarã.
|