Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2016
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 22 August 2016
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

De ce nu am încredere în reusita Planului de Mobilitate Urbanã Durabilã lansat de Primãria Piatra Neamt (I)

S-a fãcut publicitate privind existenta unui astfel de Plan si ce îsi doreste Primãria din Piatra Neamt sã facã cu acesta. Toti cetãtenii sunt invitati sã acceseze site-ul primãriei, pentru a se lumina în legãturã cu ce surprize ne pregãteste administratia localã în viitor. Pe site-ul primãriei este prezentat un Program de guvernare localã, ce se vrea ambitios încã din start. Startul îl dã primarul Dragos Chitic, care debuteazã cu o declaratie soc: „Dacã anul 2015 a stat sub semnul aducerii Primãriei la normalitate, anul 2016 va fi anul lansãrii performantei pentru Piatra Neamt“. O fi, domnule primar, anul 2016 al vreunei performante, om vedea, dar sigur anul 2015 nu a situat Primãria sub semnul normalitãtii. Anul 2015 a fost pentru Primãria Piatra Neamt anul dezastrului total, în care pietrenii au luat la cunostintã despre toate excrocheriile gestionate de institutie, fãrã a se remarca ca vreun membru sã se fi opus, fie si formal. Anul 2015 a fost anul în care tuturor functionarilor din Primãrie le-a tâtâit fundul. Dacã un astfel de an este sub semnul normalitãtii, atunci în Primãrie existã o mare problemã. Dacã Primãria vrea în 2016 sã intre în normalitate, faceti un act de bãrbãtie si asumati-vã anul 2015, cu toate bilanturile catastrofice, cã doar erati pe acolo. Poate, doar asa vom fi convinsi cã existã sansa ca în 2016 sã se instaleze normalitatea în Primãrie.

În urma devalizãrii bugetului local de cãtre fosta administratie Programul de guvernare localã se anexeazã doar pe absorbtia fondurilor europene. Restul e bla, bla bla!

Programul de guvernare localã, prezentat pentru perioada 2016 - 2020, are vreo 8 capitole, din care doar douã, respectiv Absorbtia fondurilor europene si Investitii pentru Piatra Neamt ar suscita oarece interes, ca sã nu ne plictisim total cu asteptatul, pânã în 2020. ÃŽn Absorbtia fondurilor europene sunt vreo 11 proiecte, relativ interesante, dar toate dependente de „blana ursului din pãdure“, fiind vorba de fonduri europene care trebuiesc asiduu curtate, fãrã nici o garantie de reusitã. Si dupã cum stim, administratiei municipale i s-a mai trântit usa în nas, la capitolul fonduri europene. Mai ales cã acum se apeleazã la fonduri de peste 60 milioane euro, fãrã TVA. ÃŽn schimb, la capitolul Investitii pentru Piatra Neamt îsi fac prezenta douã proiecte halucinante. Primul proiect , se doreste Universitate la Piatra Neamt, de parcã sistemul local de învãtãmânt este atât de eficient si meritoriu cã Universitatea se impune ca un corolar. Dupã cum este motivatã initiativa, mai cã ai crede cã Universitatea se vrea ca o scoalã profesionalã. Al doilea proiect, se doreste Cresterea atractivitãtii Parcului Cozla, de parcã prin milioanele de euro cheltuite pânã acum nu asta s-a urmãrit. Probabil se doreste „O altã Cozla“ cu alte milioane. Sã scoatã Perla Invest milioanele care le-a pãrãduit si sã „creascã atractivitatea Parcului Cozla“. Asa cã nu bãgati pe gâtul comunitãtii o altã cheltuialã. Existã si bazaconii în capitolul Proiecte urbanistice. Apare proiectul Punerea în valoare a Punctului Belvedere de pe Cozla. Dacã este vorba de Punctul Belvedere de deasupra Colegiului Petru Rares chiar cã trebuie repus în valoare. Au cheltuit acolo „istetii“ o cãrutã de bani ca sã facã un mare rahat, fãrã nici o noimã si utilitate. Poate ne desluseste Primãria actualã ce-a vrut sã facã acolo fosta Primãrie, cã deja este o mare paraginã. Si atentie, risc mare pentru copiii care se zbenguie pe parapetul constructiei fãrã noimã, care nu are nici mãcar balustradã. A fost Belvedere si s-au dat bani grei sã se transforme în WC de ocazie.

Bomboana la urmã: Primãria vrea „Transport Durabil“. De-ar avea si vreun specialist în bransã...

În capitolul 3 din Proiecte urbanistice, prioritarã este implementarea Planului de Mobilitate Urbanã Durabilã (PMUD), în care ponderea o ocupã Transportul local de persoane, bineînteles, tot durabil. În lipsã de motivatii pertinente, pentru a epata comunitatea, transportul trebuie sã fie european si durabil, ceea ce echivaleazã cu bla, bla, bla. Este demonstrat faptul cã transportul de persoane nu poate fi durabil, dar se poate forta definitia, cã acesta trebuie sã satisfacã necesitatea de mobilitate a populatiei actuale, fãrã a afecta factorii de mediu, sãnãtatea si costurile generatiei viitoare. O strategie a dezvoltãrii durabile a transportului reclamã un întreg pachet de actiuni complementare, mult mai numeroase si complexe decât cele prevãzute în PMUD. Conditiile pe care trebuie sã le îndeplineascã un transport durabil vizeazã siguranta circulatiei, regularitatea si ritmicitatea curselor, accesibilitatea, costul redus, durata minimã de asteptare si transport, confort, poluare minimã. Toate aceste conditionalitãti reprezintã costurile externe ale transportului, care în loc sã fie suportate de utilizatori sunt suportate de întreaga colectivitate, ceea ce reprezintã o evidentã discriminare. Accesibilitatea la transport se asigurã prin locatii precise ale statiilor, programe de circulatie afisate, traseele le de transport afisate, pierderi minimale de timp în asteptare si în transport, asigurarea capacitãtii de transport, care sã nu permitã ca un cãlãtor sã rãmânã în statie. Asigurând în conditii optime accesibilitatea, primãria îsi poate permite sã spere cã transportul public poate deveni o alternativã la transportul cu masina proprie. Dacã privim cum se desfãsoarã transportul public de persoane în Piatra Neamt, acesta este o caricaturã reusitã. Nu cã nu ar exista acum legislatia necesarã, dar în mod cert nu existã în Primãrie specialisti care sã aplice legea si nici organe de control, care sã aplice sanctiunile acolo unde nu se respectã legea. Asa cum este organizat transportul local în prezent, acesta nu este accesibil. Accesibilitatea este punctul cheie al mobilitãtii urbane. (Va urma).

Articol afisat de 1393 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan BIVOLARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective