Deputatul Munteanu si ministrul „Gîgã“, seful de la Transporturi
• „un rãspuns de elev repetent“, a catalogat Ioan Munteanu rãspunsul la o interpelare
„Un rãspuns de elev repetent, a unui gîgã“, asa a catalogat deputatul Ioan Munteanu un rãspuns primit la o interpelare adresatã ministrului transporturilor, Petru Sorin Buse. Deputatul nemtean a declarat cã merge la Bucuresti cu trenul - pasãre rarã în într-un peisaj suprapopulat cu politicieni cu limuzine - si cã si-ar fi dorit repunerea în circulatie a unui tren care pleca noaptea din Piatra Neamt spre Capitalã. Ca sã nu mai trebuiascã sã coboare din vagon la Bacãu, sã „sarã“ peste sinele de cale feratã si sã urce în altul. Rãspunsul primit la o interpelare fãcutã pe aceastã temã, scris de un functionar smecheras din esalonul doi, ca sã-l citãm pe deputat, l-a nemultumit profund. ÃŽn rezumat, rãspunsul spune cã trenul cu pricina nu-si justificã eficienta. Unele dintre motivele invocate sînt însã greu de „înghitit“, dincolo de lupta electoralã. Astfel, aflãm cã nu se poate pentru cã, printre altele, existã niste „sondaje de piatã efectuate în rîndul publicului cãlãtor (solicitãri pentru o sosire în Bucuresti Nord înainte de ora 08.00)“. Care sondaje, întelegem noi „au dat cu minus“ în sensul cã nemtenii nu vor sã ajungã în Capitalã înainte de ora mentionatã. Rãspuns mai ipocrit nici cã se putea în conditiile în care în interpelare, Ioan Munteanu atrãgea atentia cã tocmai nemtenii bolnavi ar putea avea nevoie sã ajungã la primele ore pentru a primi consultatii sau servicii medicale. Se mai aratã apoi în rãspuns: „avînd ca obiectiv realizarea unui buget de venituri si cheltuieli echilibrat, SNTFC CFR Cãlãtori a luat mãsuri de eliminare a pierderilor operationale, majorarea veniturilor din exploatare si reducerea cheltuielilor, identificînd serviciile de transport feroviar care provoacã deficit financiar“. Si iar întelegem noi cã deficit financiar provoca si trenul nostru. Motiv pentru deputat sã se întrebe dacã nu cotizeazã si nemtenii la bugetul de stat, de unde pleacã niste bani, subventii, tocmai pentru a compensa deficitul de la CFR. Asta în conditiile în care vagoanele casate din Ardeal le dau în Moldova pentru a fi conditii de minimã civilizatie, dupã cum a opinat tot Munteanu. Sigur cã ministrul Buse nu e vinovat de jaful din trecut care a pus CFR Cãlãtori pe chituci, dar rãspunsul dat poate ofensa. Fãrã a intra în prea multe amãnunte, sã spunem cã au fost informatii publice legate de licitatii trucate, doar în domeniul protocolului de exemplu, de milioane de euro. La CFR Cãlãtori. Iar dacã ne amintim de Necolaiciuc, ne punem mîinile în cap. Tot pe motiv de jaf pe milioane bune de euro. Iar acum întelegem cã trebuie sã achite nota cetãteanul care va rãmîne fãrã tren pe motiv de... eficientã si diminuare a pierderilor. Curat românesc: „prostimea“ achitã nota de platã pentru hotia „alesilor“. Iar pentru corectã abordare a subiectului, dintre astfel de „alesi“ au fãcut si fac parte si colegi de partid ai deputatului Munteanu.
|