Da' multe ar vrea sã mai facã noul sef al dãscãlimii
• Pavel Nãstase, ministrul propus al Educatiei, promite mii de crese si grãdinite • vreo 500 numai în 2017 • e de pãrere cã sînt oameni care din nastere nu pot lua BAC-ul si sustine scolile profesionale • Mii de elevi nemteni, în special proveniti de la sate, gãsesc în noul
ministru al Educatiei un sustinãtor care scoate din negura uitãrii si a
dezinteresului scolile profesionale, închise, culmea, tot de cãtre un
oficial pesedist, Ecaterina Andronescu. Ieri, Pavel Nãstase, cel propus ca sef al Educatiei, a fost avizat pozitiv de comisiile parlamentare, el spunîndu-le senatorilor si deputatilor cã scolile profesionale din învãtãmîntul dual nu trebuie considerate de mîna a doua, argumentînd cã nu toti oamenii pot lua bacalaureatul: „Avem în momentul de fatã peste 200 de scoli profesionale în acest învãtãmînt dual unde sînt peste 25.000 de elevi. Trebuie gãsitã o reglementare astfel încît aceste scoli sã nu fie considerate de mîna a doua. Sînt oameni care din nastere, nativ, nu pot lua un bacalaureat. Acest lucru s-a întîmplat
dintotdeauna. Cînd eram elev 40% luam bacalaureatul, nu toatã lumea. Acum vrem toti sã fim bacalaureati“. El a promis cã va respecta programul de guvernare care prevede construirea, în urmãtorii patru ani, a peste 2.500 de crese si grãdinite, dintre care 500 în 2017. Ministrul propus al Educatiei a mai spus cã va face toate demersurile pentru recunoasterea diplomelor românesti în afara tãrii „Voi face toate demersurile pentru recunoasterea diplomelor. Existã o variantã pentru a se asigura recunoasterea diplomelor cel putin la nivel european. Asta înseamnã cã un absolvent care pleacã în strãinãtate cu o diplomã obtinutã la o universitate din România sã i se recunoascã direct diploma si invers. Din cîte am înteles, se lucreazã la asa ceva la nivel european“. ÃŽn ceea ce priveste concursurile pentru ocuparea posturilor de directori în scoli, demarate de Guvernul Ciolos, Nãstase a afirmat cã va reanaliza aceastã situatie si cã a primit foarte multe plîngeri în privinta incorectitudinii desfãsurãrii lor. A vorbit si despre clasificarea universitãtilor românesti în functie de performante, precizînd cã acest lucru trebuie fãcut de o instantã independentã, din strãinãtate, pentru a nu exista interpretãri. ÃŽn Neamt, venirea noului ministru a stîrnit multe curiozitãti si asteptãri, conform subiectelor abordate de cãtre acesta încã de la „ascultarea“ la care l-au supus parlamentarii. Este de vãzut cîte crese se vor construi în judet, cum va creste interesul copiilor fatã de scolile profesionale, avînd în vedere cã peste jumãtate vor la acest nivel de învãtãmînt dupã terminarea gimnaziului.
|