Furnizorii de energie plãtesc, dacã gresesc
• dacã nu rezolvã diverse plîngeri, furnizorii de energie datoreazã petentilor 100 de lei, plus cîte 50 de lei pentru fiecare zi de întîrziere • noutãtile sînt valabile de la 1 aprilie •
Depãsirea termenelor pentru solutionarea anumitor cereri sau plîngeri ale consumatorilor îi pune la platã pe furizorii de energie. Asa prevede un ordin al Autoritãtii de Reglementare în Domeniul Energiei publicat recent în Monitorul Oficial. Noile norme intrã în vigoare cu începere de la data de 1 aprilie, cînd clientii nerezolvati în timp util pot primi sume consistente de la firmele de distributie a energiei. Conform ordinului mentionat depãsirea termenelor stabilite pentru solutionarea diverselor chestiuni poate aduce clientilor cîte 100 de lei, la care se mai adaugã cîte 50 de lei pentru fiecare zi de întîrzîiere. Si pînã acum aceste firme erau bune de platã cãtre cei care erau nemultumiti de întîrzîieri, dar numai cu suma de 100 de lei, indiferent de numãrul de zile care fusese depãsit. Acum a fost reglementat si timpul în care furnizorii de energie îl au la dispozitie pentru a solutiona orice plîngere sau jalbã, respectiv cinci zile. Dupã ce acest termen trece, iar problema nu este rezolvatã, firma în culpã datoreazã 100 de lei, plus 50 de lei pentru fiecare zi în plus pînã la solutionarea problemei. Conform stirileprotv.ro, aceeasi compensatie este valabilã si în cazul în care un consumator este deconectat în mod abuziv pentru neplata facturii si depune o plîngere prin care demontreazã faptul cã nu este în culpã. Aici furnizorul de energie are un termen mai mare în care sã solutioneze plîngerea, 10 zile, dar dacã nu se încadreazã, scoate din contul firmei tot 100 de lei, plus cîte 50 de lei pentru fiecare zi de depãsire a termenului prevãzut pentru solutionarea reclamatiei. Si în cazul în care nu sînt respectate procedurile de despãgubire a clientilor pentru defectarea aparatelor electrocasnice din cauza unor variatii de tensiune este aceeasi compensatie, la fel ca si în cazul în care un client casnic opteazã pentru trecerea de la un tarif reglementat la alt tarif reglementat, iar mãsura nu este pusã în aplicare de furnizorul de energie. Sînt prevãzute sanctiuni dar nu atît de dure, pentru penele de curent nejustificat de lungi. Aici vorbim de numai 30 de lei în cazul unei pene de curent de pînã în 8 ore, în mediul urban, si de mai mult de 18 ore, pentru clientii din mediul rural, în conditii meteorologice normale. Cînd este vorba de conditii meteo deosebite, furnizorul de energie are la dispozitie 48 de ore sã rezolve pana de curent, altfel e bun de platã.
|