HeidelbergCement, proiect de responsabilitate socialã
• cîteva zeci de elevi de la Scoala Tasca au participat la fabrica de ciment, la un atelier de upcycling, în cadrul proiectului Acces la Educatie • scolarii au învãtat cum sã recicleze si sã reutilizeze deseuri, transformîndu-le în obiecte valoroase • „Ne canalizãm energia si resursele în proiecte eficiente pentru comunitate“, a declarat Marius Lupa, director al fabricii de ciment •
Compania HeidelbergCement România a organizat, la finele lunii mai, o manifestare care i-a avut ca principali beneficiari pe 40 de elevi de la Scoala Gimnazialã Tasca. Copiii au învãtat, în cadrul unui atelier de upcycling, cum sã recicleze si sã reutilizeze deseuri, transformîndu-le într-un obiect valoros. Activitatea se înscrie în cadrul proiectului de responsabilitate socialã Acces la Educatie, initiat în anul 2013 de firma amintitã din dorinta de a creste gradul de educatie nonformalã a copiilor si tinerilor din comunitãtile care gãzduiesc fabrici de ciment. Prima întîlnire a avut loc la Fieni, cea de a doua comunele Soimus si Bãita, iar ultima la Tasca, în total, aproximativ 120 de elevi participînd la manifestãri. „Acordãm o atentie deosebitã comunitãtilor gazdã si dedicãm continuu resurse pentru dezvoltarea durabilã a acestora, în special a tinerilor. Astfel, ne canalizãm energia si resursele în proiecte eficiente pentru comunitate“, a explicat Marius Lupa, director al fabricii de ciment Tasca. ÃŽn România, existã deja initiative de upcycling care sã valorifice deseurile precum PET-uri, hîrtie, carton, sticlã, materiale textile, doze de aluminiu, paleti sau cauciucuri cu scopul de a reduce risipa de materiale, folosindu-le pe cele deja existente. Prin upcycling se produc accesorii, obiecte decorative, mobilier sau obiecte de iluminat cu valoare mai mare decît deteurile din care au provenit acestea. Copiii participanti la ateliere au învãtat de ce este important sã colecteze selectiv, sã recicleze si sã refoloseascã, de exemplu, sticle din plastic, transformîndu-le într-un ghiveci de flori sau într-un suport pentru accesorii scolare si cum acest proces reduce consumul de materiale pentru crearea de produse noi, contribuind la reducerea consumului de energie, a poluãrii apei, aerului si solului. Totodatã, pentru a-i determina pe cei mici sã refoloseascã cît mai creativ tot mai multe deseuri, HeidelbergCement va expune toate lucrãrile copiilor în cadrul fabricilor de ciment si le va premia pe cele mai inovative. Proiectul Acces la Educatie are loc în douã etape pe an în localitãtile în care îsi desfãtoarã activitatea cele trei fabrici de ciment ale HeidelbergCement România. Scopul proiectului este de a sprijini educatia nonformalã a copiilor din comunitãtile gazdã prin crearea, în parteneriat cu autoritãtile si institutiile de învãtãmînt locale, a unui spatiu instructiv-educativ mai flexibil decît cel scolar.
Despre HeidelbergCement România
HeidelbergCement România SA este unul dintre cei mai importanti producãtori de ciment, betoane si agregate de pe piata localã, membru al grupului german HeidelbergCement. Compania a luat nastere în anul 2015, prin fuziunea Carpatcement Holding S.A., Carpat Beton S.R.L. si Carpat Agregate S.A., care au fost înfiintate între 1998 si 2004 ca parte a investitiilor realizate în România de grupul HeidelbergCement, care depãsesc 500 de milioane de euro. HeidelbergCement România S.A. detine trei fabrici de ciment, situate la Tasca, Fieni si Chiscãdaga, 19 statii de betoane, 7 cariere si 5 balastiere de agregate. Compania produce si comercializeazã ciment si betoane de diverse clase (de înaltã rezistentã, pentru îmbrãcãminti rutiere, pentru lucrãri hidrotehnice, de uz general si poriment), precum si agregate de carierã si de balastierã. Compania are aproximativ 1.000 de angajati (ciment, betoane, agregate, transport & logisticã, combustibili alternativi). Odatã cu preluarea producãtorului italian de ciment Italcementi, grupul HeidelbergCement a devenit numãrul 1 în productia de agregate, numãrul 2 în productia de ciment si numãrul 3 în productia de betoane, la nivel mondial. Grupul are aproximativ 63.000 de angajati în peste 3.000 de locuri de productie din circa 60 de tãri din întreaga lume.
|