Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Septembrie 2017
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 18 Septembrie 2017
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Aberatiile unui deputat

Deputatul Mihai Weber (PSD) este marcat de insomniile create de grija scãderii gradului de încasare a amenzilor de la soferii sanctionati în circulatia rutierã, scãdere care are efecte negative asupra bugetelor locale. ÃŽngrijorat si de ineficienta ANAF-ului în materie de strâns dãri, care dã dureri de cap Guvernului Tudose, domnul deputat a scremut o propunere legislativã, pe care a si dat-o Parlamentului sã i-o aprobe. Sperã astfel domnia sa sã împuste mai multi iepuri dintr-un foc. Sã se remarce în fata partidului, sã iasã din anonimat si sã intre în topul national al fãcãtorilor de legi. Din analiza la rece a propunerii legislative scremute de deputat, rezultã cã aceasta nu depãseste consistenta unei opere de trei parale, scrisã în cinci articole, având anvergura unui pârt menit sã nãuceascã de admiratie electoratul, intitulat pompos „Proiect de lege“. Din continutul proiectului, se vede cu ochiul liber cã domnul deputat a fost inspirat de sloganul mobilizator al Guvernului PSD „Totul pentru buget!“. Este exclusã din start orice presupunere cã în opera de initiere a proiectului deputatul ar fi studiat fie si pe diagonalã Codul Rutier. Pentru cã în acest domeniu domnul deputat avanseazã o teorie novatoare în materia regulilor de circulatie, statuând cã una din cauzele accidentelor de circulatie ar fi „degradarea comportamentalã a soferului în trafic, determinatã de lipsa de constrângere provocatã de neplata amenzilor la regimul circulatiei“. Pânã acum stiam cã plata datoriilor fatã de stat (inclusiv a amenzilor) era reglementatã de legile fiscale si cã acestea prevãd sanctiuni pentru neachitarea acestor datorii în termen. Dupã capul domnului deputat „neglijarea obligatiei plãtii amenzilor de circulatie“ este o încãlcare care trebuie sanctionatã de Codul Rutier, nu de Codul Fiscal.

Ce contine în fond proiectul deputatului cu pricina?

Deputatul propune ca odatã cu emiterea procesului verbal de contraventie, pentru încãlcarea unei reguli de circulatie amendabilã, sã fie emis si actul de „suspendare a exercitãrii dreptului de a conduce a autovehiculul“. Adicã, pe limba lui Gigel de pe basculã, sã fie „suspendat permisul de conducere“. Suspendarea permisului va opera numai dupã 30 de zile de la aplicarea amenzii, dacã în acest interval Gigel nu s-a prezentat la DPRCIV cu dovada plãtii amenzii. Dacã au fost depãsite cele 30 de zile, Gigel va circula cu permisul suspendat, pânã la plata amenzii. Briliantã si profundã solutie, prin care Politia devine organ responsabil cu îndestularea bugetelor locale, prin sanctionarea „rãu-platnicilor mãrunti“ cu suspendarea permiselor acestora. I-am numit „rãu-platnici mãrunti“ pe acesti contravenienti la regulile de circulatie, în comparatie cu „rãu-platnicii barosani“ care nu-si plãtesc amenzile de milioane pentru evaziune, acte de comert ilicite, sau alte activitãti interzise, amenzi ce ar trebui sã ajungã la Bugetul de stat. Dacã în raport cu „rãu-platnicii mãrunti“, domnul deputat s-a cocosit, propunând sã li se „suspende permisele de conducere“, în raport cu „rãu-platnicii barosani“ acesta s-a blocat cu totul, de parcã acestia nu ar exista. Deputatul nu concepe cã „barosanilor“ li s-ar putea suspenda ceva, fie mãcar exercitarea dreptului de a purta pãlãrie, pentru neplata amenzilor de milioane cãtre Bugetul de stat.

Vom ajunge sã fim sanctionati cu „suspendarea permisului de conducere“ pentru neplata amenzilor pentru încãlcarea tuturor codurilor existente

Neplata unor amenzi este întradevãr o problemã care afecteazã atât bugetele locale, cât si bugetul de stat. Dacã deputatul nostru ar fi rãsfoit Codul Rutier, ar fi aflat cu surprindere cã „suspendarea permisului de conducere“ este una din cele mai severe sanctiuni aplicate exclusiv pentru „încãlcãri grave ale prevederilor Codului Rutier“. Ori, neplata unei amenzi contraventionale la regimul circulatiei nu are nici o legãturã cu prevederile Codului Rutier. Neplata unei amenzi, indiferent pentru ce este aplicatã reprezintã o încãlcare a prevederilor Codului Fiscal. Dupã muschiul gândirii domnului deputat, vom ajunge sã fim sanctionati cu „suspendarea permisului de conducere“ si pentru încãlcãri ale prevederilor Codului Familiei, ale Codului bunelor maniere, ale Codului Comercial si ale altor asemenea coduri existente. ÃŽn atari conditii, ne-ar trebui fiecãruia dintre noi o sacosã de permise de conducere, ca sã facem fatã „exigentelor legislative“ ale domnului deputat Weber, la câte amenzi nu se plãtesc.

Putem dovedi cã propunerea deputatului nu numai cã este gânditã cu dorsalul, dar este si aberantã

Codul Rutier, pe lângã amenzi contraventionale, aplicã si puncte de penalizare, care duc la „suspendarea permisului“, la cumulul a 15 puncte. ÃŽn aceste circumstante, propunerea suspendãrii permisului pentru neplata amenzii, nu reprezintã decât o dublã sanctiune, pentru încãlcarea unei prevederi a Codului Rutier. La rândul lor, legile fiscale (OG nr. 2/2001) prevãd si acestea sanctiuni la regimul contraventiilor, pe care deputatul nu le cunoaste, dar nici nu le abrogã. Dacã un conducãtor auto încalcã regimul circulatiei rutiere, la aproape fiecare amendã contraventionalã primeste si puncte de penalizare. La circa 3-4 amenzi, plãtite sau nu, acesta cumuleazã sigur 15 puncte, care declanseazã automat procedura de „suspendare a permisului“, pentru cel putin 30 de zile. Conform proiectului avansat, dacã soferul nu a plãtit amenzile în termen de 30 de zile, procedura de „suspendare a permisului“ se aplicã în continuare, chiar dacã si legile fiscale declanseazã procedura de executare, dupã intervale mai generoase. Deputatul în cauzã nu stie cã legile fiscale în vigoare au solutii privind constrângerea prin „executare silitã“ a datornicilor, inclusiv a celor îndãrãtnici la plata amenzilor din circulatie. Dacã deputatul este îngrijorat de cota redusã a încasãrilor amenzilor, de ce nu cautã solutii în zona fiscalã, pentru recuperarea tuturor amenzilor, nu numai a celor din zona Codului Rutier, eliminând astfel o imensã discriminare pe care vrea s-o legalizeze. ÃŽn conditiile în care si asa suntem nemultumiti de ineficienta Politiei Rutiere si de efectivele acesteia reduse în trafic, suntem condamnati sã-i vedem de acum în acolo pe politistii rutieri alergând ca bezmeticii prin târg, sã colecteze permisele de conducere de la datornici, pentru a face treaba celor de la ANAF în ce priveste colectãrile la buget. Deputatul nu stie cã permisul de conducere are si regimul unui act de calificare profesionalã pentru multi soferi. Acestia pot fi descalificati astfel temporar pentru încãlcãri grave ale reglementãrilor Codului Rutier, nu si ale Codului Fiscal. Cum ar trebui sã se procedeze cu un inginer constructor antreprenor, care nu plãteste o amendã cã nu l-a dotat cu cascã de protectie pe meseriasul care umblã pe sub schele? Sã i se „suspende diploma de inginer“ pânã plãteste amenda? ÃŽn esenta lui, proiectul deputatului este neconstitutional, ceea ce constituie bomboana de pe coliva de parlamentar, care îi compromite ratiunea de a activa în legislativ. Bomboana de pe coliva neconstitutionalã a proiectului aberant, recomandã ca deputatul în cauzã sã lase Parlamentul în pace si sã se ducã acasã, la pãscut vaca. Nimic nu-l mai spalã. Mã angajez sã-i fac cadou funia pentru vacã. De sãpun sã se descurce singur!

Ioan BIVOLARU, posesor permis de conducere categoriile B si C si fãrã restante la plata amenzilor de circulatie

Articol afisat de 1109 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan BIVOLARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective