Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Noiembrie 2017
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 13 Noiembrie 2017
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Reducerile de Black Friday, mare atentie

• unele reduceri anuntate de comercianti ar putea sã nu fie ceea ce par la prima vedere • vînzãrile promotionale trebuie sã respecte anumite reguli • pentru a nu cãdea în plasã cîteva sfaturi nu stricã •

Mult anuntatele reduceri de Black Friday, care în mod obisnuit ar trebui sã aibã loc pe 17 noiembrie, dar la care unii au furat startul, pot fi pãguboase pentru amatorii de shopping. Pentru cã sînt deja site-uri cu anumite produse, dar si magazine diverse care anuntã preturi intrate la apã, Comisariatul pentru Protectia Consumatorului Neamt vine cu sfaturi pentru cei care merg la cumpãrãturi. Vînzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (vînzãri promotionale, soldare, lichidare) trebuie sã respecte o serie de reguli de fixare si publicitate a preturilor. „Astfel, orice comerciant care anuntã o reducere de pret trebuie sã o raporteze la cel de referintã practicat în acelasi spatiu de vînzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie sã fie inferior pretului de referintã. Pretul de referintã reprezintã cel mai scãzut pret practicat în acelasi spatiu de vînzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicãrii pretului redus“, se aratã într-un comunicat. Pentru cumpãrãturile online verificati stocul existent; verificati pretul afisat pe site si dacã acesta este integral (contine sau nu tva); verificati dacã pretul include si costul de livrare. Comerciantul este obligat sã informeze corect si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii: datele de identificare (denumirea, adresa postalã si electronicã, numãrul de telefon, numãrul de înregistrare în registrul societãtilor comerciale si cel de înregistrare fiscalã etc); caracteristicile esentiale ale produsului; pretul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacã e cazul; modalitãtile de platã si de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului; durata minimã a contractului; existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilateralã a contractului. Consumatorul trebuie sã stie cã, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractul si 14 zile pentru a-l returna, dacã nu este multumit de el, fãrã sã invoce nici un motiv. ÃŽn cazul returnãrii, consumatorul îsi poate primi suma de la comerciant în 14 zile de la primirea produsului. „Profesionistul ramburseazã toate sumele pe care le-a primit drept platã din partea consumatorului, inclusiv, dupã caz, costurile livrãrii, fãrã întîrziere nejustificatã si, în orice caz, nu mai tîrziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului“, mai spun comisarii de la Protectia Consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleasi modalitãti de platã ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initialã, cu exceptia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altã modalitate de platã si cu conditia de a nu cãdea în sarcina lui plata de comisioane în urma rambursãrii. Foarte important: consumatorul trebuie sã citeascã termenii si conditiile de functionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeste cu încã 12 luni în cazul în care comerciantul nu a mentionat în format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.

Articol afisat de 1340 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective