Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2008
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Judetul Neamt
 rochii.ro
 fantastic.ro
 culise.ro
 grazie.ro
 odeon.ro
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 29 Octombrie 2008
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email
BĂNCI RECLAMATE DE... COMISIOANELE ABUZIVE

BĂNCI RECLAMATE DE... COMISIOANELE ABUZIVE

• aproape 20 de nemteni au reclamat în ultima săptămînă majorări abuzive de dobînzi din partea băncilor si comisioane introduse pe furis, neincluse în contract • numai ieri, în trei ore, OJPC Neamt a înregistrat cinci sesizări • „Situatia e destul de gravă, sînt oameni care s-au trezit cu rata mai mare cu 50%“, spune Nicoleta Nica, purtătorul de cuvînt al OJPC Neamt •

Un nemtean s-a trezit cu rata aproape dublă. Altul a constatat că dobînda aplicată de bancă a crescut de trei ori într-o singură lună. Un alt nemtean s-a pomenit că trebuie să achite băncii un comision de administrare lunară, introdus pe furis, cu de la sine putere, de bancă. Sînt doar cîteva din necazurile de care s-au lovit nemtenii în relatia cu institutiile bancare. În ultima săptămînă aproape 20 de oameni s-au prezentat la Protectia Consumatorilor. Cinci din ei si-au înregistrat plîngerile ieri, în numai trei ceasuri. „Cele mai multe reclamatii se referă la modificarea dobînzilor si comisioanelor. Predomină plîngerile la adresa Bancpost, dar am avut una si la adresa Băncii Românesti si una la Libra Bank. La Bancpost sînt foarte multe situatii de majorare a dobînzilor. S-au înregistrat situatii în care omul avea rată de 200 de lei si a trebuit să plătească 350 de lei, deci o majorare cu mai mult de 50%. Tot aici a fost introdus un comision de administrare lunar, comision care nu apare în contractul initial“, a prezentat situatia Nicoleta Nica, purtător de cuvînt al OJPC Neamt. Institutia preia toate reclamatiile, le centralizează si le trimite mai departe, la Bucuresti, la autoritatea din domeniu. „Noi îi îndrumăm pe oameni, le spunem ce documentatie le trebuie pentru a adresa reclamatia si unde să se ducă. Situatia este destul de gravă, dacă o pot rezuma astfel“, a mai spus Nicoleta Nica. Conducerea băncii nemtene nu a încercat să se apere referitor la aceste acuzatii. Directorul Brîndusa Bolea ne-a atentionat că nu putem scrie despre bancă dacă nu cerem punctul de vedere al celor de la relatii publice Banc Post Bucuresti. Mentionăm faptul că ne-a fost pus la dispozitie un număr de fix, unde nu a răspuns nimeni, precum si un mobil unde de asemenea nu a răspuns nimeni si nici nu am putut lăsa mesaj, deoarece mesageria era plină. Probabil că aceasta a fost atitudinea băncii si fată de clientii care au reclamat-o la OPC.
Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor a anuntat deja că are în atentie 9 institutii bancare, reclamate că ar majora dobînzile nejustificat si fără să respecte contractele încheiate cu clientii. Chiar la adresa Bancpost au curs reclamatiile la nivel national. Luni, Bancpost a fost obligată să renunte la un comision din cele introduse cu de la sine putere, tocmai pentru că oamenii s-au plîns de asta. În acelasi timp, cei de la Protectia Consumatorilor au lansat ieri o campanie de educare a populatiei privind bugetul familiei. „În actuala conjunctură, cînd băncile atacă prin majorarea dobînzilor interesele economice ale consumatorilor, trebuie să actionăm pentru educatie prin toate mijloacele de care dispunem. Nu de putine ori decizia de a accesa un credit a fost luată ca urmare a unei reclame publicitare. Trebuie să recunoastem că, din acest punct de vedere, institutiile financiare bancare, dar si cele nebancare, au avut în ultimul an campanii suficient de agresive si astfel a crescut semnificativ numărul creditelor acordate. În unele cazuri, avantajele erau prezentate de asa manieră încît să nu observi cu usurintă că, în spatele unei oferte atît de atrăgătoare, se ascund si plăti (dobînzi, comisioane) care nu sînt deloc de neglijat“, spun cei de la ANPC. De la 1 ianuarie se preconizează că va intra în vigoare si legea care interzice băncilor să ceară bani în plus oamenilor, pentru rate sau comisioane, dacă acestea nu au fost incluse initial în contract.

Articol afisat de 1817 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. OSTAHIE, G. MUNTEANU)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Premium UK domain names
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalĂŁ sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective