Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2008
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 29 Octombrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
BÃNCI RECLAMATE DE... COMISIOANELE ABUZIVE

BÃNCI RECLAMATE DE... COMISIOANELE ABUZIVE

• aproape 20 de nemteni au reclamat în ultima sãptãmînã majorãri abuzive de dobînzi din partea bãncilor si comisioane introduse pe furis, neincluse în contract • numai ieri, în trei ore, OJPC Neamt a înregistrat cinci sesizãri • „Situatia e destul de gravã, sînt oameni care s-au trezit cu rata mai mare cu 50%“, spune Nicoleta Nica, purtãtorul de cuvînt al OJPC Neamt •

Un nemtean s-a trezit cu rata aproape dublã. Altul a constatat cã dobînda aplicatã de bancã a crescut de trei ori într-o singurã lunã. Un alt nemtean s-a pomenit cã trebuie sã achite bãncii un comision de administrare lunarã, introdus pe furis, cu de la sine putere, de bancã. Sînt doar cîteva din necazurile de care s-au lovit nemtenii în relatia cu institutiile bancare. ÃŽn ultima sãptãmînã aproape 20 de oameni s-au prezentat la Protectia Consumatorilor. Cinci din ei si-au înregistrat plîngerile ieri, în numai trei ceasuri. „Cele mai multe reclamatii se referã la modificarea dobînzilor si comisioanelor. Predominã plîngerile la adresa Bancpost, dar am avut una si la adresa Bãncii Românesti si una la Libra Bank. La Bancpost sînt foarte multe situatii de majorare a dobînzilor. S-au înregistrat situatii în care omul avea ratã de 200 de lei si a trebuit sã plãteascã 350 de lei, deci o majorare cu mai mult de 50%. Tot aici a fost introdus un comision de administrare lunar, comision care nu apare în contractul initial“, a prezentat situatia Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OJPC Neamt. Institutia preia toate reclamatiile, le centralizeazã si le trimite mai departe, la Bucuresti, la autoritatea din domeniu. „Noi îi îndrumãm pe oameni, le spunem ce documentatie le trebuie pentru a adresa reclamatia si unde sã se ducã. Situatia este destul de gravã, dacã o pot rezuma astfel“, a mai spus Nicoleta Nica. Conducerea bãncii nemtene nu a încercat sã se apere referitor la aceste acuzatii. Directorul Brîndusa Bolea ne-a atentionat cã nu putem scrie despre bancã dacã nu cerem punctul de vedere al celor de la relatii publice Banc Post Bucuresti. Mentionãm faptul cã ne-a fost pus la dispozitie un numãr de fix, unde nu a rãspuns nimeni, precum si un mobil unde de asemenea nu a rãspuns nimeni si nici nu am putut lãsa mesaj, deoarece mesageria era plinã. Probabil cã aceasta a fost atitudinea bãncii si fatã de clientii care au reclamat-o la OPC.
Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorilor a anuntat deja cã are în atentie 9 institutii bancare, reclamate cã ar majora dobînzile nejustificat si fãrã sã respecte contractele încheiate cu clientii. Chiar la adresa Bancpost au curs reclamatiile la nivel national. Luni, Bancpost a fost obligatã sã renunte la un comision din cele introduse cu de la sine putere, tocmai pentru cã oamenii s-au plîns de asta. ÃŽn acelasi timp, cei de la Protectia Consumatorilor au lansat ieri o campanie de educare a populatiei privind bugetul familiei. „ÃŽn actuala conjuncturã, cînd bãncile atacã prin majorarea dobînzilor interesele economice ale consumatorilor, trebuie sã actionãm pentru educatie prin toate mijloacele de care dispunem. Nu de putine ori decizia de a accesa un credit a fost luatã ca urmare a unei reclame publicitare. Trebuie sã recunoastem cã, din acest punct de vedere, institutiile financiare bancare, dar si cele nebancare, au avut în ultimul an campanii suficient de agresive si astfel a crescut semnificativ numãrul creditelor acordate. ÃŽn unele cazuri, avantajele erau prezentate de asa manierã încît sã nu observi cu usurintã cã, în spatele unei oferte atît de atrãgãtoare, se ascund si plãti (dobînzi, comisioane) care nu sînt deloc de neglijat“, spun cei de la ANPC. De la 1 ianuarie se preconizeazã cã va intra în vigoare si legea care interzice bãncilor sã cearã bani în plus oamenilor, pentru rate sau comisioane, dacã acestea nu au fost incluse initial în contract.

Articol afisat de 2114 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. OSTAHIE, G. MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective