Declaratiile fiscale vor fi depuse on-line
• procedura de transmitere se face prin Sistemul Electronic National • pentru acest lucru este nevoie de obtinerea unui certificat digital • acesta este valabil 2 ani si costã anual 46 lei fãrã tva • Contribuabilii nemteni pot depune toate declaratiile on line, pe o singurã adresã, e-guvernare.ro. Toatã procedura se desfãsoarã prin Sistemul Electronic National. „Conform Hotãrîrii de Guvern 862, publicatã în Monitorul Oficial pe 7 august 2009, depunerea declaratiilor utilizînd Sistemul Electronic National (SEN), operat de Agentia pentru Serviciile Societãtii Informationale (ASSI), reprezintã singura modalitate legalã de transmitere în format electronic a declaratiilor cãtre institutiile si autoritãtile administratiei publice. Prin intermediul SEN, disponibil la adresa de internet www.e-guvernare.ro, toti contribuabilii au posibilitatea de a depune on line 9 declaratii cãtre institutiile publice“, a declarat Cristina Ionescu, purtãtor de cuvînt al Directiei de Finante Neamt. Noua procedurã de transmitere se referã la declaratia privind obligatiile de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale, declaratia privind evidenta nominalã a asiguratilor si a obligatiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor de somaj, declaratia privind contributia de asigurãri sociale de sãnãtate, precum si declaratia privind obligatiile de platã la bugetul de stat. Prin acelasi sistem se pot trimite declaratia privind impozitul pe profit, decont privind taxa pe valoare adãugatã, declaratia privind obligatiile de platã la bugetul asigurãrilor sociale si a fondurilor speciale, declaratia privind accizele si declaratia recapitulativã privind livrãrile/achizitiile intracomunitare de bunuri. Institutiile si autoritãtile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de cãtre orice contribuabil prin SEN, ca singurã modalitate legalã de transmitere în format electronic a acestora. Serviciile publice electronice de depunere a declaratiilor prin SEN pot fi utilizate numai în baza detinerii unui certificat electronic valid emis de cãtre ASSI, operatorul sistemului. Certificatul electronic este valabil 2 ani si se elibereazã la sediul ASSI, din strada Italianã, nr. 22, sector 2, Bucuresti. Pentru utilizarea procedurilor electronice persoanele juridice vor achita un tarif anual de utilizare de 46 de Ron, fãrã tva. Pînã la 31 decembrie 2009 ASSI are obligatia de a realiza registrul electronic al institutiilor si autoritãtilor administratiei publice din România. Orice modificare asupra denumirii, datelor de contact ori statutului institutiei sau autoritãtii administratiei publice va fi comunicatã cãtre ASSI în trei zile, pentru actualizarea informatiilor din registrul electronic. Toate institutiile si autoritãtile administratiei publice din România au obligatia legalã de a utiliza proceduri electronice pentru furnizarea serviciilor si informatiilor publice prin SEN.
|