Gospodine, atentie la detergenti
• comisarii de la Protectia Consumatorului au retras din magazine marfã de 40 milioane de lei si s-au dat amenzi de 110 milioane
Comisarii de la Protectia Consumatorului au mai efectuat o actiune de control, de aceastã datã urmãrindu-se comercializarea detergentilor si a altor produse considerate a fi detergenti. Verificãrile au avut loc în perioada 19-23 aprilie 2010, cînd s-a trecut pe la depozite en gros si en detail, din mediul urban si rural, în total 11 operatori unde s-au verificat mãrfuri de 86.020 de lei noi (860 milioane vechi). La 10 dintre firme s-au gãsit abateri pentru detergenti în valoare de 4.266 lei ron (42,6 milioane de lei vechi). „Ca urmare a constãtarilor fãcute s-au oprit temporar de la comercializare detergenti în valoare de 4.266 lei si s-au aplicat sapte avertismente si patru amenzi contraventionale de 11.000 lei“, a declarat Nicoleta Nica, directorul Protectiei Consumatorului Neamt. 10 din cei cãlcati de comisari au fost gãsiti cu abateri de etichetare, lipsea denumirea produsului, fiind trecutã numai denumirea comercialã din care nu rezultã tipul de produs. La detergentii pentru textile, de vase sau pentru suprafete lavabile, ori sãpunuri solide nu existau datele firmelor responsabile cu introducerea produsului pe piatã. La detergentii lichizi pentru vase erau marcate ilizibil elementele de identificare si caracterizare, acestea fiind pe spatele etichetei si trebuiau citite prin continutul produsului (de culoare galbenã, albastrã sau verde). ÃŽnscrisuri ilizibile erau utilizate si la solutii de spãlat geamuri, sau detergenti speciali pentru rufe negre. La alti detergenti solizi, solutii pentru suprafete pretioase sau detergenti de vase nu exista pe ambalaj lista ingredientelor, iar în alte cazuri s-au gãsit produse cu instructiuni de avertizare incomplete sau confuze, fiind inscriptionatã doar „A nu se lãsa la îndemna copiilor“. La raft mai erau detergenti pentru podele cu atentionãri confuze, „ÃŽsi pãstreazã valabilitatea un an“. Alte produse nu aveau instructiuni de dozare, sau erau doar desenate. La detergentii pentru podele, dozarea se face în functie de duritatea apei despre care consumatorul mediu nu este informat, iar la balsamul de rufe nu se preciza dozajul în nici un fel. La un operator economic era expus la vînzare un pachet promotional din douã produse, la 19,1 lei/pachet, fãrã sã existe pretul pentru fiecare produs, pentru comparatie, si nu se specifica faptul cã oferta se referã la stocul de bunuri disponibil. Jumãtate din cei controlati, sase, nu aveau datele de contact ale Protectiei Consumatorului, iar unul nu avea la loc vizibil denumirea unitãtii.
|