Se „opereazã“ în organigramele spitalelor CJ
• conducerea CJ vrea ca în noiembrie sã decidã cine rãmîne si cine pleacã de la Spitalul Judetean si Spitalul Sfîntu Nicolae Roman • Spitalul Judetean va avea cel mai probabil 1.557,5 posturi, cu 53 de functii de conducere, fatã de 1.615 cu 63 de sefi • se intentioneazã externalizarea cîtor mai multe servicii, pentru reducerea cheltuielilor • Organigramele Spitalului Judetean de Urgentã Piatra Neamt si Spitalului de Psihiatrie Sfîntul Nicolae Roman au fost aprobate de cãtre consilierii judeteni pe perioadã determinatã, urmînd ca din noiembrie sã fie bãtuse în cuie listele cu angajatii celor douã unitãti.
Spitalul din Piatra Neamt a înaintat spre aprobare CJ Neamt organigrama si statul de functii, cuprinzînd 1.557,5 posturi, din care 53 de functii de conducere, fatã de numãrul de 1.615 posturi din care 63 de conducere existente anterior. La întocmirea organigramei s-a avut în vedere structura organizatoricã si numãrul de paturi aprobate prin ordin de ministru în luna iunie, respectiv, 883 de paturi fatã de 1.039 existente anterior. Spitalul de Psihiatrie Sfîntul Nicolae Roman a prins în organigramã 70 de posturi, normat pentru o capacitate de 130 de paturi, din care zece paturi pentru Compartiemntul psihiatrie - demente. Atît numãrul de posturi cît si cel de paturi se mentin la nivelul anterior preluãrii managementului acestei unitãti sanitare. Dupã ce au fost analizate în comisiile de specialitate, consilierii judeteni au comentat pe baza celor douã organigrame, precizînd cã la nivelul celor douã unitãti se impune luarea unor mãsuri pentru eficientizarea activitãtii si reducerea cheltuielilor. Printre cei care au luat cuvîntul se numãrã Constantin Iacoban, de la PSD. „Eu propun ca organigramele înaintate spre avizare sã fie aprobate pentru un termen de trei luni, timp în care sã se facã analize la nivelul fiecãrui compartiment. La Spitalul Piatra Neamt trebuie verificat cum se lucreazã la administrativ si la financiar-contabil, în special. Serviciul contabilitate poate fi externalizat. Sînt foarte multi oameni acolo si la tehnica existentã astãzi nu cred cã este necesar atîta personal. Si la compartimentul achizitii sînt prea multi angajati. Toatã unitatea trebuie supusã unul control si mi se pare firesc asa, cîtã vreme a trecut sub administrarea Consiliului Judetean. Trebuie vãzut ce se poate externaliza, astfel încît din 2011 sã se functioneze mai eficient si cu costuri mai mici în cazul unor servicii“. Medicul Cristian Petrovici a precizat cã luna viitoare va expira contractul existent între unitãtile spitalicesti si Casa de Asigurãri de Sãnãtate si dupã ce se vor vedea noile conditii de finantare, se va putea stabili fãrã vreo gresealã cum sã arate viitoarele organigrame. Vasile Pruteanu, presedinte al Consiliului Judetean Neamt, a spus cã termenul propus pentru reanaliza organigramelor - peste trei luni - e prea îndepãrtat, avînd în vedere faptul cã atunci va fi decembrie - sfîrsit de an - si a propus ca votul pe propunerile cu personalul sã fie dat doar pentru douã luni, lucru care a fost bãtut în cuie. „Urmãtorul aviz pentru organigrame va fi dat pentru o perioadã de un an, dar asta se va întîmpla dupã o analizã minutioasã a ceea ce se întîmplã în cele douã unitãti sanitare“, a spus presedintele Pruteanu.
|