Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2010
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 22 Octombrie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Hîrburile din curtea scolilor

• din 32 de microbuze tip Aro 338 date pentru transportul elevilor dintr-un sat în altul, mai functioneazã 5 • celelalte ruginesc nefolosite, pentru cã s-au hîrbuit de tot •

26 de comune nemtene au fost cadorisite, în urmã cu cinci-sase, chiar sapte ani, cînd s-a introdus moda transportului elevilor dintr-un sat în altul pentu a învãta în clase cu efective considerate normale si cu profesori calificati, cu mijloace de transport devenite acum veritabile hîrburi pline de ruginã. Unele dintre cele 26 de unitãti administrativ-teritoriale au primit chiar si cîte douã microbuze ale acestei mãrci, dupã nevoi. Este vorba despre Bîrgãoani, Cîndesti, Crãcãoani, Fãurei, Poiana Teiului si Stefan cel Mare. Cea mai cîstigatã dintre toate cele 96 de comune în care existã microbuze scolare la ora actualã, fie ele Aro 338 sau Fiat, pentru cã numai aceste douã mãrci transportã elevii nemteni dintr-o localitate în alta, se dovedeste a fi Bîrgãoani, unde functioneazã ambele masini, desi sînt printre cele mai vechi din judet. Se pare însã cã mecanicii si-au fãcut treaba cu simt de rãspundere, astfel încît si în ziua de azi cele douã Aro aduc la centru copii din Baratca, Certieni, Bãlãnesti si Hîrtop, alãturi de alte douã Fiat-uri, care strîng scolarii din celelalte sate ale comunei, avînd în vedere cã în total sînt 13. „Norocosi“ sã circule cu Aro sînt si copiii din Bozieni, Crãcãoani si Dulcesti, care desi sînt plimbati cu mijloace de transport nu dintre cele mai silentioase, pot fi mîndri cã microbuzele lor au destul de multi kilometri la bord. Pe vremea cînd Ministerul Educatiei organiza licitatii pentru asigurarea unor mijloace de transport pentru elevi, toate masinile Aro aveau o capacitate de 22 de locuri. Ulterior comanda de microbuze a fost directionatã cãtre Fiat, care a asigurat doar mijloace de transport cu 16 de locuri, într-un caz sau douã din judet fiind numai cu opt. Mai mici sau mai mari, cert este cã în momentul de fatã sînt trase definitiv pe dreapta, si asta de mai multi ani, 27 de masini Aro, care asteaptã sã fie tractate cãtre „fier vechi“. La nivel de judet sînt înmatriculate pentru transportul scolar, fie cã fac acest serviciu sau nu, 96 de masini. Nevoie ar fi ca, pe lîngã cele functionale, sã se mai primeascã mãcar vreo 20, dar promisiuni sînt doar pentru patru, cinci, cel mult sase microbuze, care ar trebui sã ajungã în Neamt pînã la finele acestui an.

Alti bani, altã distractie

Cît despre microbuzele aflate în circulatie, prefectul Mihai Archip le-a cerut primarilor nemteni sã se implice în licentierea lor, introducîndu-se astfel în legalitate. „Vreau ca directorii de scoli sã ia legãtura cu primarii si în regim de urgentã, alesii locali sã purceadã la demararea procedurii pentru asigurarea licentelor necesare microbuzelor. Stiu cã acest demers costã, e vorba de vreo cinci-zece milioane de lei vechi, dar cred cã asta nu e o problemã pentru primãrii. De asemena, am rugãmintea ca directorii sã supravegheze siguranta elevilor cînd circulã cu aceste mijloace de transport, sã se verifice cîti copii urcã la un singur drum, pentru a nu se expune riscurilor“, a declarat prefectul Mihai Archip. Dacã supravegherea elevilor n-ar fi o mare problemã, de multe ori printre ei fiind si cadre didactice care circulã dintr-un sat în altul pentru a ajunge la ore si sînt cît de cît supravegheati, treaba cu cheltuielile pentru licentiere nu mai e la fel de simplã, avînd în vedere cã sînt primãrii în judet care n-au bani de-o mãturã. Iar întretinerea unui microbuz e o cheltuialã deloc usoarã, avînd în vedere cã numai bugetul local suportã contravaloarea combustibilului si plata soferului, chiar dacã îl salarizazã cu minimum pe economie.

Articol afisat de 2053 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona TÃRNÃ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective