Frauda prin telefon, la modã în vremuri de crizã
• un important furnizor de telefonie mobilã atrage atentia clientilor sãi asupra tentativelor de fraudã comise de infractori • sfaturi: nu furnizati date confidentiale, gen cod numeric personal, conturi bancare, parole, coduri de reîncãrcare etc, celor care vã contacteazã • Este stiut faptul cã escrocii se adapteazã oricãror vremuri, scopul lor principal fiind acela de a face bani înselîndu-i pe cetãtenii onesti.
Ofensiva rãufãcãtorilor, prin intermediul retelelor de telefonie mobilã i-a pus în gardã pe reprezentantii uneia dintre cela mai mari firme din domeniu. Astfel, prin intermediul unor mesaje transmise abonatilor, societatea respectivã îsi atentioneazã clientii sã nu transmitã nimãnui codul numeric personal sau coduri de reîncãrcare persoanelor necunoscute care promit premii. „Vrem sã atragem atentia asupra existentei unor tentative de fraudã prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte mijloace de comunicare. Desi ele sînt promovate ca fiind initiate de Vodafone sau de cãtre alte firme din România, în realitate sînt efectuate de persoane neautorizate si urmãresc obtinerea unor cîstiguri ilicite“, se aratã în comunicatul celor de la Vodafone. Reprezentantii societãtii atrag atentia cã firma anuntã din timp promotiile prin mai multe canale, si anume TV, presã, panouri publicitare, internet, SMS, si contin o unitate graficã specificã Vodafone si îsi anuntã clientii sã sunã de pe numere doar cu prefixul 0372xxxxxx, si niciodatã cu numãr ascuns sau de pe numere din alte retele. ÃŽn aceste conditii, clientii acestei societãti sînt sfãtuiti sã verifice informatiile înainte sã rãspundã solicitãrilor care îi promit premii consistente din partea Vodafone România sau din partea altor firme din România în schimbul unor sume de bani sau coduri de reîncãrcare; sã nu furnizeze date confidentiale - cod numeric personal, conturi bancare, parole, coduri de reîncãrcare; sã evite accesarea paginilor web care pot imita site-ul oficial www.vodafone.ro.
|