Directorii de spitale intrã în evaluãri
• evaluarea managerilor trebuie fãcutã pînã pe 30 aprilie • seful SJU Neamt scapã de evaluare pentru cã nu are minimum 6 luni în functie
Managerii spitalelor din judet vor intra în zilele urmãtoare în evaluãri, comisiile de specialitate urmãrind dacã pe parcursul anului precedent si-au îndeplinit obligatiile prevãzute prin contractul asumat. Singurul care va scãpa deocamdatã de aceste verificãri este managerul Spitalului Judetean, medicul Lucian Ciobotraru, care nu are cel putin 6 luni de activitate desfãsuratã anul trecut, conform legii. Pe de altã parte, directorii unitãtilor sanitare vor fi verificati dupã alte reguli, la finalul lunii martie fiind publicat în Monitorul Oficial un act normativ care reglementeazã strict felul în care se vor face aceste evaluãri si care sînt criteriile de performantã pe care trebuie sã le îndeplineascã directorii. Evaluãrile managerilor vor fi fãcute de comisii formate din presedinte, 4 membri si un secretariat format din 1-2 persoane, numite prin ordin al ministrului sãnãtãtii sau, dupã caz, prin act administrativ emis de institutie cu retea sanitarã proprie. La noi, aceste comisii vor fi numite de administratiile locale ce au în subordine spitalele. Fiecare director va trebui sã prezinte acestei comisii un dosar prin care practic îsi face singur o autoevaluare, membrii comisiei urmînd a verifica doar dacã existã neconcordante. Acest dosar va contine copia contractului de management, raportul de autoevaluare al managerului si a actelor aditionale la acesta si documentele care sustin punctajul acordat la fiecare indicator de performantã. Printre indicatorii pe care directorii trebuie sã-i îndeplineascã si sã si obtinã un punctaj cît mai bun sînt numãrul de consultatii acordate de medici în ambulator, rata de utilizare a paturilor din fiecare sectie, numãrul zilelor de internare pentru fiecare bolnav, indicele de complexitate al cazurilor rezolvate, numãrul interventiilor chirurgicale, ce venituri proprii a realizat spitalul, cum a utilizat banii alocati, respectarea procentului de cheltuieli cu salariile etc. Indicatorii de calitate sînt alte criterii din aceastã evaluare, iar aici comisia va trebui sã verifice conditiile de cazare, calitatea hranei, numãrul infectiilor nosocomiale, rata mortalitãtii intraspitalicesti etc. În conditiile în care cele mai multe spitale de la noi aratã ca vai de ele, cu sectii ce stau sã se dãrîme, cu mîncare pe sponci si cu medicamente cumpãrate de bolnavi si dacã aceste evaluãri ar fi fãcute corect, nu doar ca sã se afle în treabã si unii si altii, putini manageri de spital ar mai avea dreptul sã-si continue activitatea.
|