Ciudata moarte a unui pilot nemtean
• Gelu Frunzã este cunoscut de sãtenii din Botesti, si cei care au copilãrit cu el îsi amintesc cît de inteligent era • astãzi se va face autopsia pilotului, pentru a se afla dacã acesta consumase alcool sau nu, înainte de a se urca în avion • nenorocirea s-a petrecut sîmbãtã seara, cînd Gelu Frunzã a plecat de la o nuntã, s-a urcat în avion, dar s-a prãbusit • Tragedia care face înconjurul tãrii de cîteva zile, cea referitoare la moartea stupidã a unui pilot, are legãturã cu judetul Neamt, pentru cã Gelu Frunzã (foto) îsi trage rãdãcinile din comuna Botesti. Nu putine au fost vacantele în care acesta hãlãduia pe meleaguri nemtene, venind de la Iasi, unde era familia lui, în curtea bunicilor de la Botesti, comunã traversatã pe drumul european E85. Acum, oamenii din sat vorbesc cu mari regrete despre cel pe care l-au cunoscut de pe vremea cînd era mic copil si apoi si-a croit un drum în viatã greu de parcurs de multã lume. „L-am cunoscut pe Gelu. Ne-am jucat pe vremea copilãriei noastre, pentru cã îsi petrecea vacantele aici. Era grozav de destept! Ne uimea pe toti cu inteligenta lui. Avea rãspuns pentru orice, iar noi îl consideram o capacitate. Moartea lui este o mare pierdere pentru familie, pentru cunoscuti, pentru tarã în general“, a declarat Gabriela Acsinte, din Botesti. Prin sat, oamenii vorbesc cã înmormîntarea va avea loc la Botesti, dar acest amãnunt încã nu a fost stabilit de cãtre membrii familiei. „Vom vedea cum vom decide pînã la urmã. ÃŽncã nu stim nimic sigur“, a declarat o rudã din Bucuresti a lui Gelu Frunzã. Mama decedatului locuieste în Iasi, iar fratele lui are domiciliul la Tîrgu Frumos.
O moarte stupidã
Despre Gelu Frunzã, presa a scris în mai multe rînduri. Acum doi ani a fost considerat erou de cãtre foarte multã lume, dupã ce a reusit sã scape cu viatã dintr-un incident aviatic petrecut la Clinceni. Dupã decolare, avionul usor, de provenientã cehã, pe care îl pilota cînd a fost protagonistul incidentului a pierdut una dintre roti si a fost nevoit sã survoleze timp de trei ore aeroportul de la Clinceni, pînã sã aterizeze. Avea cu el si un tînãr pe care-l initia în tainele zborului. La viata sa a fãcut fatã cu brio multor încercãri ale „aerului“, pînã sîmbãtã, 20 octombrie, cînd aripile avionului nu l-au mai putut tine deasupra mortii. Gelu Frunzã a mers la o nuntã si la un moment dat, dupã cum îsi amintesc participantii la petrecere, s-a ridicat de la masã, fãrã sã spunã ceva, cuiva. Dupã zece minute de la plecare, nuntasii au auzit cã avionul în care urcase Gelu Frunzã s-a prãbusit. Ca de obicei, au apãrut ipotezele tragediei: unii au zis cã ar fi vrut sã fure mireasa cu avionul, altii cã ar fi fost bãut si poate nu a stiu ce face... Cert este cã mireasa neagã varianta cu furatul ei si plimbatul prin aer. Iar dacã Gelu Frunzã consumase alcool, se va sti astãzi, cînd medicii legisti vor face necropsia cadavrului. Pilotul nu a murit la impactul avionului cu solul. El a fost preluat de o salvare, dar nu a mai putut fi salvat.
Pasiunea vietii lui i-a adus sfîrsitul
Gelu Vasile Frunzã avea 51 de ani si era absolvent a patru facultãti. A terminat Fizica Atomicã la Mãgurele, avea un masterat în Ciberneticã, Statisticã si Informaticã Economicã la ASE, a terminat Academia de Aviatie de la Bãneasa si a fãcut si Facultatea de Drept. A fost patronul unei firme de IT si a predat ca profesor la mai multe universitãti din România si, ca profesor-invitat, a tinut prelegeri si în institutii similare de peste Ocean. Gelu Frunzã a avut si o scoalã de pilotaj, unde era pilot-instructor. Din 2005, era si inspector de zbor. Primul contact cu vãzduhul l-a avut la 16 ani. Gelu Frunzã a sãrit mai întîi cu parasuta. A urmat apoi cursuri de planorism si, la 17 ani, a ajuns la mansa unui ZLIN, un avion ceh. „Pentru mine, pilotajul a fost si rãmîne o pasiune. Multi îl fac pentru bani sau ca sã iasã în evidentã“, declara acum cîtiva ani Gelu Frunzã, vorbind despre plãcerea pe care o avea cînd era la mansã.
|