Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2012
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Judetul Neamt
 rochii.ro
 fantastic.ro
 culise.ro
 grazie.ro
 odeon.ro
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 30 Octombrie 2012
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Pînă si programa de la pregătitoare e aglomerată

Cadrele didactice care predau la cele 202 clase pregătitoare ce functionează în judetul Neamt în acest an scolar stiu ce au de urmărit la ore, astfel încît în luna mai să poată realiza pentru fiecare copil raportul de evaluare. Ministerul Educatiei a publicat metodologia de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare si modelul de raport de evaluare pe care profesorii vor trebui să-l completeze în luna mai 2013. „Raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicării, precum si a dezvoltării capacitătilor si atitudinilor de învătare la finalul clasei pregătitoare, cunoscut sub numele de Raportul de evaluare, va fi completat de profesori pentru toti elevii din clasele pregătitoare, fie că este vorba de unităti de învătămînt de stat sau particular“, se precizează în comunicatul emis de minister. Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare se va desfăsura pe tot parcursul anului scolar si se va finaliza în luna mai prin completarea Raportului de activitate. La evaluare se va urmări identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte, executarea unor miscări sugestive si folosirea unei mimici si a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cîntec, dans, teatru etc.) Elevii trebuie îndrumati să manifeste grijă pentru o relatie corectă cu mediul natural si social si să respecte normele elementare de comportament social. Copiii au de învătat să pronunte cuvintele clar si rar, să cunoască formele geometrice, semnele grafice, culorile, sunetele, să traseze contururi, să stie reperele spatiale si temporale, să clasifice pe bază de criteriu dat etc. Cadrele didactice care predau la clasa pregătitoare mai au multe altele de urmărit, pentru a putea face caracterizarea completă a fiecărui copil. Pe baza respectivelor observatii se vor putea contura programele scolare pentru acest nivel de studiu.
Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a catalogat curriculumul de la clasa pregătitoare drept unul prea condensat: „Eu, uitîndu-mă putin pe curriculumul de la clasa pregătitoare, am impresia că este deja prea condensat în continut. Decizia o vor lua specialistii care vor lucra si, cînd vor zice că aceea este ultima formă, vom da drumul la programele disciplinelor din primele clase ale ciclului primar si apoi la scrierea si evaluarea manualelor pentru aceste clase“.

Articol afisat de 1083 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona TĂRNĂ)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Premium UK domain names
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalĂŁ sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective