Pînã si programa de la pregãtitoare e aglomeratã
Cadrele didactice care predau la cele 202 clase pregãtitoare ce functioneazã în judetul Neamt în acest an scolar stiu ce au de urmãrit la ore, astfel încît în luna mai sã poatã realiza pentru fiecare copil raportul de evaluare. Ministerul Educatiei a publicat metodologia de evaluare a elevilor din clasa pregãtitoare si modelul de raport de evaluare pe care profesorii vor trebui sã-l completeze în luna mai 2013. „Raportul de evaluare a dezvoltãrii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicãrii, precum si a dezvoltãrii capacitãtilor si atitudinilor de învãtare la finalul clasei pregãtitoare, cunoscut sub numele de Raportul de evaluare, va fi completat de profesori pentru toti elevii din clasele pregãtitoare, fie cã este vorba de unitãti de învãtãmînt de stat sau particular“, se precizeazã în comunicatul emis de minister. Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregãtitoare se va desfãsura pe tot parcursul anului scolar si se va finaliza în luna mai prin completarea Raportului de activitate. La evaluare se va urmãri identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte, executarea unor miscãri sugestive si folosirea unei mimici si a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cîntec, dans, teatru etc.) Elevii trebuie îndrumati sã manifeste grijã pentru o relatie corectã cu mediul natural si social si sã respecte normele elementare de comportament social. Copiii au de învãtat sã pronunte cuvintele clar si rar, sã cunoascã formele geometrice, semnele grafice, culorile, sunetele, sã traseze contururi, sã stie reperele spatiale si temporale, sã clasifice pe bazã de criteriu dat etc. Cadrele didactice care predau la clasa pregãtitoare mai au multe altele de urmãrit, pentru a putea face caracterizarea completã a fiecãrui copil. Pe baza respectivelor observatii se vor putea contura programele scolare pentru acest nivel de studiu.
Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a catalogat curriculumul de la clasa pregãtitoare drept unul prea condensat: „Eu, uitîndu-mã putin pe curriculumul de la clasa pregãtitoare, am impresia cã este deja prea condensat în continut. Decizia o vor lua specialistii care vor lucra si, cînd vor zice cã aceea este ultima formã, vom da drumul la programele disciplinelor din primele clase ale ciclului primar si apoi la scrierea si evaluarea manualelor pentru aceste clase“.
|