Facturã nesimtitã, dreptate în instantã
• institutia a cîstigat un proces în care un consumator a primit o notã de platã la energie de 10.569 de lei • în alt caz, perdant a fost o institutie de învãtãmînt • Un nemtean, care a primit o notã de platã imensã de la furnizorul de energie electricã, a fost „rãzbunat“ de comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt. Necazurile reclamantului au început în 2012, cînd a primit o facturã la curent electric de 10.596 de lei. Primul drum al omului a fost la prestatorul de servicii, dar nu a avut succes deoarece reprezentantii firmei au invocat datele înregistrate în sistemul propriu de evidentã. Petentul nu s-a lãsat intimidat si s-a adresat Protectiei Consumatorului. ÃŽn urma actiunii de verificare comisarii au întocmit un act de control prin care au sanctionat prestatorul de servicii pentru comportament incorect în relatia cu consumatorii. Atunci s-a dispus aplicarea unei amenzi de 10.000 de lei noi, precum si mãsura complementarã de anulare a facturii nejustificate în termen de 15 zile. Prestatorul de servicii nu a contestat documentul, dar nici nu a îndeplinit mãsurile dispuse în termenul stabilit. Din acest motiv, firma a fost din nou cãlcatã de comisari, care au aplicat o nouã sanctiune. „Acest nou document a fost contestat de operatorul economic. ÃŽn aprilie 2014 procesul a fost cîstigat prin decizie definitivã si irevocabilã. Prestatorul de servicii a fost obligat de instantã sã achite contravaloarea amenzii de 2.000 de lei si sã aplice mãsurile legale dispuse“, a declarat Vlad Ciurea, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Recent, aceeasi institutie nemteanã a cîstigat un alt proces cu un alt prestator de servicii din judet, atunci fiind vorba de o scoalã postlicealã si calificare în meserii. ÃŽn 2010 reclamanta s-a înscris la acel operator economic pentru un curs de initiere în contabilitate. Ulterior a cerut retragerea si restituirea taxei achitate deoarece activitatea nu s-a mai desfãsurat din motive independente de cursanti. Prestatorul nu a restituit integral suma achitatã cu titlu de taxã, invocînd termenii contractuali. Comisarii au declansat actiunea de verificare si au întocmit un document de control prin care au sanctionat firma pentru comportament incorect în relatia cu consumatorii. Acesta a contestat atît amenda, cît si mãsurile complementare dispuse, respectiv restituire întregii sume cãtre tînara reclamantã si modificarea contractului cu respectarea actelor normative în vigoare. Luna trecutã, prin decizie definitivã si irevocabilã, prestatorul de servicii a fost obligat de instanta de judecatã sã achite contravaloare amenzii de 3.000 de lei si sã aplice mãsurile legale dispuse prin documentul de control al Protectiei Consumatorului.
|