Apa Serv, luată la rost de tîrgnemteni
• Primăria a organizat o întîlnire între cele două părti, pentru găsirea unor solutii problemelor ridicate de cetăteni • un tîrgnemtean si-a exprimat nemultumirea că serviciul de apă si canal al orasului a fost predat în 2009 companiei judetene • „Unul tine vaca si altul o mulge“, a conchis cetăteanul •
Primăria Tîrgu Neamt a organizat vineri, 5 februarie, o întîlnire a locuitorilor cu reprezentantii Apa Serv, pentru găsirea unor solutii la problemele semnalate frecvent de către cetăteni. Alături de primarul Daniel Harpa, viceprimarul Traian Humulescu, city-managerul Vasile Apopei si cîtiva consilieri locali, au fost prezenti la discutii Victor Movilă, directorul comercial al Apa Serv si colegi ai acestuia de la punctul de lucru din oras. Sala de sedinte a Consiliului Local era plină de oameni nemultumiti, atît de la blocuri, cît si de la case, majoritatea invocînd preturile prea mari practicate de compania judeteană si faptul că plătesc mai mult decît consumă din cauza pierderilor care li se impută. S-a mai reclamat starea precară a infrastructuri de apă potabilă si canalizare, probleme apărute la unele apometre electronice, care au înghetat, lipsa presiunii apei în anumite zone etc. „Apometrele cu citire electronică sînt predispuse la înghet. M-am trezit cu un consum absurd la apă. Sînt foarte multe cazuri de apometre care au înghetat. De ce trebuie să plătm din banii nostri înlocuirea lor?“, a întrebat cineva. „Este obligatia consumatorului să-si ia măsuri de izolare a căminului. Dacă se constată că v-ati îndeplinit obligatiile, nu se impută. Iar dacă e defect, se înlocuieste“, a replicat Victor Movilă, precizînd că din peste 3.000 de contori existenti în oras, au înghetat doar 28, lucru ce ar dovedi că nu ar fi o hibă a apometrelor. Alt participant s-a plîns că salariile mari ale angajatilor Apa Serv si masinile achizitionate prin leasing, cu dobînzi mari, sînt asigurate pe spinarea consumatorilor, regăsindu-se în pretul pe metru cub de apă. „Tot timpul plătim metri de apă în plus. Am avut si un milion pe lună. Mai bine mă spăl cu sampanie“, a comentat o femeie, bănuind că nu e în regulă modul în care se face citirea apometrelor la blocul său. „Citirea contorilor interiori nu e treaba companiei, ci a asociatiei de proprietari“, i-a spus Victor Movilă, amintind că Apa Serv nu poate interveni decît pînă la căminul de bransament. O solutie ar fi contorizarea individuală, a mai spus directorul comercial, explicînd că se poate realiza doar prin colaborarea cu asociatiile si primăria, fiindcă Apa Serv nu poate realiza modificări ale instalatiilor interioare ale blocului. Un alt cetătean si-a exprimat nemultumirea că serviciul de apă si canal al orasului a fost predat în 2009 companiei judetene. „Unul tine vaca si altul o mulge“, a conchis tîrgnemteanul. După circa două ore de discutii, primarul Daniel Harpa a formulat concluziile întîlnirii. A apreciat investitiile derulate la nivel de oras, pentru extinderea retelei de canalizare, exprimîndu-si încrederea că se vor găsi solutii si pentru înlocuirea instalatiilor vechi. Edilul a insistat asupra necesitătii ca în fruntea asociatiilor să existe oameni competenti, care să facă demersurile pentru a convinge oamenii de avantajele contorizării individuale. Primarul a abordat ulterior subiectul si într-un comentariu postat pe pagina sa de Facebook: „Problemele ridicate de tîrgnemteni în relatia cu Apa Serv sînt într-adevăr spinoase si reale. Am initiat această discutie tocmai datorită numeroaselor sesizări primite. Reprezentantii Apa Serv trebuie să înteleagă că cetătenii sunt nemultumiti si doresc îmbunătătirea serviciilor. Cea mai mare multumire a mea este aceea că tîrgnemtenii adevărati iau atitudine si îsi fac auzite doleantele. Sper să facă asta în continuare!“.
|