Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2016
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 24 Octombrie 2016
Tipreste articolul - Varianta pentru imprimant Trimite acest articol unui prieten  prin email

Greu va sã fie cu permisul si soferia

• aprobarea Strategiei Nationale pentru Sigurantã Rutierã schimbã regulile în domeniu • aspirantii la soferie trebuie sã aibã minim 10 clase, iar examenele vor fi filmate • scolile de soferi vor fi reautorizate doar dacã 50% din cursanti promoveazã • proprietarii masinilor implicate în accidente ar putea fi obligati sã facã autovehiculelor o inspectie tehnicã suplimentarã •

Strategia Nationalã pentru Sigurantã Rutierã pentru perioada 2016-2020 si Planul de actiuni pentru implementare au fost aprobate de Guvern, într-o sedintã ce a avut loc pe 12 octombrie. Cele mai mai importante prevederi se referã la obtinerea permisului auto, la scolile de soferi, la conducãtorii auto ce au comis fapte cu urmãri grave si repunerea în circulatie a masinilor implicate în accidente. În plus, conducãtorii auto care au împlinit o anumitã vîrstã vor fi obligati sã efectueze controale medicale mai des. Actiunile sînt structurate pe trei directii: educatie rutierã în scoalã, campanii de informare si îmbunãtãtirea nivelului de pregãtire a conducãtorilor auto. Conform strategiei, este prevãzutã introducerea înregistrãrii video a examenelor pentru obtinerea permisului si atestatelor profesionale, mãsurã care are ca scop curmarea unor eventuale tentative de fraudã. Si, în ultimii ani, au fost destule cazuri, chiar în judetul Neamt. O altã noutate se referã la scolile de soferi, dorindu-se profesionalizarea acestora. Acestea îsi vor putea prelungi autorizatia de functionare cu conditia cã minim 50% dintre cursanti sã promoveze examenul. Cea mai durã mãsurã ce se vrea a fi pusã în practicã se referã la studiile celor care aspirã la obtinerea dreptului de a conduce pe drumurile publice. Ar urma, în urma unei dezbateri publice a prevederilor Strategiei Nationale pentru Sigurantã Rutierã, ca la examenul pentru obtinerea permisului sã poatã candida doar absolventii învãtãmîntului obligatoriu, care în România este de 10 clase. Este prevãzutã crearea cadrului legal necesar pentru reabilitarea si consilierea conducãtorilor auto cu abateri grave si repetate de la normele rutiere, mai ales în cazul soferilor profesionisti, se aratã într-un comunicat al Guvernului.
Planul de actiuni pentru implementarea strategiei are sarcini trasate autoritãtilor publice cu atributii în domeniul sigurantei rutiere. Astfel, în ceea ce priveste coordonarea institutionalã, Planul de Actiuni aferent Strategiei include mãsuri pe termen scurt (1-2 ani) si termen mediu (3-5 ani) pentru îmbunãtãtirea sistemului de interventie la accidente si a asistentei medicale de urgentã, între care asigurarea functionalitãtii serviciilor specializate de urgentã într-un spatiu comun, prin colocarea dispeceratelor de urgentã, cît si prin unificarea dispecerizãrii resurselor pe domenii de interventie (medical, ordine publicã etc.) si elaborarea unor scheme de interventie mai clare. De asemenea, pentru dezvoltarea bazei materiale a unitãtilor de interventie este prevãzutã, pe termen scurt, îmbunãtãtirea dotãrii cu autospeciale pentru descarcerare, ambulante, iar pe termen mediu, îmbunãtãtirea dotãrii serviciilor de urgentã cu elicoptere. Tot la nivel institutional, Strategia prevede consolidarea rolului Consiliului Interministerial pentru Sigurantã Rutierã (CISR) ca organ principal în materie de sigurantã rutierã, de coordonare între institutii nationale si departamentele Consiliului si între CISR si judete, municipalitãti si alte institutii locale. În ceea ce priveste factorul uman, strategia urmãreste corectarea comportamentului pe drumuri, prin întãrirea rolului educatiei rutiere si a campaniilor de sensibilizare si constientizare. În acest sens, actiunile propuse îi vizeazã pe toti participantii la trafic - soferi, pietoni, biciclisti, motociclisti - indiferent de vîrstã sau profesie. Se va pune accent pe identificarea solutiilor de reducere a numãrului de persoane decedate si al persoanelor grav rãnite din categoriile de persoane cu risc crescut (pietoni, motociclisti, biciclisti, copii, tineri, persoane vîrstnice). Pe termen scurt, este prevãzutã reglementarea unui Plan National de Educatie Rutierã, strategia punînd în centrul atentiei participantul la trafic si cu un accent deosebit pe educatia si formarea copiilor a tinerilor si a conducãtorilor auto începãtori. Tinerii sînt vizati si ei în documentul aprobat de Guvern, care prevede crearea de programe universitare, post-universitare si de formare în domeniul sigurantei rutiere, aceste programe urmând a fi introduse de cãtre universitãti, în parteneriat cu institutii avînd abilitãti si expertizã necesarã în domeniu. Actiunile vor viza si îmbunãtãtirea evaluãrii medicale si psihologice pentru obtinerea permisului auto, prin actualizarea periodicã a baremelor de evaluare si eliminarea posibilitãtilor de obtinere a avizelor în mod fraudulos. Proprietarii masinilor care au fost implicate în accidente ar putea fi obligati sã meargã sã facã o inspectie tehnicã suplimentarã, dupã ce îsi reparã masinile. Planul de actiuni pentru adoptarea strategiei mai stabileste sanctionarea administratorilor/executantilor de lucrãri de drumuri pentru nerespectarea normelor, realizarea de amenajãri speciale destinate participantilor la trafic considerati vulnerabili - separarea utilizatorilor motorizati de biciclisti si pietoni, restrictionarea construirii în zonele adiacente arterelor de tranzit si ocolitoare.

Articol afisat de 1648 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(G. MUNTEANU)
Adaug comentariul tu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective