Serviciile fac amar� via�a
• �n primele trei luni ale anului, 120 de nem�eni au reclamat calitatea produselor �i serviciilor la OPC • majoritatea pl�ngerilor s-au referit la calitatea serviciilor • Calitatea diverselor servicii furnizate nem�enilor le fac acestora via�a grea �i, consider�ndu-se p�c�li�i �n diverse moduri, ace�tia au asaltat cu pl�ngeri, �n trimestrul �nt�i al acestui an, Oficiul pentru Protec�ia Consumatorilor. Astfel, �n primele trei luni, 120 de persoane au depus sesiz�ri la aceast� institu�ie, iar majoritatea se refereau la proasta calitate a unor servicii. Cele mai multe necazuri le-au avut cet��enii din cauza Internetului. Oamenii s-au pl�ns c� nu aveau acces la acest serviciu atunci c�nd ploua, c�nd b�tea v�ntul, c�nd era z�pad�, etc., dar abonamentul era pl�tit f�r� �ntrerupere. O alt� nemul�umire major� a nem�enilor a reprezentat-o modul de calcul pentru energia electric�. Tariful social prev�zut pentru consumatorii de energie electric� nu mai este acum disponibil dec�t pentru o anumit� categorie de cet��eni �i anume cei care au venituri mai mici dec�t salariul minim pe economie. �n aceste condi�ii, multe persoane au fost nevoite s� treac� la modul de tarifare standard �i, astfel, facturile lunare au crescut substan�ial. Pe de alt� parte, modul de calcul a tarifelor fiind f�cut �n leu greu, mul�i nem�eni s-au trezit acas� cu facturi de infarct. Unii au constatat c� au de plat� 30 de milioane de lei, adic� 3.000 RON, dar �n momentul �n care au mers la casierii s� conteste aceste sume au aflat c� de fapt fusese vorba doar de o gre�eal� a func�ionarilor de la ghi�eu, iar suma de plat� era de fapt de 300 de RON. „Am constatat c�, �n ultima perioad�, tot mai multe persoane s�nt nemul�umite de calitatea serviciilor, iar num�rul celor care reclam� deficien�ele calitative ale unor alimente sau produse nealimentare este �n sc�dere. Din p�cate, la noi serviciile nu s�nt la standardele la care ar trebui, de�i, odat� cu integrarea �n UE, serviciile ar trebui s� se �mbun�t��easc� mult �i s� reprezinte o surs� important� de profituri. Toate sesiz�rile primite noi �i care vizau calitatea serviciilor le-am verificat �i �n mare parte au �i fost rezolvate. �n privin�a pl�ngerilor referitoare la tarifarea energiei electrice, noi am f�cut demersuri la furnizor �i, din c�te �tiu, au �i fost remediate problemele, iar oamenii au fost anun�a�i s� vin� s�-�i ridice diferen�ele de bani pl�tite �n plus“, a precizat inspector Gheorghe Bud, de la OJPC Neam�.
�n primele trei luni ale anului, au fost adresate institu�iei men�ionate �i numeroase reclama�ii care f�ceau referire la modul defectuos de colectare a laptelui, �n special �n comunele de pe Valea Muntelui. Inspectorii OPC cred c�, odat� cu �nc�lzirea vremii, num�rul sesiz�rilor de acest gen va cre�te, pentru c� a�a s-a �nt�mplat �n fiecare var�.
|