 Pe site r�spunde TT-ul acuzatiilor
	
	 • pe pagina de internet a institutiei au ap�rut dou� „inform�ri“ • una
 din ele face referire la istoria logo-ului, cealalt� la festival •    Reprezentantii Teatrului Tineretului r�spund avalansei de critici ce
 au fost aduse �n ultima perioad�. Modul ales pentru r�spuns e
 „neconventional“, �n sensul c� nu a fost organizat� nici o conferint�
 de pres�, nici nu au fost trimise comunicate pe adresa redactiilor,
 cum ar fi fost normal, credem noi. Mai ales c� sup�rarea pe presa
 care critic� e una specific� politrucilor si nu ne-am fi asteptat s� fie
 proprie si unor oameni de cultur�. L�s�nd la o parte acest aspect,
 s�nt dou� inform�ri pe site-ul institutiei de cultur�. �n una avem un
 istoric al logo-ului, �n alta informatii despre festival, cu o sectiune
 destul de consistent� privind cheltuielile efectuate, din care
 prezent�m o parte. „Bugetul estimativ al cheltuielilor Festivalului
 (consolidarea bugetului urmeaz� dup� �ncheierea lunii noiembrie):
 aprox. 290.000 lei (comparativ, reprezint� 75% din bugetul de
 cheltuieli al editiei din 2015 si 81% fat� de acelasi buget al editiei
 festivalului din 2016). Aceste cheltuieli au fost sustinute majoritar
 (54%) din subventiile acordate de Consiliul Judetean Neamt si 46%
 din finant�ri obtinute de la: Ministerul Culturii (de 3 ori mai mult
 dec�t �n 2015 si de 2 ori mai mult dec�t �n 2016), Consiliul Local
 Piatra Neamt (7% din bugetul total) si Uniter (3.5% din bugetul
 total). A lipsit din veniturile anilor anteriori finantarea prin Fundatia
 Cultural� «Ion Coman» (care constituise 42%, respectiv 55% din
 totalul bugetului editiilor 2015 si 2016). Chiar dac�, �n 2017,
 cheltuielile cu onorariile nu au dep�sit bugetul anilor 2016 si 2017,
 toti participantii la activit�tile din programul Festivalului au fost
 remunerati (lucru care nu s-a mai �nt�mplat p�n� �n 2016 c�nd
 Ministerul Culturii a solicitat conducerii din momentul acela a TT ca
 artistii participanti din sectiunea «Pledez pentru Tine(ri)» s�
 primeasc� onorarii). Bugetul alocat cheltuielilor de transport nu a
 dep�sit suma de 30.000 lei (de 3 ori mai putin fat� de anii 2015 si
 2016) iar cheltuielile de promovare, de aproximativ 35.000 lei au
 fost mai mari dec�t cele din anii anteriori (mai ales datorit� public�rii
 si distribuirii gratuite a 1.500 de brosuri cu programul festivalului si a
 2.000 de exemplare din Revista Festivalului, revist� ce cuprinde si
 o colectie de interviuri cu artisti, scrisori ale unor personalit�ti din
 lumea teatrului rom�nesc si ale spectatorilor fideli ai TT, primite cu
 ocazia Anivers�rii; �n anii anteriori, programele Festivalului s-au
 tip�rit �n num�r foarte redus si erau puse la v�nzare.
 �n anul acesta, ca si �n anul 2008, editia a XXIX-a a Festivalului de
 Teatru a fost coroborat� cu un eveniment aniversar (50 ani de c�nd
 Teatrul Tineretului poart� acest nume) dar, �n 2017, bugetul total
 alocat celor dou� evenimente si sustinut majoritar din subventia
 acordat� de CJ Neamt (aproximativ 415.000 lei) a fost de 74% din
 bugetul cheltuit �n 2008, c�nd Teatrul Tineretului a aniversat 50 de
 ani de la �nfiintare“
  Logo si „gust“
  „�n bugetul aniversar a fost inclus� si campania de rebranding a TT,
 care se �nscrie �n programul de management aprobat si este menit
 s� sustin� unul dintre obiectivele principale ale acestui program:
 deschiderea c�tre comunitate printr-un plan de comunicare adecvat
 mediului modern si mijloacelor noi de comunicare media. O parte
 important� din executia bugetului acestei editii a fost dedicat� unor
 achizitii si proiecte destinate activit�tii pe termen lung a Teatrului.
 Dintre acestea, mention�m noile gradene, simezele, filmele
 documentare cu fosti si actuali colaboratori, cu spectatori si
 participanti la evenimente etc. realizate pentru Arhiva Teatrului,
 renovarea si echiparea unei noi s�li (Sala Multimedia) destinate
 activit�tilor viitoare din programul TT, anunturile muzicale care vor fi
 utilizate �n urm�torii 3 ani pentru spectacole (anunturile de sal�,
 imnul festivalului si compozitiile pentru Spectacolul aniversar). �n
 ceea ce priveste audienta �n cifre a acestei editii, �n 2017 programul
 Festivalului a atras un num�r de aproximativ 3.300 de spectatori (la
 un num�r mai mic de spectacole fat� de cele dou� editii anterioare,
 iar spectatorii care au achizitionat bilete au dep�sit 1.900 ca num�r
 (cu 35% mai multi fat� de 2015 si cu 2% mai multi fat� de 2016).
 Aceast� editie a inclus trei spectacole cu intrare liber�, care s-au
 jucat cu sala plin�, printre care si Spectacolul Aniversar. Media
 num�rului de spectatori pl�titori pe spectacol a fost de 92.6 (fat� de
 55.5 �n 2015 si 70.4 �n 2016). Printre m�surile de optimizare a
 bugetului de cheltuieli din 2017: selectia a fost realizat� de
 managerul Teatrului Tineretului, f�r� a necesita plata unui
 selectioner, jurizarea nu a fost remunerat� (�n comparatie cu anii
 precedenti), juriul fiind compus din 7 liceeni din Piatra Neamt, iar
 conceptul de scenariu si de regie pentru spectacolul aniversar a
 fost realizat tot de managerul teatrului, f�r� a fi necesar�
 remunerarea unui scenarist si a unui regizor pentru acest proiect.
 Actrita Lucretia Mandric s-a ocupat de organizarea caz�rii
 participantilor la Festival“, se arat� �n comunicatul mentionat. Am
 prezentat punctul de vedere al TT-ului pentru a avea ambele
 puncte de vedere �ntr-o disput� legat� de logo, bani cheltuiti etc.
 �ns� aceste aspecte sigur pot fi clarificate mult mai bine de institutii
 cu atributiuni de control. Revenind la logo, unii au �ncercat s� aduc�
 �n discutie termenul de „gust“. Pe principiul c� unora s-ar putea s�
 le plac�, altora nu. N-am v�zut �ns� nici o dezbatere, �ntre oameni
 de cultur� si apropiati ai teatrului, pe aceast� tem�. Poate nu ar fi
 stricat. La fel cum n-ar strica s� se tin� deoparte de aceast�
 dezbatere oamenii politici. C�t priveste conducerea teatrului, modul
 �n care s-a gr�bit s� sar� la presa care a criticat, aici nu mai e vorba
 de opinie si chiar de gust, a provocat un sentiment de am�r�ciune.
 Dac� si artistii sau, m� rog, oamenii de cultur�, au pretentia ca
 presa s� fie obedient� si s� laude, nu s� critice, e clar c� au o mare
 problem�. Le suger�m s� mearg� la un „consult“, s� vad� dac� nu
 au fost virusati politic. Caz �n care ar trebui s� se retrag� pe la
 casele lor pentru a se trata.
	      
	 |