Inspectoratul, însãrcinat sã reîntoarcã elevii la scoalã
• la sedinta la care a participat conducerea ISJ, la Poina Brasov, s-a anuntat cã Ministerul Educatiei cautã mãsuri pentru atragerea elevilor cãtre scoalã Prima sedintã la care a participat noul inspector scolar general profesoara Luminita Vîrlan, cu superiorii din minister, a fost una plinã de „sarcini de serviciu“. Primul obiectiv care trebuie dus la îndeplinire de cãtre sefii învãtãmîntului nemtean este sã recupereze cît mai multi elevi din rîndul celor care vor sã abandoneze scoala.
Ministrul educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat cã ministerul, împreunã cu inspectoratele scolare si cu scolile trebuie sã gãseascã solutii pentru a face scoala mai atractivã, în ultima perioadã constatîndu-se cã elevii sînt tot mai putin interesati de învãtãturã.
„Elevii sînt din ce în ce mai putin atrasi de scoalã. Trebuie sã facem scolile mai atractive, pentru ca ei sã îsi doreascã sã vinã la scoalã“, a declarat Ecaterina Andronescu la deschiderea conferintei dedicate lansãrii proiectului „Dezvoltarea profesionalã a cadrelor didactice prin activitãti de mentorat“, proiect finantat din fonduri europene în valoare de cinci milioane de euro. ÃŽn judetul Neamt, de la an la an, numãrul elevilor care renuntã la scoalã creste, ajungîndu-se la ordinul sutelor. Pentru cã multi renuntã la carte pentru a-si urma pãrintii în strãinãtate, abandonul nu este unul propriu-zis, multi dintre copii revenind dupã o perioadã în care constatã cã au nevoie de carte. Conferinta, organizatã de minister si Unitatea de Management a Proiectelor cu finantare externã, a reunit, vineri si sîmbãtã, la Poiana Brasov, inspectorii scolari generali din întreaga tarã, mentori, reprezentanti ai sindicatelor din educatie si ai Asociatiilor de Pãrinti si ai Centrului „Educatia 2000“, în total fiind prezente la conferintã aproape 200 de persoane.
„Aceasta este prima întîlnire pe care o avem cu inspectorii si avem mai multe motive de lucru. Primul este legat de finalizarea cu bine a anului scolar. Apoi, vom implementa proiectul de formare continuã în cadrul inspectoratelor, caselor corpului didactic si licee pentru a creste valoarea si a moderniza scoala româneascã. ÃŽn final, vom discuta despre structura anului scolar si legile învãtãmîntului preuniversitar“, a mai declarat Ecaterina Andronescu.
|