Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2009
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Judetul Neamt
 rochii.ro
 fantastic.ro
 culise.ro
 grazie.ro
 odeon.ro
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 25 Iunie 2009
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Cum devin medicii... telefoniste

• centrele de permanentă din mediul rural, în care medicii de familie urmau să facă gărzi, să acorde consultatii, sau chiar să însotească bolnavii pînă la spitale, se vor transforma în call-center • adică doctorii vor răspunde la telefon si vor acorda recomandări si informatii medicale • acestea vor fi functionale abia spre sfîrsitul anului •

Mult discutatele centre de permanentă care ar fi trebuit să asigure asistenta medicală în mediul rural se pare că vor rămîne doar în stadiul de tentativă nereusită. Ele au fost subiect de discutii aprige între reprezentantii Ministerul Sănătătii si medicii de familie deoarece acestia din urmă ar fi trebuit să deservească astfel de centre gratuit, în afara orelor de program obisnuite. Doctorii au protestat si au cerut fie să fie plătiti corespunzător, fie să se renunte la aceste centre. În consecintă, ministerul, miercuri, 24 iunie s-a răzgîndit si a decis transformarea acestora în linii telefonice de urgentă. Acestea ar urma să devină functionale din trimestrul III. Aici medicii de familie ar trebui să acorde 24 de ore din 24 recomandări si informatii medicale. Initial, în centrele de permanentă medicii ar fi trebuit să facă efectiv de gardă si să acorde consultatii medicale sau chiar să însotească bolnavii pînă la spitale cu ambulante ce urmau să fie alocate exact acestor centre. Între timp, probabil din cauza lipsei banilor, ministerul a decis transformarea în centrale telefonice. Concret, pacientii din zonele rurale vor avea la dispozitie un număr de telefon iar în momentul în care vor avea o problemă vor suna acolo iar medicul de la celălalt capăt al firului le va spune fie ce tratament să ia, fie să meargă la un spital. Ministerul consideră că reorganizarea în acest fel a centrelor va aduce beneficii atît pacientilor, care vor avea la dispozitie posibilitatea consultării unui medic la orice oră din zi si din noapte, cît si spitalelor si serviciilor de ambulantă, care, în acest fel, vor fi degrevate de rezolvarea unor cazuri simple, care nu sînt urgente ori care nu necesită tratament de specialitate. „Nu am primit nici un fel de informări referitoare la aceste centre de permanentă dar am înteles că s-a amînat înfiintarea lor si, de altfel se vor transforma în altfel de centre telefonice. Cred că erau utile centrele de permanentă dar s-ar putea ca si acestea să functioneze bine“a declarat doctor Mihaela Grădinaru, director adjunct al DSP Neamt.

Articol afisat de 1280 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Magda VASILACHE)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Premium UK domain names
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalĂŁ sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective