Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2009
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 21 Decembrie 2009
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Geoanã l-a devansat pe Bãsescu la cheltuielile electorale

• potrivit unui calcul estimativ dat publicitãtii de APD, în campania prezidentialã pentru turul doi, la Tîrgu Neamt s-ar fi cheltuit pentru promovarea imaginii lui Geoanã 26.019 euro, iar pentru Bãsescu, 7.600 euro •

Asociatia Pro Democratia a dat publicitãtii o estimare a cheltuielilor fãcute de partidele politice pentru publicitatea electoralã din timpul campaniei prezidentiale. Din Neamt, a fost monitorizat doar orasul Tîrgu Neamt, iar clubului local al APD i-a revenit sarcina inventarierii panourilor publicitare, a reclamelor de pe stîlpi, bannere, mesh-uri, la care partidele au recurs pentru a atrage atentia alegãtorilor. Potrivit calculelor APD, la Tîrgu Neamt s-ar fi cheltuit la turul doi 26.019 euro pentru promovarea imaginii lui Mircea Geoanã, si 7.600 euro pentru Traian Bãsescu. Profesorul Emanuel Bãlan, liderul clubului tîrgnemtean al APD, a declarat cã a inventariat toate panourile, bannerele si mesh-urile utilizate de PSD SI PD-L, fãrã sã fie incluse si afisele mici din hîrtie lipite prin oras: „Am fãcut o monitorizare a panourilor de pe stradã, a bannerelor de pe stîlpi, a mesh-urilor, si am trimis sãptãmînal aceste date la APD Bucuresti, care a si fãcut calculul final, pe baza informatiilor aflate de la firmele care executau astfel de materiale electorale. Lucrurile au fost analizate foarte serios, aveam de completat niste fise de monitorizare, în care treceam cu exactitate locul amplasãrii si dimensiunile materialelor electorale“. Asociatia Pro Democratia a monitorizat afisajul electoral pe principalele bulevarde si strãzi din cele sase sectoare ale municipiului Bucuresti si din 13 orase ale tãrii: Brãila, Brasov, Caracal, Cluj, Constanta, Craiova, Focsani, Iasi, Onesti, Oradea, Rîmnicu Vîlcea, Sibiu si Tîrgu Neamt. Astfel, pentru cele 12.012 panouri, afise si bannere de diverse tipuri numãrate în localitãtile respective, APD a estimat un cost total de 1.715.279 euro, din care 14,39% s-ar fi fãcut pentru materialele electorale ale lui Crin Antonescu, 40,55% pentru Traian Bãsescu, 39,72% pentru Mircea Geoanã si 5,34% pentru Sorin Oprescu. ÃŽn estimarea cheltuielilor fãcute de partide s-a tinut cont de pretul pietei pentru imprimarea materialelor si de chiria perceputã de regulã pentru expunerea lor. ÃŽn comunicatul dat publicitãtii, APD apreciazã cã „investitiile“ pentru publicitate electoralã out-door reprezintã, împreunã cu cele realizate pentru publicitate în mass-media, cea mai importantã categorie de cheltuieli realizatã de partide în campania electoralã, fiind singurele care pot fi monitorizate cu un anumit grad de exactitate. Monitorizarea campaniei electorale de cãtre APD s-a desfãsurat în cadrul proiectului „Trezeste observatorul din tine“, implementat de APD si finantat de Balkan Trust for Democracy.

Articol afisat de 1660 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ramona AANEI)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective