Promotii în neregulã
• toti operatorii economici verificati au fost depistati cu abateri • s-au aplicat amenzi de 130 milioane vechi • comisarii au gãsit vin de la o promotie expiratã de la începutul anului • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au verificat agentii economici nemteni care au vîndut produse din anumite campanii publicitare. Totul a plecat de la sesizãri referitoare la faptul cã încã se vînd alimentele respective desi perioada de promotie expirase. Actiunea a avut loc în perioada 2-4 august 2010 cînd organul de control a trecut pe la un numãr de sapte firme din judet. Toti cei vizitati de Protectia Consumatorului au fost depistati cu abateri. „Au fost verificati un numãr de sapte operatori economici constatîndu-se abateri la toti cei controlati. S-a dispus oprirea temporarã de la comercializare a produselor vîndute sub sigla unor campanii publicitare expirate, pînã la informarea corectã a consumatorilor. Au fost aplicate cinci amenzi contraventionale în valoare de 13.000 lei si douã avertismente pentru încãlcarea reglementãrilor privind protectia consumatorilor“, a declarat Nicoleta Nica, comisar superior în cadrul Protectiei Consumatorului Neamt. ÃŽn magazine s-au gãsit vinuri si bãuturi spirtoase din campania „Sticla cu 1.000.000 ron“, promotie expiratã de pe 15 ianuarie 2010, sau „Sticla cu report“, din promotia care a luat sfîrsit pe 30 mai. ÃŽn alte magazine erau rãcoritoare din promotia „Sãrbãtoreste Finala Mondialului cu mii de premii“, aceasta nemaifiind valabilã de pe 11 iulie, ori seminte de floarea soarelui cu înscrisul „Cîstigã 100 Euro pe orã, la tine acasã“, campanie finalizatã pe 21 mai. Au mai fost uitate prin rafturi si produse de cofetarie cu promotii din perioada Pastelui, sau vin traditional demidulce 0,75 l din promotia „Ne place sã cîstigi! Cumpãra vinurile Vinexport si poti cîstiga 3 x iPhone si 2.000 sticle de vin“, desi data limitã de revendicare a premiilor expirase pe 20 ianuarie. Comisarii au mai depistat la vînzare produse din campaniile „Cîstigã garantat la sticla de 2 litri. Cumparã 2 x Golden Brau PET 2 litri, deschide lozul si cîstigã pe loc grãtare sau doze de Golden Brau“, tigãri „Feel the rush, feel the Red Rush“, ori spirtoase din promotia „Ora d’ora cîstigã Euro d’Euro“, toate finalizate pe parcursul lunii iulie 2010. Comisarii recomandã ca în în cazul în care dãm de astfel de promotii prin magazine, sã verificãm dacã respectivele campanii mai sînt în vigoare. ÃŽn cazul produselor de tipul „3 la pret de 2” sau „al doilea produs la jumatate din pret“, ar fi bine sã verificãm si pretul produselor individuale, care trebuie sã existe în mod obligatoriu la vînzare, pentru comparare cu promotia. Ar trebui sã existe o diferentã între pretul individual si cel al pachetului promotional.
|