Firmele mari si mijlocii depun declaratii on-line
• acestea trebuie sã aibã semnãturã electronicã • mãsura este valabilã de luna viitoare • primul termen de depunere a declaratiilor este 25 noiembrie, pentru luna octombrie • Firmele nemtene mari si mijlocii vor depune de acum înainte declaratiile fiscale on-line, mãsura fiind luatã prin ordinul presedintelui ANAF. „ÃŽncepînd cu obligatiile fiscale ale lunii octombrie cu termen de declarare 25 noiembrie 2010, contribuabilii mari si mijlocii, precum si sediile secundare ale acestora, au obligatia depunerii declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distantã, prin intermediul Sistemului Electronic National“, a declarat Titi Tãnase, directorul Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt. Se vor depune electronic declaratia privind obligatiile de platã la bugetul de stat (formular 100), declaratia privind obligatiile de platã la bugetele asigurãrilor sociale si fondurilor speciale (102), declaratia rectificativã (710), declaratia privind impozitul pe profit (101), decont de taxã pe valoarea adãugatã (300), decont special de taxã pe valoarea adãugatã (301), decont privind accizele (120), decont privind impozitul la titeiul din productia internã (130), VIES declaratia recapitulativã privind livrãrile/achizitiile/prestãrile intracomunitare (390). Toate acestea se depun prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaratiilor fiscale se face prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat. ÃŽnregistrarea titularilor certificatelor calificate ca reprezentanti legali sau împuterniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se face pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã. Pentru depunerea declaratiilor on line este nevoie de obtinerea unui certificat de semnãturã electronicã de la o firmã autorizatã (Certsign - www.certsign.ro, Digisign - www.digisign.ro, Trans Sped - www.transsped.ro). Procedurile de obtinere a certificatelor digitale sînt publicate pe site-urile acestor furnizor. Firmele mai au nevoie de programul Adobe Reader 8.2, apoi vor descãrca documentul de confirmare de pe portalul ANAF. Certificatul completat de utilizator si furnizor va fi trimis prin e-mail la ANAF. Cererea de utilizarea a serviciului de depunere electronicã (formular 150) trebuie listatã, semnatã si stampilatã. Titularul va prezenta unitãtii fiscale de care apartine formularul 150, documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original si copie, plus copia si originalul documentului care atestã calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (hotãrîrea AGA, statutul societãtii comerciale). Mai este nevoie de documentul de împuternicire, autentificat notarial, din care sã reiasã dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune dacã titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului pentru care depune declaratii. Se poate folosi acelasi certificat digital calificat pentru a semna declaratiile fiscale ale mai multor contribuabili. Dupã primirea prin e-mail a dreptului de utilizare a serviciului se descarcã formularele electronice si instructiunile de completare de pe portalul ANAF. Si ceilalti contribuabili pot utiliza metoda de depunere prin mijloace electronice de transmitere la distantã, prin intermediul Sistemului Electronic National, ca metodã alternativã de declarare, dar nu sînt obligati ca firmele mari si mijlocii.
|