Se mută Taxele Pietrei
• directia va începe anul 2011 la fostul sediu al Bancorex • pe 3 si 4 ianuarie ghiseele vor fi închise • Pietrenii care vor să scape de datoriile cetătenesti din primele zile ale anului ce vine nu vor mai găsi pe nimeni la sediul Directiei Taxe si Impozite de la gară. Directia primăriei se mută în casă nouă încă de la sfîrsitul acestui an, urmînd ca în noul sezon fiscal să fie functională pe strada Alexandru cel Bun, la fostul sediu al Bancorex, unde, pînă la etapa mall, functionau birourile Pasapoarte si Permise auto. „De la 1 ianuarie, Directia Taxe si Impozite locale se mută la fostul sediu al pasapoartelor. Amplasarea la noul sediu este mai potrivită pentru că zona Gării este mai mult o zonă comercială. De asemenea, noul sediu asigură conditii mai bune pentru desfăsurarea activitătii. Primăria detine o parte din clădire si acolo se va muta directia de taxe. Nu am luat încă o decizie în privinta utilitătii care va fi oferită clădirii de la gară. Totodată, punctul de lucru al DTI de la blocul turn Ozana se desfiintează. Iar în zilele de 3 si 4 ianuarie ghiseele vor fi închise, pentru a se perfecta ultimele detalii ale mutării în noul sediu, asa încît rugăm cetătenii să nu se prezinte în zadar să-si achite taxele locale“, spune viceprimarul Dragos Chitic. Cea mai mare dezamăgire o vor suferi pietrenii vîrstnici, care si-au făcut o traditie personală din a-si achita dările locale din primele zile de lucru ale noului an. Oficialitătile pietrene îi asigură pe acestia că nu trebuie să se îngrămădească la dat bani, că vor beneficia de bonificatia de 10% si dacă-si plătesc impozitele mai tîrziu. Totul e să le achite pînă în ultima zi a lunii martie. În altă ordine de idei, dările pietrenilor au fost modificate recent, prin hotărîre de consiliu local, în special la nivelul taxelor speciale. Luna trecută s-au introdus mai multe taxe cu adresabilitate specifică anumitor sectoare ale primăriei (urbanism, protectie civilă, situatii de urgentă, arhivă etc.), luna aceasta s-a renuntat la ele. Pentru îndepărtarea unor erori strecurate în anexă, respectiv faptul că nu s-au avut în vedere unele acte normative, pentru că Biroul Autorizări nu mai face activităti de control la firme si PFA-uri, s-a renuntat la taxa de consultantă pentru înfiintarea întreprinderilor individuale, ce fusese stabilită la 30 de lei. Totodată, s-a abrogat taxa de obtinere aviz, 50 de lei, ce fusese instituită la directia urbanism.
|