Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2011
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 Martie 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

UN PREOT SE AUTOSUSPENDÃ

• motivele acestui gest fãrã precedent tin de acuzele recente aduse pãrintelui Iustin Pârvu, de la Mãnãstirea Petru Vodã

Acuzele recente aduse pãrintelui Iustin, fãrã acoperire spun multi credinciosi, au dus la un gest fãrã precedent. Vasilicã Militaru, domiciliat în satul Petru Vodã, a comunicat mitropolitului cã se autosuspendã din cadrul institutiei Bisericii Ortodoxe Române. Fãrã alte comentarii, vã oferim motivele acestei decizii.

Pãrinte Mitropolit si Arhiepiscop Teofan,

Eu Vasilicã Militaru, domiciliat în sat Petru Vodã, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt, fiu al Arhiepiscopiei Iasilor, licentiat la Sibiu în teologie ortodoxã pastoralã din anul 2007, absolvent al unui examen de capacitate preoteascã din anul 2009, vã comunic oficial cã mã autosuspend din Arhiepiscopia Iasilor, din cadrul institutiei Biserica Ortodoxã Românã, pentru a nu-mi pierde credinta ortodoxã în Dumnezeu. În aceste conditii voi rãmâne un român cu credintã în Dumnezeu Tatãl, Fiul si Sfântul Duh, botezat crestin ortodox, mãrturisitor al credintei Sfintilor Pãrinti, asa cum a fost stipulatã în Mãrturisirea de credintã niceo-constantinopolitanã. Dar rãmân si un român cu dragoste de neam, asa cum au mãrturisit-o cei care au suferit în temnitele comuniste. Rãmân în comuniune si unitate dogmaticã, liturgicã si canonicã cu Biserica Ortodoxã universalã. Pãstrez comuniunea duhovniceascã si frãteascã cu membrii institutiei BOR care vor sã recunoascã statutul meu de credincios în afara institutiei. Accept sãvîrsirea Sfintelor Taine ale Ortodoxiei, dacã acestea sunt sãvîrsite conform Traditiei, chiar si de clerici membri ai institutiei. Nu pãrãsesc Biserica Ortodoxã, ci institutia BOR, ce îsi încalcã propriul Statut de functionare, devenind anacronicã si depãsitã de evenimente din punct de vedere teologic.
Asa sã-mi ajute Dumnezeu!

Motivatii privind decizia de autosuspendare

Am luat aceastã hotãrîre dureroasã, dupã o îndelungã perioadã de rugãciune si cugetare, privitor la ceea ce este adevãrata Bisericã, întemeiatã prin jertfa si învierea Mîntuitorului, dar si pe credinta apostolilor Sãi. Am ajuns la concluzia cã existã o diferentã majorã între Biserica Ortodoxã si Institutia BOR care îsi încalcã propriul statut.
1. Avînd în vedere atitudinea institutiei Biserica Ortodoxã Românã fatã de pãrintele Iustin Pârvu, un duhovnic al Bisericii, dar si al neamului românesc, inclusiv comunicatul emis de Arhiepiscopia Iasilor, sunt dezamãgit de modul în care vã desolidarizati de adevãratii slujitori ai Bisericii Ortodoxe. În comunicat nu se specificã ce canoane a încãlcat pãrintele Iustin Pârvu. De asemenea, institutia BOR nu a cerut mai întîi celorlalte institutii abilitate ale statului român, sã stabileascã legile încãlcate de pãrintele. Biserica se bazeazã pe principiul milei si al dragostei. Institutia BOR s-a grãbit sã accepte pãrerile neautorizate ale unor ziaristi si reporteri. Astfel, lideri oficiali ai BOR au încãlcat prezumtia de nevinovãtie. Iatã cum institutia BOR s-a grãbit sã-l condamne pe pãrintele Iustin, înainte ca vreo instantã judecãtoreascã sã se pronunte asupra unei eventuale vinovãtii. Este cunoscut faptul cã pãrintele Iustin Pârvu a fost condamnat pentru acordarea ajutorului material unor legionari si apartenenta la Frãtiile de cruce. Urmare a acestui fapt, între anii 1948-1964, a suferit 16 ani de temnite comuniste. Pe perioada detentiei, comunistii au încercat sã-l determine sã renunte la credinta sa legionarã: credinta în Dumnezeu unitã cu dragostea de neamul românesc. Dupã 1989, singura preocupare, a unor ierarhi ai institutiei BOR, a fost ca pãrintele Iustin Pârvu sã treacã sub tãcere crezul sãu. Asistãm la o nouã formã de reeducare, asemenea celor din închisorile comuniste, prin care pãrintele Iustin Pârvu este silit sã se dezicã de trecutul sãu. Locul lui Turcanu si al colonelului Crãciun a fost luat de unii oficiali BOR.

Care este vina?

2. Liderii BOR, uitã istoria României. Regretã faptul cã pãrintele Iustin ascultã un cîntec ce contine si versurile: „Pentru cei viteji zidim altare si-avem doar gloante pentru trãdãtori“. Atunci vã rog sã explicati societãtii românesti de ce a fost canonizat de cãtre institutia BOR, Sfântul Stefan cel Mare. Si el a tãiat, în mod criminal, turci si boieri trãdãtori si a zidit altare. Cum justificã BOR participarea credinciosilor membri BOR la rãzboaie si uciderea adversarilor? De ce liderii religiosi fundamentalisti pacifisti ai institutiei BOR nu s-au opus trimiterii militarilor credinciosi crestini în Afganistan si Irak? De ce au trimis trupelor „criminale“ si preoti ortodocsi? De ce nu s-au autosesizat oficialii BOR si în ce priveste imnul national Desteaptã-te Române. Monahii nu au voie sã cînte si sã asculte acest cîntec „instigator“ la luptã pentru tarã? Personal detest orice formã de crimã si condamn acest act barbar al omenirii, cu nãdejdea cã în curând el va fi abolit din practicile umane. Dar Institutia BOR este depãsitã din punct de vedere teologic, dacã nu poate explica aceste fapte si doar le trece sub tãcere. Este o rupturã flagrantã între ceea ce propovãduieste BOR si ceea ce fac credinciosii ei. Dacã un neam ostil ne va ataca în curînd, îi veti condamna pe credinciosii ortodocsi dacã vor ucide adversarii sau trãdãtorii tãrii?

Ai cui sînt martirii din temnitele comuniste?

3. Ca cercetãtor al trãirilor din temnitele comuniste si al credintei care s-a manifestat în cadrul Miscãrii Legionare, precum si ca autor al lucrãrilor „Biserica din temnitã“ si „Credinta neamului românesc“, pot sã afirm faptul cã reeducarea de la Pitesti din anii 1949-1951, condusã de Turcanu, si reeducarea de la Aiud din anii 1960-1964, condusã de colonelul Crãciun, au fost fãcute majoritar împotriva legionarilor. Miscarea Legionarã din România a fost un fenomen complex care ar trebui cercetat, în profunzime si fãrã prejudecãti, de specialisti (istorici, teologi, psihologi, sociologi, juristi, s.a.). Numai asa se va stabili adevãrul istoric, cu bunele si relele lui, privind fenomenul legionar din România. Institutia Biserica Ortodoxã Românã s-a dezis, pe tot timpul detentiei acestor oropsiti, de toti preotii care, în majoritate pentru motive legionare, au fost condamnati si închisi de cãtre comunisti. Dupã eliberare, multi au fost reprimiti sã slujeascã, dar fãrã sã existe o declaratie oficialã de recunoastere canonicã a lor. Sunt publice si de netãgãduit caterisirea si excluderea din monahism a ieromonahului Arsenie Boca din anul 1958 si caterisirea preotului Gheorghe Calciu Dumitreasa din 6 octombrie 1984. Nici pînã astãzi, nici un Sinod al BOR nu a emis o hotãrîre prin care acesti slujitori ai Bisericii sã fie reabilitati si recunoscuti ca ieromonah si respectiv ca preot cu drepturi depline. ÃŽn istorie ei figureazã oficial ca exclusi din institutia B.O.R.. Doar credinciosii evlaviosi îi cinstesc ca oameni cu viatã sfîntã. ÃŽn acest timp, institutia BOR tace. O institutie ce are stipulat în art. 5 al Statutului: BOR este Biserica Neamului Românesc, dar nu vrea sã apere fiii neamului, nu poate fi o Bisericã a neamului.
BOR nu vrea sã recunoascã jertfa fiilor neamului din temnitele comuniste românesti. Figuri reprezentative ale temnitelor comuniste: Valeriu Gafencu, Costache Oprisan, Gheorghe Jimboiu, Ioan Ianolide, Mihai Lungeanu, Grigore Caraza, Dumitru Bordeianu, Virgil Maxim, Liviu Brânzas, Marin Naidim, Constantin Voicescu, Nicolae Grebenea, Iosub Mihai, Nitã Cornel, Ionicã Pintilie, si multi altii au fost închisi si persecutati pentru credinta în Dumnezeu si dragostea de neam. Cei citati, alãturi de multi altii, nu s-au dezis nici un moment de crezul lor. Unii dintre cei pomeniti au murit martiric în închisoare. Pãrintele Iustin Pârvu, pãrintele Arsenie Papacioc, pãrintele Mina Dobzeu, pãrintele Adrian Fãgeteanu, pãrintele Gherasim Iscu, pãrintele Ioan Negrutiu si mii de preoti ortodocsi din BOR au fost închisi, dar nu pentru apartenenta lor la institutia BOR, ci pentru apartenenta sau simpatizarea cu Miscarea Legionarã. Dacã ar fi fost închisi doar pentru apartenenta la BOR ar fi trebuit sã asistãm la încarcerarea tuturor episcopilor si preotilor ortodocsi. În România nu a fost închis nici un episcop ortodox, iar preotii ortodocsi nu au fost încarcerati doar pentru simpla apartenentã la institutia BOR. Doar pãrintele Ioan Iovan de la Recea rãmâne ca o figurã singularã de opozitie fatã de sistemul comunist, dar si fatã de institutia B.O.R. din acea vreme. Alãturi de maicile de la Vladimiresti, el a criticat în mod fãtis politica institutiei BOR, de acceptare tacitã a regimului comunist. Deducem cã institutia BOR nu a avut mãrturisitori în temnitele comuniste. Toti au fost mãrturisitori ai credintei ortodoxe, dar nu ca apartenenti la institutia BOR, ci pentru cã apartineau unei miscãri anticomuniste si apartineau Bisericii Ortodoxe universale. Dacã institutia BOR doreste recunoasterea unor mãrturisitori ortodocsi, atunci ea trebuie sã accepte cã acestia au apartinut unor partide politice si unei Miscãri care promova, pe lîngã credinta în Dumnezeu propovãduitã si de BOR, dragostea de neam ce nu face parte din teologia oficialã a institutiei BOR. Institutia Biserica Ortodoxã Românã nu a stipulat în nici un act oficial pozitia, pe care trebuie sã o aibã membrii ei, fatã de un regim ateu si antihristic, asa cum a fost regimul comunist.
Miscarea Legionarã a fost o formã de manifestare care s-a întemeiat, încã de la înfiintarea sa, si pe lupta împotriva comunismului. Admitem cã Biserica nu face politicã. Atunci înseamnã cã lupta împotriva comunismului nu a fost dusã de institutia BOR, ci doar de unii dintre membrii ei, dar care fãceau parte din Miscarea Legionarã si din alte partide politice. Atunci înseamnã cã institutia BOR a coabitat cu regimul ateu si antihristic comunist. Înseamnã cã credinta acelor oameni nu era motivatã de apartenenta la institutia BOR, ci de apartenenta la o Miscare care presupunea credintã nelimitatã în Dumnezeu a membrilor ei. Voi reveni în institutia BOR doar atunci cînd toate aceste adevãruri istorice vor fi recunoscute de oficialii BOR. Voi reveni în BOR atunci cînd Sinodul si Patriarhia Românã îl vor cinsti cum se cuvine pe pãrintele Iustin Pârvu si nu-i vor cere sã se dezicã de trecutul sãu, pentru care a pãtimit atîtia ani.
4. Sute de mii de încarcerati din temnitele comuniste au trãit crestineste si multi au dus viatã sfîntã, în timp ce oficialii institutiei BOR s-au lepãdat tacit de ei si nu s-au preocupat sã le trimitã vreun preot sau episcop pentru a le sluji Sfintele Taine. Femeile închise n-au avut nici mãcar privilegiul bãrbatilor, care aveau printre ei si preoti închisi. Dacã aceste sute de mii de încarcerati si încarcerate au reusit zeci de ani sã-si pãstreze credinta ortodoxã fãrã sprijinul institutiei BOR, consider cã Dumnezeu se va milostivi si de mine pãcãtosul. Amin!

NOTA: Titlul, subtitlurile si intertitlurile apartin redactiei.

Articol afisat de 4783 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(MN)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective