Relatia cadre medicale - pacienti scîrtîie cam rãu
• astãzi, în sedinta de Comitet Director va fi luatã în discutie si aceastã problemã • la sedintã au fost invitate si asistentele sefe • Felul în care se poartã cadrele medicale, în special asistentele si infirmierele, cu pacientii internati nu este deloc pe placul sefilor Spitalului Neamt si nici al celor de la Consiliul Judetean. Au ajuns demult la urechile acestora diverse plîngeri venite de la bolnavi sau de la rudele acestora, care s-au plîns de faptul cã se tipã la ei, cã li se vorbeste nepoliticos sau cã sînt repeziti, iar dacã pun ceva în buzunarul larg deschis, se schimbã rapid si atitudinea. Orice unitate sanitarã este finantatã si în functie de numãrul de pacienti internati, iar plecãrile în masã ale bolnavilor cãtre alte spitale nu face nici un bine nimãnui, ci doar aduce pierderi. Tocmai pentru a pãstra pacientii aici, echipa managerialã a unitãtii sanitare a considerat cã si atitudinea personalului fatã de pacienti este extrem de importantã si trebuie musai schimbatã, deoarece de aceasta poate depinde de multe ori renumele unui spital. „Degeaba oferi servicii foarte bune si faci din punct de vedere medical totul ca la carte, dacã atitudinea si comunicarea cu bolnavul este dezastruoasã. Trebuie sã schimbãm neapãrat acest aspect, sã facem în asa fel încît pacientii sã se simtã bine pentru cã si asa se aflã într-o situatie nefericitã, nu mai trebuie supãrati suplimentar. Pe de altã parte, fiecare dintre noi avem probleme personale la serviciu, dar cei cu care colaborãm nu au nici o vinã si nu trebuie sã ne vãrsãm ofurile pe ei“, a declarat Vasile Pruteanu, presedintele CJ Neamt.
De aceeasi pãrere este si echipa de conducere a Spitalului Neamt, care, la sedinta de Comitet Director de astãzi, si-a propus sã cheme si asistentele sefe pentru a lua în discutie relatia cadre medicale-pacienti. „Oamenii se plîng cel mai des nu de lipsa medicamentelor sau de serviciile medicale, ci de felul în care se poartã personalul cu ei, de comunicarea ce nu este tocmai politicoasã. Din aceastã cauzã, am decis sã discutãm si cu asistentele sefe pentru a transmite colegelor sã-si revizuiascã comportamentul si sã fie întotdeauna amabile si politicoase cu pacientii. Sã sperãm cã vor întelege de vorbã bunã, în cazul în care mai apar astfel de sesizãri, vom lua în calcul si aplicarea unor sanctiuni“, a precizat medicul Iosif Koszeghi, directorul medical al SJU Neamt. Se pare cã se interntioneazã introducerea unor chestionare de satisfactie a bolnavului. La externare, fiecare bolnav va primi un set deîntrebãri în care va spune si dacã a avut nemultumiri, felul acestora, dar si numele celui sau celei care s-a comportat necorespunzãtor. Dacã 3 astfel de chestionare vor viza acelasi angajat, acesta va fi sanctionat, iar în final, dacã va persista în comportamentul nepotrivit, va rãmîne fãrã slujbã.
|