Pacientii sînt întrebati de calitatea actului medical
• bolnavii vor completa la externare un chestionar de satisfactie • aceasta va fi una dintre noutãtile aduse de noul contract cadru
Nemtenii care se interneazã în spital vor trebui sã precizeze si cît de multumiti sînt de serviciile de care au avut parte pe timpul internãrii. Ei vor completa obligatoriu un chestionar de satisfactie care va ajunge în mîinile sefilor spitalelelor, iar ulterior, concluziile care vor fi trase din aceste documente vor ajunge si la Ministerul Sãnãtãtii ce doreste sã afle astfel care sînt supãrãrile bolnavilor. Conform normelor metodologice aceste documente vor fi completate anonim, iar omul va trebui sã rãspundã la o serie de întrebãri referitoare la perioada de spitalizare. Astfel, bolnavul va preciza dacã a fost multumit de felul în care a fost tratat de cãtre personalul medical, de conditiile de masã si cazare oferite, de asigurarea medicatiei necesare însãnãtosirii, dar si de dotarea unitãtii sanitare, precum si dacã ar mai reveni în acelasi spital în caz de nevoie etc. Aceste formulare vor fi centralizate si dupã ce vor fi analizate de managerii spitalelor vor ajunge si pe masa sefilor de la minister si ai caselor de asigurãri. Acestia au precizat cã scopul introducerii chestionarelor obligatorii a fost acela de a îmbunãtãti legislatia si de a corecta anumite nereguli în functie de pãrerile pacientilor. Ideea chestionarelor de satisfactie nu este una nouã, ea fiind aplicatã în ultimii ani si de cãtre unele spitale, dar si de casele de asigurãri numai cã atunci nu au fost obligatorii si se fãceau prin sondaj. Concluziile trase nu au fost relevante deoarece pacientii se temeau sã spunã adevãrul, si atunci, potrivit actelor, cu totii erau foarte multumiti de tot ceea ce li se întîmpla, chiar dacã era evident cã nu existau medicamente pentru a fi tratati, de exemplu. De aceastã datã, lucrurile ar putea sta altfel, asta cu conditia ca oamenii sã aibã curajul de a spune tot ce-i nemultumeste si sã fie cît se poate de obiectivi.
|