Traditiile Neamtului prezentate lumii
• un proiect derulat de Consiliul Judetean Neamt a promovat timp de doi ani traditiile populare ale judetului • valoarea totalã a proiectului a fost de 624.847 de lei Judetul Neamt este unul dintre putinele în care traditiile s-au pãstrat încã, iar mesterii populari sînt aproape la tot pasul, fapt care a devenit deja cunoscut turistilor. Tesãturile specifice, covoarele realizate în judet si mai ales cunoscutele mãsti populare realizate de mesteri din zona Tîrgu Neamt au adunat nu de putine ori mii de admiratori la tîrgurile de profil si au adus pe meleaguri nemtene oaspeti din toatã lumea, atrasi de frumusetea obiectelor de artizanat si mai ales de faptul cã aici gãsesc obiceiuri pe care le credeai pierdute. Considerînd cã aceste traditii populare sînt o adevãratã minã de aur, reprezentantii Consiliului Judetean Neamt au decis cã trebuie intens promovate, astfel încît acest tinut sã beneficieze de un numãr mai mare de turisti. Astfel, a demarat în februarie 2011 un proiect cu fonduri europene care s-a finalizat în iulie anul acesta. Valoarea totalã a proiectului a fost de 624.847 de lei din care cheltuielile eligibile au fost în valoare totalã de 583.205 lei. Scopul proiectului a fost acela de a face o dezvoltare durabilã a turismului si au fost incluse pentru promovare mai multe obiective. Printre acestea s-au numãrat Muzeul de Istorie, Etnografie si artã din Bicaz, expozitia de tehnicã popularã de la muzeul din Tîrgu Neamt, colectii de valoare din Muzeul de etnografie Piatra Neamt dar si Casa Memorialã Ion Creangã de la Humulesti. De asemenea, reprezentantii Consiliului Judetean au considerat cã trebuie incluse în acest proiect de promovare si portul popular, arhitectura popularã, tesãturile specifice zonei, arta lemnului, dar si obiceiurile si traditiile nemtene. Pentru ca toate acestea sã devinã cunoscute lumii întregi au fost realizate 2.000 de albume turistice în cinci limbi strãine: românã, englezã, francezã, italianã si germanã, s-au mai realizat si 21.000 de pliante si 3.000 de hãrti turistice. De asemenea, s-a realizat un film documentar de 40 de minute ce a fost imprimat pe 2.000 de DVD-uri si a fost lansat si un site de promovare www.artapopularanemteana.ro. Toate materialele publicitare au fost prezentate la tîrgurile nationale de turism, dar au ajuns si în agentiile de turism, ONG-uri, hoteluri etc.
|