Un turc este bun de platã cu 8,1 miliarde
• soferul a primit doi ani, cu suspendare si este bun de platã cu aproximativ 8,1 miliarde de lei vechi • în urma unei manevre neinspirate la volan, inculpatul a ucis un alt conducãtor auto •
Judecãtoria Piatra Neamt s-a pronuntat într-un caz de ucidere din culpã, acuzat fiind Niyazi Mutlu, de 38 de ani, cu resedinta permanentã în România, la Piatra Neamt. El a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare, iar timp de patru ani nu trebuie sã mai sãvîrseascã nici o infractiune, altfel ajunge dupã gratii. Pentru trei din membrii familiei victimei au fost acordate daune morale de cîte 60.000 de euro, la care se mai adaugã încã 20.000 de lei, daune materiale. La un curs de 4,4 lei pentru un euro daunele totale se cifreazã la circa 810.000 lei noi (8,1 miliarde de lei vechi). Plata va fi fãcutã de firma la care era asigurat inculpatul. Sentinta nu este definitivã. Mutlu a fost trimis în judecatã pe 15 martie 2012 pentru fapta petrecutã pe 20 noiembrie 2009. Atunci, în urma unei manevre în trafic a intrat în alt autovehicul, conducãtorul auto decedînd în scurt timp de la impact. Conform actelor de urmãrire penalã, în acea zi inculpatul a plecat din Piatra Neamt, cãtre Bacãu. În Roznov a încercat sã depãseascã o coloanã de masini din fata sa si a intrat în coliziune cu primul autoturism din rînd, condus de Zaharia B. Incidentul a fost anuntat imediat la 112, iar la fata locului a sosit un echipaj de politisti. Acestia au constatat cã învinuitul nu era sub incidenta bãuturilor alcoolice. Oamenii legii au stabilit cã cetãteanul turc s-a angajat în depãsire în momentul în care victima a încercat sã efectueze un viraj la stînga, pentru a intra pe o stradã lateralã. Din impact autovehiculul pãrtii vãtãmate a fost proiectat într-un podet de pe partea dreaptã a drumului. Alti patru ocupanti ai masinii au fost rãniti usor, dar nu au depus plîngere penalã. În schimb, conducãtorul auto a decedat, iar necropsia a stabilit cã moartea a fost violentã si s-a datorat insuficientei cardio-respiratorii acute, cu fracturã de bazã de craniu si hemoragie provocatã de multiple fracturi costale bilaterale si de stern. Expertiza tehnicã auto dispusã în cauzã a stabilit faptul cã la momentul impactului învinuitul rula cu 93 km/h în localitate, ocazie cu care a fost încãlcat si marcajul longitudinal continuu, iar partea vãtãmatã s-a încadrat în efectuarea virajului la stînga înainte de centrul imaginar al intersectiei si fãrã a se asigura. Evenimetul rutier putea fi evitat numai dacã inculaptul ar fi avut o vitezã de pînã la 50 km/h si dacã ar fi renuntat la depãsire, iar victima ar mai fi rulat circa 3 metri, pînã în centrul intersectiei. În fata anchetatorilor inculpatul a recunoscut fapta fãrã a se considera vinovat si nu este cunoscut cu antecedente penale.
|