Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2016
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 6 Aprilie 2016
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Problemele agricultorilor sînt foarte multe si acute

• firmele din domeniu au reclamat problemele cu care se confruntã si au cãutat solutii pentru iesirea din impas în cadrul unei întîlniri la Camera de Comert si Industrie • afaceristii au reclamat cã organele de control îi privesc ca pe niste infractori • birocratia foarte mare si forta de muncã slab pregãtitã sînt alte aspecte care genereazã probleme •

Camera de Comert si Industrie Neamt a continuat seria întînirilor organizate cu afaceristi din diverse domenii pentru a identifica problemele cu care acestia se confruntã, dar si pentru a cãuta solutii. Una dintre ele, care a avut loc luna trecutã, i-a avut în prim plan pe cei din domeniul agricol si industria alimentarã. „La întîlnire au participat un numãr de 32 societãti. A reiesit din discutiile cu operatorii economici prezenti o serie de probleme de ordin general, dar si foarte multe probleme de specialitate fiind un sector al economiei cu specificitate mare dar si de o importantã covîrsitoare“, a declarat Mihai Apopii, presedintele CCI Neamt. Cele mai mari probleme se referã la fluctuatiile de personal de la directiile agricole si Ministerul Agriculturii unde nu mai sînt specialisti, angajãrile sau numirile fiind fãcute pe criterii politice, astfel încît nu sînt întelese problemele din teren si nu sînt transmise corect mai departe cãtre decidenti si existã organe care dubleazã ca tematicã controlul efectuat deja de o altã institutie. S-a arãtat faptul cã o fermã este verificatã la siguranta alimetelor de DSVA, iar din punct de vedere fiscal de ANAF, desi la directia agricolã existã un compartiment antifraudã care controleazã aceleasi aspecte. Se dubleazã astfel timpul acordat acestor verificãri dar si sumele cheltuite de stat cu persoanele angajate sã controleze aceleasi firme si aspecte. Alte probleme: contribuabilul verificat de organele cu competente de control este privit ca un infractor, nu ca un colaborator sau ca o persoanã care contribuie la bugetul consolidat al statului din care sînt plãtiti cei ce fac controlul; birocratie foarte mare; forta de muncã, în general, este necalificatã si cu competente apropiate de nivelul zero; nu existã un sistem care sã fidelizeze personalul calificat de cãtre firme sau prin care aceste firme sã fie recompensate pentru calificarea personalului care a migrat la altã firmã sau în altã tarã; este impus un salariu minim pe economie fãrã ca acesta sã fie corelat cu productivitatea muncii, în functie de sectoarele de activitate; se mãresc salariile bugetarilor, la fel, fãrã o corelare a lor cu productivitatea muncii în economia nationalã si fãrã sã existe o scalã de evaluare a performantelor obtinute; angajatii statului au un aer de superioritate întãrit de salariile mult mai mari pe care le au fatã de persoanele cu aceeasi pregãtire dar care lucreazã în productie. S-a mai reclamat starea precarã a infrastructurii, majorarea accizelor la combustibil, sau întîrzîierea subventiilor la motorinã, ori preturile mari la utilitãti. Nu a fost uitat nici registrul agricol, care ar fi trebuit sã functioneze din 2010, dar care nu e functional nici acum. Producãtorii au spus cã este imperios necesar sã se facã cadastrarea terenurilor, atît pentru faptul cã se apropie termenul la care România s-a angajat sã finalizeze acest lucru (2020) dar si pentru cã se va elimina haosul actual din evidenta terenurilor, se vor cunoaste foarte clar drumurile din cîmp care vor ajuta producãtorul agricol la minimizarea costurilor de deplasare a utilajelor agricole. Producãtorii agricoli asteaptã legea care sã impunã supermarketurilor sã se aprovizioneze cu cel putin 50% marfã produsã în România, dar cu conditia ca aceastã origine sã fie strict controlatã astfel încît sã se evite introducerea mãrfurilor care sînt doar ambalate în tarã. Pentru cota de motorinã stabilitã de 78 l/ha producãtorul agricol nu ar trebui sã plãteascã acciza, nici ca aceastã motorinã sã fie coloratã, eliminîndu-se astfel blocajele financiare la nivelul producãtorilor agricoli în asteptarea subventiei.

Ambalajele, o mare problemã

Se mai cere dezvoltarea informatizãrii sectorului agricol pentru micsorarea birocratiei si accesul mai usor la subventii si programe pentru agriculturã; simplificarea actiunilor de control ale organelor statului si eliminarea suprapunerii verificãrilor pe aceeasi tematicã; dezvoltarea structurilor asociative si întãrirea relatiilor cu alte organizatii ale mediului de afaceri. Ar mai fi nevoie de simplificarea accesãrii si implementãrii proiectelor cu finantare de la bugetul statului sau cu fonduri europene. Una dintre problemele ridicate de cei din industria alimentarã este cea a recuperãrii ambalajelor. Potrivit legislatiei în vigoare, producãtorii din industria alimentarã, dar si importatorii au la dispozitie douã metode prin care se pot achita de obligatiile ce le revin pentru protectia mediului - aceea de a reintroduce în circuitul economic 60% din ambalajele pe care le produc. Prima: sã încheie un contract cu o Organizatie de Transfer de Responsabilitate (OTR) licentiatã, care sã valorifice si sã recicleze deseurile de ambalaje. A doua: sã achite 2 lei pe kg de deseu pentru 60% din totalul ambalajelor pe care le produc. Anul trecut, sase din aceste OTR-uri au fost amendate pentru cã au raportat cantitãti de deseuri colectate si reciclate mai mari decît în realitate. Astfel, producãtorii din industria alimentarã s-au vãzut în situatia de a avea de plãtit cãtre Mediu cei 2 lei pe kg de deseu nereciclat în fapt de OTR. Anul acesta au mai rãmas din cele 10 OTR-uri licentiate doar patru care au mãrit excesiv tarifele de preluare a colectãrii si reciclãrii ambalajelor. În plus, producãtorii cer modificarea legislatiei în sensul în care o datã cu semnarea contractelor între producãtori si organizatiile de transfer de responsabilitate, acestea sã preia cu adevãrat obligatiile ce-i revin prin contract în prezent neexistînd sanctiuni pentru nerespectarea contractului de cãtre OTR-uri. Ca si corolar al discutiilor purtate reiese necesitatea de a declara agricultura ramurã strategicã a economiei nationale cu toate avantajele care decurg din acest lucru dar si cu beneficiile care vor rezulta pe termen lung pentru România.

Articol afisat de 1535 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective