Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2005
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 8 Decembrie 2005
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Podul peste Bistriþa de la Roznov - un coºmar pentru cetãþenii din Piatra ªoimului, Borleºti, Rediu, Cîndeºti ºi Tazlãu

Podul peste Bistri�a de la Roznov - un co�mar pentru cet��enii din Piatra �oimului, Borle�ti, Rediu, C�nde�ti �i Tazl�u

Dup� toat� incompeten�a care s-a dovedit �n modul de a trata lucrurile la podul peste Bistri�a de la Roznov mai apare �i un articol �n presa nem�ean� �n care se afirma c� drumurile �i podurile s�nt o prioritate pentru diriguitorii jude�ului. �in s� precizez c� speciali�tii de la DRUPO Neam� �i acel „personal autorizat“ din cadrul Consiliului Jude�ean Neam� s�nt incompeten�i �i nu au ce c�uta �n func�iile care le au. Argumentele care m� determin� s� fac aceste afirma�ii s�nt urm�toarele: at�t podul peste Bistri�a c�t �i drumul jude�ean 154A Roznov - Tazl�u au fost neglijate total ani de-a r�ndul de aceste organe.
Era normal ca speciali�tii de la DRUPO Neam�, c�t �i cei de la CJ Neam� s� cunoasc� toate drumurile jude�ene at�t ca importan��, c�t �i ca intensitate a circula�iei �i �n func�ie de aceasta s� li se acorde priorit��ile de rigoare �n �ntre�ineri �i repara�ii. Drumul Roznov - Tazl�u este un drum strategic cu leg�tur� spre Ardeal cu o intensitate a circula�ie mai mare dec�t toate drumurile jude�ene din Neam�.
Cine trebuia s� �tie acest lucru? Cine trebuia s� insiste s� ob�in� fondurile necesare pentru �ntre�inerea �i repara�ia acestora?
Drumul Roznov - Tazl�u c�t �i podul peste Bistri�a trebuiau s� intre �n repara�ie capital� �nc� �nainte de anul 1990, dar mereu s-au g�sit alte priorit��i. �n proiectul de repara�ie a acestui pod trebuia s� se prevad� varianta pentru devierea circula�iei �i costul acesteia trebuia inclus� �n costul proiectului.
Cine trebuia s� �tie �i s� sus�in� acest lucru; acei speciali�ti de la DRUPO �i CJ Neam�, care au sus�inut c� cel mai sigur este s� se circule pe ruta ocolitoare de la Costi�a.
�n afar� de faptul c� acest traseu este impracticabil, ar fi trebuit s� se spun� cine suport� costurile suplimentare pentru transportul c�l�torilor �i a m�rfurilor pe ruta ocolitoare. �n diverse ��ri europene, dac� apare o asemenea lucrare statul suport� toate pierderile cauzate de asemenea lucr�ri. Cei care suport� aceste pierderi trebuie s� pretind� desp�gubiri de la Consiliul Jude�ean Neam�.
Repara�ia podului peste Bistri�a nu este una accidental� ca la M�r�cineni, Foc�ani, sau altele din �ar� cauzate de inunda�ii, ci este una planificat�, g�ndit� de mul�i �i trebuiau s� fie prev�zute toate condi�iile pentru ca circula�ia c�l�torilor �i m�rfurilor s� se fac� �n bune condi�ii.
Domnule Dan Constantin, dac� cei de la DRUPO s�nt total incompeten�i, cum v� pute�i g�ndi dumneavoastr� c� �n aceast� iarn� mii de c�l�tori printre care �i mul�i copii s� traverseze pe jos aceast� por�iune. Dumneavoastr� a�i traversat vreodat� acest pod iarna, pe jos? Eu am traversat acest pod de la v�rsta de cinci ani (acum am 64) �i iarna, c�nd erau v�nturi puternice �i viscol, trebuia s� te sprijini de grilajul podului pentru a nu fi zburat.
Gre�elile s-au �inut lan� cu admiterea la licita�ia pentru repara�ia podului a unei societ��i care nu este specializat� �n construc�ii de poduri, care nu are speciali�ti �i nici dotare tehnic� necesar� pentru realizarea unei asemenea lucr�ri. Subsemnatul traverseaz� zilnic acest pod de 8-10 ori pe zi, dar modul cum au demarat lucr�rile dovedesc incompeten�a celor care le realizeaz�. Varianta ocolitoare nu permite circula�ia autobuzelor �i a altor ma�ini grele, iar construc�ia ei �n prima etap�, de�i a costat peste 800 milioane lei, nu a rezistat dec�t o singur� zi. S-au folosit ni�te prefabricate improvizate, probabil recuperate de la alte construc�ii.
Nu vreau s� �nchei acest articol f�r� a face �i precizarea c� pe drumul Roznov - Tazl�u nu s-a turnat un metru de asfalt �n acest an, dar �n schimb s-au turnat mul�i kilometri pe drumul Piatra Neam� - Izvoare - M�rgineni.

Articol afisat de 1867 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Economist Constantin HODOR)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective