Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2006
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 28 Ianuarie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„Nu cred cã este moral sã se profite de o anumitã funcþie publicã pentru a face afaceri cu statul sau cu instituþii care gestioneazã bani publici“

„Nu cred c� este moral s� se profite de o anumit� func�ie public� pentru a face afaceri cu statul sau cu institu�ii care gestioneaz� bani publici“

• interviu realizat cu senatorul PNL de Neam� �erban Str�til�

Reporter: Care este opinia dumneavoastr� �n recenta disput� referitoare la politicienii afaceri�ti: este de preferat ca politicienii s� nu mai aib� nici o leg�tur� cu afacerile pe perioada mandatului sau s� fie l�sa�i s� fac� afaceri, dar s� fie controla�i la s�nge pentru ca s� nu se foloseasc� de func�ie pentru a ob�ine avantaje?
�erban Str�til�: Constitu�ia Rom�niei garanteaz� fiec�rei persoane dreptul la liber� ini�iativ�, de aceea cred c� orice demnitar, politician sau func�ionar public are dreptul de a fi ac�ionar sau asociat �ntr-o societate comercial�. Problema cea mai mare este aceea a conflictului de interese �i, de aceea, ar trebui s� existe reglement�ri mai clare �n privin�a domeniilor de activitate permise celor afla�i �n diverse func�ii. Nu cred c� este moral s� se profite de o anumit� func�ie public� pentru a face afaceri cu statul sau cu institu�ii care gestioneaz� bani publici. Din p�cate, s�nt mediatizate numai cazurile de �mbog��ire pe c�i dubioase, iar �ntreprinz�torii care �i-au construit de la zero o afacere onest� �i f�r� a beneficia de contracte grase pe bani publici s�nt mai cur�nd h�r�ui�i de birocra�ie dec�t aprecia�i de societate. Mie mi se pare stupid s� nu mi se permit� s� fiu administrator la propria firm� care nu deruleaz� nici un contract cu statul, �n timp ce domnul senator Iorgovan poate pleda pe bani grei pentru to�i infractorii de drept comun, iar func�ionari din ministere sau so�ii de demnitari c�tig� sute de milioane anual semn�nd prezen�a la consilii de administra�ie ale societ��ilor �i regiilor de stat. Totodat�, consider c� nu este moral ca, fiind �ntr-o demnitate foarte important�, s� participi la achizi�ia unor pachete de ac�iuni la societ��i de stat. A�i v�zut la ce a dus aceast� practic� a PSD �n jude�ul Neam�, unde numeroase societ��i au fost „�ngropate“ de membri marcan�i ai fostului partid de guvern�m�nt.
Rep.: Cum comenta�i faptul c� telefonul lui Dinu Patriciu a fost ascultat din 2003. Ca om de afaceri, crede�i c� telefonul dumneavoastr� a fost ascultat?
�.S.: Dac� ascultarea s-a f�cut �n baza unui mandat emis de procuror, a�a cum cere legea, nu ar fi nici o problem�. Dac� telefonul s�u a fost ascultat pentru c� era patronul unei companii foarte mari, care derula afaceri �i peste grani�� �i reprezenta o problem� at�t politic (ca membru marcant al opozi�iei), c�t �i economic, atunci nu este deloc �n regul�. V� amintesc c� s�nt �i al�i oameni de afaceri care au activat sau activeaz� �n domeniul petrolului, iar unii dintre ei, cum e domnul Ovidiu Tender, de exemplu, avea sprijin consistent de la fostul pre�edinte Iliescu �i chiar de la �efi ai serviciilor secrete. Din p�cate, �n Rom�nia nici m�car nu mai este un lucru surprinz�tor s� afli c� telefonul ��i este ascultat. Avem �n serviciile secrete oameni cu mentalitate kaghebist� �i, din p�cate, s�nt �i oameni politici cu aceea�i meteahn�, care se folosesc de aceste �nregistr�ri.
Poate c� �i telefonul meu a fost sau este ascultat. Problema celor care eventual s-ar putea ocupa cu acest lucru ar fi c� nu prea au ce folosi din aceste �nregistr�ri. Eu n-am afaceri mari, nu fac jocuri politice �i, �n consecin��, nu reprezint o atrac�ie pentru ei. Singurul lucru care m� intereseaz� este s� fac legi utile popula�iei, �n Parlament. Iar aceast� preocupare este plictisitoare pentru ei.

„�n contextul energetic actual, va trebui s� se reanalizeze urgent strategia ��rii noastre �n acest domeniu“

Rep.: S�nt motive s� ne �ngrijoreze gerul din perspectiva �ntreruperii furniz�rii de gaz metan?
�.S: Din fericire furnizarea gazului metan n-a fost �ntrerupt�, dec�t la unii mari consumatori. Cred c� din acest punct de vedere ministerul de resort �i, �n general, autorit��ile s-au descurcat destul de bine, cu toate c� s-a produs �i o sc�dere a presiunii la gazele din import. �n privin�a gazelor trebuie s� vedem �i c�t vom pl�ti pentru ele, fiindc� eu �nc� nu s�nt complet edificat. Oricum, �n contextul energetic actual, va trebui s� se reanalizeze urgent strategia ��rii noastre �n acest domeniu �i fie informat� c�t mai complet opinia public�. Din 2007, nu vor mai fi subven�ii la �nc�lzire si vor trebui g�site solu�ii urgente pentru modernizarea instala�iilor de producere �i distribu�ie a agentului termic. Cel pu�in �n Piatra -Neam� s-au identificat aceste solu�ii �i, �n cursul anului acesta, vor fi �i implementate.
Rep.: Au ap�rut acuze referitoare la privatizarea ARO. C�t vom mai continua s� auzim c� privatizarile f�cute sc�r�ie sau chiar s�nt pe l�ng� lege?
�.S: Din p�cate, probabil vom mai auzi, pentru c� �n Rom�nia multe privatiz�ri s-au f�cut pe criterii care n-au nici o leg�tur� cu legea. �n general, nu s-a urm�rit dec�t c�p�tuiala unora, care nici m�car n-au fost interesa�i de un profit pe termen lung, �n condi�ii de management corect. Ei au vrut doar s� se �mbog��easc� repede, iar de soarta societ��ilor pe care le-au achizi�ionat sau a oamenilor care lucrau acolo, evident c� nu le-a mai p�sat. A�a am ajuns s� avem o mare parte din uzinele rom�ne�ti distruse. �i aici putem g�si vinova�ii destul de u�or, dac� examin�m ni�te averi crescute peste noapte, din salarii de bugetari. Crede�i c� oameni ca Dan Ioan Popescu sau Adrian N�stase (�i ca ei mai s�nt �i al�ii) se puteau �mbog��i doar din salariul de ministru, ori de profesor universitar? PSD n-a f�cut privatiz�rile din dorin�a de a revitaliza ceea ce vindea, ci pentru alte motive, sugerate de consisten�a anumitor conturi din �ar� sau str�in�tate. �i urm�rile se v�d �i s�nt resim�ite de omul de r�nd �i de �ntreprinz�torii cinsti�i, care de ani de zile pl�tesc note de plat� care nu le apar�in.
Poate �i mai d�un�tor este faptul c� prin aceste contracte �ncheiate cu a�a-zi�i „investitori strategici“ s-a compromis �ns�i no�iunea de privatizare, induc�ndu-se opiniei publice ideea gre�it� c� oamenii de afaceri s�nt numai ni�te profitori ai noilor realit��i economice. Cred c�, dac� s-ar face lumin� �n marile e�ecuri din privatizare �i am vedea demnitari �i func�ionari condamna�i pentru faptele de natur� penal� comise, oamenii simpli ar putea face diferen�a �ntre adev�ra�ii oameni de afaceri �i ultra-mediatiza�ii miliardari „de carton“ care sfideaz� bunul-sim� �i minima etic� comercial�.

Articol afisat de 1653 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(A consemnat Cezar FILIP)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective