Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2006
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 10 Aprilie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Poliþiºti din Moldova, ºcoliþi de un coleg elveþian

Poli�i�ti din Moldova, �coli�i de un coleg elve�ian

• timp de o s�pt�m�n�, �n jude� a avut loc seminarul Security-Marketing, �inut de un reputat reprezentant al Poli�iei din Geneva • oamenii legii au fost �nv��a�i cum s� identifice �i s� rezolve problemele comunit��ii

Mai mul�i poli�i�ti, din 5 jude�e ale Moldovei, au fost prezen�i, s�pt�m�na trecut�, la Piatra Neam�, unde s-au desf�urat mai multe cursuri ce au fost sus�inute de expertul federal elve�ian Serge Chatelaine, reprezentant al Poli�iei din Geneva. Scopul seminarului, cu tema „Marketingul securit��ii“, a fost acela de a-i �nv��a pe poli�i�ti cum s� se implice c�t mai mult �n via�a comunit��ii, al�turi de al�i factori responsabili, pentru ca �mpreun� s� determine reducerea delincven�ei �i violen�ei. Concret, acest seminar face parte dintr-un program mai amplu, ce a debutat �n anul 2000 �n Rom�nia, �i care urm�rea introducerea conceptului de Poli�ie de Proximitate. Ini�iatorul programului a fost Poli�ia din Elve�ia care a aplicat acest principiu cu rezultate foarte bune �n �ara Cantoanelor. Modulul „Security Marketing“, prezentat s�pt�m�na aceasta poli�i�tilor din jude�ele Moldovei, a avut scopul de a demonstra c� poli�ia nu este singurul factor responsabil de rezolvarea problemelor societ��ii, ci acela de a ar�ta c�, �n parteneriat cu factorii de decizie �n comunitate, se pot preveni �i combate anumite fenomene de violen��. „Sintagma «Security Marketing» reprezint� metoda ce permite rezolvarea durabil� a multor probleme ale societ��ii, precum �i implementarea eficient� a unor metode de lucru care s� fac� apropierea dintre membrii comunit��ii, cei ai poli�iei �i nu numai. Sistemul este v�zut ca un lan� unde, dac� o verig� nu func�ioneaz�, se d�r�m� �ntreg e�afodajul. Modulul «Security Marketing» implic� 6 etape. Prima dintre ele const� �n organizarea unui grup de lucru care s� identifice problema, a doua etap� const� �n analizarea situa�iei prin intermediul statisticilor �i compara�iilor, a treia - identificarea partenerilor viabili de care este nevoie pentru a rezolva situa�ia, a patra ar fi aceea de a elabora un proiect menit s� defineasc� �i s� rezolve problema, a cincea etap� ar consta �n implementarea efectiv� a proiectului, iar ultima este aceea a analizelor �i, eventual, a concluziilor. Mai concret, aceste cuno�tin�e teoretice ar trebui s� ne ajute s� vedem care s�nt problemele principale ce stau la baza apari�iei unor focare de violen�� �i cum putem ca, �n parteneriat cu factori responsabili, precum autorit��i locale, �coal�, biseric� etc, s� g�sim c�i de prevenire �i combatere. Sistemul nu reprezint� o noutate, el fiind ini�iat �n anul 1995 �n Elve�ia, iar, ulterior, a fost aplicat cu succes �n Italia, Germania, Ungaria �i, acum, �n Rom�nia“, a precizat Serge Chatelaine, angajat cu o vechime de 25 de ani la Poli�ia din Geneva.
La cursurile desf�urate, zilele trecute, la Hotelul Ceahl�u din Piatra Neam�, au fost prezen�i �efi de poli�ii municipale �i or�ene�ti din jude�ele Neam�, Suceava, Ia�i, Boto�ani �i Vaslui, precum �i numero�i �efi de servicii �i birouri de ordine public�. De�i au fost prezentate doar no�iuni teoretice, destul de aride �i destul de greu de aplicat la noi, din motive obiective precum lipsa banilor, dar �i celebra indiferen�� �i neimplicare ce caracterizeaz� societatea noastr�, reprezentan�ii IPJ Neam� consider� c� implementarea acestui concept va avea succes �i va conduce la diminuarea violen�elor. „Avem, deja, �n def�urare programe �n parteneriat, precum cel ce se refer� la diminuarea num�rului de accidente rutiere sau cel care se intituleaz� «Siguran�a ta conteaz�!» �i, deja, au ap�rut unele rezultate, timide, dar s�nt. Statisticile �ntocmite la nivelul trimestrului �nt�i al acestui an au dovedit c� au sc�zut infrac�ionalitatea stradal� �i num�rul faptelor de violen��, precum furturile, t�lh�riile etc. Categoric, orice am face, nu putem defiin�a fenomenele, dar le putem limita. Poli�ia nu este medicament universal pentru toate tarele societ��ii, dar cred c� o colaborare str�ns� �ntre reprezentan�ii mai multor institu�ii va avea doar rezultate benefice pentru noi to�i“, a precizat comisar �ef Stelian Bezim, inspector �ef adjunct al IPJ Neam�.

Articol afisat de 2040 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Magda VASILACHE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective