Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iulie 2006
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 19 Iulie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Pãcãleala integrãrii, taxele pentru maºinile second-hand

P�c�leala integr�rii, taxele pentru ma�inile second-hand

• cei care a�teapt� s�-�i cumpere ma�ini dup� integrare ar putea lua �eap� • taxele vamale eliminate ar putea fi �nlocuite cu cele de �nmatriculare, care ar putea fi mai �mpov�r�toare

Nem�enii care a�teapt� integrarea Rom�niei �n Uniunea European�, �n speran�a c� �i vor cump�ra autoturisme second-hand mai ieftine dec�t acum, datorit� elimin�rii taxelor vamale, ar putea s� ia o mare �eap�. Aderarea ��rii noastre la structurile europene va conduce la deschiderea grani�elor �i, implicit, la eliminarea taxelor vamale, potrivit principiului liberei circula�ii. Acest moment este a�teptat de mul�i rom�ni care nu au suficien�i bani s�-�i achizi�ioneze ma�ini noi �i performante de la noi, dar nici s� �i aduc� de „afar�“, datorit� taxelor vamale destul de mari. Acestea ajung, la momentul actual, la 30% din valoarea autoturismului adus din ��rile europene. De exemplu, la o ma�in� de 5.000 de euro, proprietarul este nevoit s� achite �n vam� al�i 1.500 de euro, plus un mic comision vamal. Teoretic, de la 1 ianuarie 2007, dac� �ara noastr� este primit� �n UE, oricine poate merge �n str�in�tate �i s�-�i cumpere o ma�in�, �n func�ie de buzunar, iar la pre�ul de achizi�ie nu s-ar mai ad�uga nici un fel de taxe. Bucuria nici nu a �nceput, c� s-a �i terminat. Autorit��ile rom�ne, speriate c� ar putea fi aduse �n �ar� toate rablele de care Occidentul ar vrea s� scape, sporind, astfel, parcul uria� de ma�ini poluante care exist�, deja, la noi, s-au g�ndit s� introduc� taxe de �nmatriculare substan�iale, menite a descuraja asemenea importuri. Pe de alt� parte, exist� voci care sus�in c� acestea nu ar fi impuse doar din frica de a nu fi invada�i de rable poluante, ci �i de faptul c� importatorii de ma�ini noi ar putea face presiuni asupra Guvernului s� introduc� aceste biruri pentru ma�inile second-hand, pentru evitarea sc�derii dramatice a v�nz�rii celor la prima m�n�. Potrivit noului Cod Fiscal, care va intra �n vigoare de la 1 ianuarie, de la acea dat� va fi introdus� o tax� de �nmatriculare pentru autoturisme �i autovehicule, inclusiv comerciale, cu masa total� maxim� autorizat� de p�n� la 3,5 tone inclusiv. Taxele, stabilite �n Parlament, s�nt sensibil mai mari dec�t cele propuse de Guvern �n proiectul de modificare a Codului Fiscal. Astfel, �n cazul ma�inilor care respect� normele de poluare Euro 3, cu o capacitate cilindric� mai mic� de 1.600 cmc �i cu o vechime mai mic� de �ase luni, taxa a fost stabilit� la 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindric� de peste 3.000 cmc, mai vechi de �ase ani, la 5.070 euro. Pentru o ma�in� Euro 2 cu capacitatea cilindric� de 1.600 cmc, taxa va fi de 2.704 euro, iar pentru cele de peste 3.000 cmc vor fi pl�ti�i 6.240 de euro. Posesorii de autovehicule din clasa Euro 1, de p�n� la 1.600 de cmc, vor achita 3.744 euro, �n timp ce pentru autoturismele cu o capacitate de peste 3.000 cmc, taxa a fost fixat� la 7.020 de euro. �n cazul ma�inilor non-euro, taxa de �nmatriculare este de 4.000 euro pentru motoriz�ri de p�n� �n 1.600 cmc �i de 7.500 euro pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc. Aceste taxe s�nt de-a dreptul �mpov�r�toare, �n condi�iile �n care, �n multe cazuri, pre�urile ma�inilor �n str�in�tate s�nt mai mici dec�t taxele de �nmatriculare ce ar trebui pl�tite �n �ar�. Astfel, ma�inile cu Euro 1 sau non euro se achizi�ioneaz� cu sume absolut modice, chiar de p�n� la 1.000 de euro. Astfel de autoturisme, ce ar putea p�rea extrem de tentante pentru rom�nii s�raci, ar ajunge s� coste �n �ar�, dup� �nmatriculare, 5.000-8.000 de euro, �n func�ie de capacitatea cilindric�. R�m�ne de v�zut dac� taxele vor intra �n vigoare, �ntruc�t organismele europene nu s�nt de acord cu acestea.

Articol afisat de 2368 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Magda VASILACHE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective