Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 10 Martie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

„Nu consider normal ca cineva s� uzeze de functia pe care o ocup�“

• primim la redactie din partea firmei LICIU PAN PROD Piatra Neamt

Dat fiind faptul c� prin articolele publicate �n presa local� referitoare la aplicarea de c�tre un reprezentat al DSV Neamt a sanction�rii organizatiei LICIU PAN PROD SRL Piatra Neamt, pe motiv c� managementul acestei firme nu a permis accesul pentru exercitarea controlului acestuia �n cadrul brut�riei, consider c� toti cititorii acestui ziar este bine s� cunoasc� REALITATEA celor �nt�mplate si s� poat� interpreta CORECT situatia petrecut�. �n ziua de 23 februarie a.c., �n jurul orelor 11.00, dou� persoane desemnate de DSV Neamt s-au deplasat la sediul firmei noastre pentru a efectua un control pe linie de igien� si sigurant� alimentar� �n brut�rie. Cele dou� persoane au urcat �n sediul administrativ al firmei unde au purtat o prim� discutie cu inginerul nostru tehnolog, inform�ndu-l c� vor s� mearg� �n brut�rie. Asa cum era firesc, dar si legal (a se vedea Hot�r�rea de Guvern Nr. 984/25.08.2005), inginerul tehnolog m-a sunat pentru a m� informa despre acest control. Personal i-am solicitat s� vorbesc cu una din cele dou� persoane reprezentante ale DSV Neamt. Am discutat, deci, telefonic cu d-na ing. Perta L�cr�mioara. �n mod cuviincios am �ntrebat-o dac� nu ar putea am�na efectuarea acestui control �n respectiva zi, explic�ndu-i c� s�nt foarte r�cit�, am febr� si abia pot s� stau �n picioare (medicul de familie poate confirma acest lucru prin consultatia pe mi-a efectuat-o si prin medicamentele precrise �n reteta eliberat�).
Doamna Perta nu a acceptat rug�mintea mea. Ca urmare, i-am solicitat s� m� astepte circa 20-30 minute pentru a ajunge si eu �n biroul inginerului nostru tehnolog, timp �n care i-am propus s� demareze, chiar si �n absenta mea, verificarea dovezilor tinerii sub control a tot ceea ce �nsemna managementul igienei si sigurantei alimentare. Refuzul d-nei Perta a fost categoric, dumneaei manifest�ndu-si pe loc totala nemultumire de a astepta p�n� voi ajunge si eu �n biroul inginerului tehnolog, inform�ndu-m� pe un ton autoritar c�, dat fiind faptul c� «refuz s�-i permit accesul �n firm�, voi suporta consecintele legislatiei, deci va trebui s� m� prezint la DSV Neamt pentru a pl�ti amenda» de 100.000 lei.
Pot dovedi oric�nd cu martori - si cu sigurant� c� o voi face si la instanta de judecat� - c� nu m-am exprimat �ntr-un asemenea mod, deci de a bloca efectuarea acestui control. De la o exprimare transmis� de mine sub forma unei rug�minti la folosirea unui ton de refuz este cale lung�. Nu m-a caracterizat niciodat� si nici nu m� va caracteriza nici de acum �nainte un stil de arogant� sau de impunere a unui anumit punct de vedere c�nd port o discutie cu o alt� persoan�. Cu at�t mai mult nu as fi fost �ndrept�tit� s� uzez de un astfel de ton cu un reprezentant al unui organ de control si nu consider normal ca un astfel de reprezentant s� uzeze de functia pe care o ocup� si s� adopte un sistem de intimidare a celui la care doreste s� efectueze un control. A trecut perioada acelor ani �n care �n momentul c�nd �ti venea cineva �n control tremurai ca varga de fric� pentru c� stiai c�, oric�t de corect si serios ai fi fost, era imposibil s� iesi nesanctionat doar si pentru simplul motiv c� esti net inferior respectivei persoane pe scara ierarhic� a asa-ziselor «VALORI» ale societ�tii.

„An de an vrem s� fim mai buni si mai eficienti“

Ast�zi eu consider normal si firesc ca un reprezentant al unei astfel de institutii a statului s� fie nu doar un organ de control, ci unul de �NDRUMARE si CONTROL. Este firesc acest lucru de exemplu, �n cazul reprezentantilor DSV, s� fie judecat de la caz la caz, �n functie de firma controlat�. Trebuie s� recunoastem c� �nc� mai exist� firme de profilul nostru de activitate unde IGIENA si SIGURANTA ALIMENTAR� nu s�nt deloc la ele acas�. Acestor firme nici nu mai are rost s� li se mai explice ceva din moment ce mai bine de un an nu au luat nici o m�sur� de a-si corecta deficientele.
�n cazul firmei noastre: am demarat activitatea de preg�tire pentru implementarea cerintelor sistemului de management al calit�tii si al igienei si sigurantei alimentare, de la �nceputul lunii aprilie 2005. Am investit bani grei �n refacerea infrastructurii interioare pentru a fi �n concordant� cu aceste cerinte. Personal, mi-am sacrificat familia si s�n�tatea si m-am implicat TOTAL pentru a realiza ceea ce se cere. Am urmat chiar eu mai multe serii de cursuri de specializare, at�t pe linie de managementul calit�tii, c�t si de management al igienei si sigurantei alimentare. Am trimis apoi pentru specializare �n acest domeniu si inginerul tehnolog al firmei noastre. Am vrut s� construim un sistem de managemnt REALIST si UTIL firmei, care s�-i asigure conditiile at�t fabric�rii unor produse de cea mai bun� calitate, dar si de asigurare a unor conditii igienice de fabricatie, lipsite de riscuri, care s� elimine situatiile de �mboln�vire a consumatorilor produselor noastre.
Toate procesele pe care ni le-am identificat, toate procedurile si instructiunile pe care ni le-am elaborat nu au fost concepute pentru a le ar�ta unui organ de control, ci pentru a ne ajuta s� respect�m at�t cerintele celor dou� standarde internationale (SR EN ISO 9001: 2001 si SR EN ISO 22000: 2005), c�t si actuala legislatie �n vigoare.
Credeti c� a fost usor s� implement�m toate aceste documente?
Credeti c� a fost usor s� schimb�m anumite mentalit�ti la nivelul personalului operator?
Cu sigurant�, NU! Luni de zile am discutat cu oamenii din productie, le-am explicat cu r�bdare, de «n» ori, reguli uneori elementare de igien�, i-am urm�rit �ndeaproape cum le respect�, le-am explicat ce gresesc si cum s� nu mai greseasc�. Si toate acestea �n conditiile �n care nu am oprit procesul de productie. Toate instruirile interne le efectuam NUMAI DUP� TERMINAREA ORELOR DE PROGRAM ale fiec�rui schimb. Nu a contat c� era ora 6.00 dimineata sau orele 22.00 seara. Nu conta c� pe timpul zilei erau at�tea alte probleme pe care trebuia s� le rezolv. Nu conta c� nu aveam uneori nici timp s� m�n�nc ceva sau m�car s�-mi v�d copiii. Nu conta nimic din toate acestea. Telul meu era foarte precis: s� ajung s�-mi implementez �n firm� un sistem de managemnt eficient.
Ast�zi, faptul c� eu pot sti �n orice moment, pentru orice produs care se fabric� si este livrat pe piat�, din ce lot de f�in� sau din ce lot de drojdie s-a fabricat consider c� este o foarte mare realizare. Notificarea si rechemarea produsului este, consider eu, cea mai dificil� procedur� de sistem de implementat �ntr-o firm� de profil alimentar. Cere logic� �n stabilirea succesiunii complet�rii tuturor formularelor, pornind de la preluarea comenzilor clientilor, trec�nd prin toat� seria proceselor centrale si termin�nd cu livrarea produselor la clienti. Acel «fir rosu» dac� nu-l urm�resti cu foarte mare atentie, risti s� ajungi la final f�r� nici un rezultat bun. Acum, c�nd dep�n�m firul amintirilor anilor 2005 si 2006, m� �ntreb cum de am avut r�bdarea si curajul s� nu m� sperie complexitatea problemelor ap�rute pe parcurs.
Iat� de ce nu consider normale atitudinile de duritate ale unui organ de control c�nd evalueaz� implementarea unui sistem complex de management �ntr-o firm�, cu at�t mai mult cu c�t acea firm� are si DUBL� CERTIFICARE INTERNATIONAL�. Ca s� ajungi la un astfel de final credeti c� e un drum simplu? Nicidecum. Luni de cosmar. Emotii care nu pot fi descrise �n cuvinte. Momente �n care simti c� nu mai rezisti. Toate acestea compun tabloul preg�tirii pentru o astfel de certificare. Si mai important este de retinut faptul c� dup� ce ai obtinut acest certificat de conformitate trebuie s� lupti �n permanent� s�-ti �mbun�t�testi functionarea acestui sistem de management. Principiile lui KAIZEN s�nt deviza noastr� si nu ne vom abate niciodat� de la ele. An de an vrem s� fim mai buni si mai eficienti �n tot ceea ce producem pentru clientii nostri.
Personal, m-as bucura dac� aceste r�nduri ar fi corect �ntelese de toti cititorii acestui ziar. Scopul pe care �l urm�rim noi, ca si firm� produc�toare de p�ine si specialit�ti de panificatie, este UNUL SINGUR: s� avem c�t mai multi clienti multumiti de calitatea produselor pe care le fabric�m, iar P�INEA LICIU s� r�m�n� UN DELICIU pentru toti cei care o consum�.

Cu deosebit� stim�,
Lucica LICIU, manager si reprezentant al managementului integrat al SC LICIU PAN PROD SRL Piatra Neamt

P.S.: Mentionez c� la scurt timp un control inopinat din partea DSV Neamt, dar �nsotit de aceast� dat� de reprezentanti ai Corpului de Control al Prim�riei Piatra Neamt, nu au g�sit nici o abatere. Ce s� credem?...

Articol afisat de 1913 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective