Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2007
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 24 August 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Protan Roman, 10 miliarde pe luna

Protan Roman, 10 miliarde pe luna

• specialistii de la ARR verifica daca autocamionul cu lesuri avea licenta legala de transport • utilajul era �nchiriat pentru o perioada de o luna si nu era asigurat • licenta de transport trebuie obtinuta de catre cel care folosea utilajul, respectiv Protan SA Bucuresti • Garda de Mediu va scotoci prin actele societatii •

Ancheta jurnalistica demarata de cotidianul „Monitorul“, scoate la iveala noi aspecte ce tin de activitatea Protan Roman. Un aspect interesant este cel legat de licenta de transport a autocamionului implicat �n accident. Respectivul autotractor apartine societatii Santiliana Exim SRL din Slobozia, judetul Ialomita. Asupra soferului decedat, politistii au gasit un document care arata ca masina detinea licenta pe societatea ialomiteana. Politistii au �nm�nat documentele specialistilor de la ARR Neamt, prezenti si ei la locul accidentului. ARR-ul a anuntat Bucurestiul, precum si pe colegii de la Ialomita. Acestia urmeaza sa faca controlul pentru a verifica daca a fost sau nu �ncalcata legea. P�na c�nd vor finaliza specialistii de la ARR Ialomita verificarile, putem spune ce prevede legea: cel care foloseste utilajul este nevoit sa obtina licenta de transport pentru materiale periculoase. Daca acest lucru nu s-a �nt�mplat, ar putea �nsemna o amenda de 25.000 de lei. Reporterii „Monitorul“, care au fost la fata locului, au constatat ca pe cabina camionului exista un �nscris care atentiona ca se... transporta materiale inflamabile, respectiv combustibil, iar pe remorca exista o eticheta care arata ca se transporta azotat de amoniu. Ce legatura au hoiturile cu azotatul de amoniu, numai specialistii de la Protan stiu.
Interesanta este si declaratia lui Ion Zarnescu, patronul firmei Santiliana Exim SRL Slobozia, proprietara autocamionului distrus �n accident. Zarnescu ne-a spus ca autocamionul fusese �nchiriat pentru o luna, fiind �ntr-o perioada de proba. „Eu am �ncheiat contractul cu Protan Bucuresti. Am �nchiriat doar utilajul, nu si soferul. Perioada de �nchiriere a fost de o luna, de proba si mai era valabil si �n aceasta saptam�na. Masina avea licenta de transport pentru materiale periculoase, �nsa eu nu am stiut ce vor sa faca cei de la Protan cu ea. Eu nu aveam nevoie de masina, asa ca am �nchiriat-o. Ca aveau sau nu nevoie de alte licente, ei trebuiau sa stie, nu eu. Autocamionul nu era asigurat, asa ca acei de la Protan, conform contractului, vor trebui sa mi-l dea �napoi �n stare de functionare. Dar nu este foarte important acest lucru, mai ales ca si-a pierdut viata un om �n acest accident. Stiti cum se spune, fiarele se repara, �nsa viata omului...“, a declarat Ion Zarnescu.

Miliarde de lei din hoituri

Afacerea care miroase ur�t, desfasurata de Protan, aduce �n contul firmei �n jur de 10 miliarde de lei vechi �n fiecare luna. Conform contractului �ncheiat cu primariile, plata pentru un kilogram de deseuri neutralizate este de 0,21 euro/kilogram, pret fara TVA. Cum �n iulie Protan a preluat �n medie 56 de tone de resturi animale (conform datelor furnizate de firma), se ajunge la mai mult de 300.000 de euro cifra de afaceri. Prin acelasi contract, societatea se obliga sa ridice cadavrele animalelor sau deseurile de origine animala �n termen de 24 de ore de la �nregistrarea anuntului sau apelului telefonic. De asemenea, societatea Protan trebuie sa le transporte cu mijloace de transport adecvate si sa asigure masurile de paza si protectie necesare, astfel �nc�t �ntreaga cantitate de deseuri �ncredintata sa fie neutralizata, ceea ce, se pare, nu s-a �nt�mplat la ultimul incident petrecut �n Neamt.

Puturile seci, bani �ngropati inutil

Toate administratiile s�nt obligate prin lege sa �ncheie contracte cu societatea Protan, asa cum de altfel a precizat si primarul comunei Bozieni, Doinel Grumezescu. „�n caz de mortalitate �n r�ndul animalelor, medicul veterinar elibereaza un certificat tip, iar noi avem obligatia de a solicita ridicarea lesurilor. Tariful pentru colectare stipulat prin H.G. 1.211/2005 este de 0,21 euro pe kilogram, plus TVA, unic. Plata se face �n lei la cursul oficial al zilei. De asemenea, administratia publica locala are obligatia sa anunte DSV Neamt, �n fiecare luna, despre mortalitatile �nregistrate. �n cadrul primariei se afla un registru special pentru �nregistrarea fiecarui les de animal“, a declarat primarul Doinel Grumezescu. Acesta s-a pl�ns, �nsa, de faptul ca, �n urma cu doi ani, administratiile publice au fost somate pentru saparea de puturi seci, �n vederea colectarii deseurilor animale. „S-au cheltuit atunci din bugetul local circa 80 de milioane de lei pentru acest put, cu ad�ncime de patru metri. A fost captusit cu placi de beton, deasupra s-a turnat o placa prevazuta cu usi metalice. Cine nu s-a conformat atunci a primit amenzi de p�na la 150 milioane de lei. Din nefericire, reglementarile UE au stabilit ca neutralizarea sa se faca �n centre stabilite, iar colectarea deseurilor sa fie facuta de o societate autorizata de profil. Drept urmare, am ramas «cu mortul �n casa» si la aceasta data. Putul este asigurat, �nchis cu lacat, �nsa ram�ne regretul banilor cheltuiti din bugetul local inutil, pentru ca ulterior sa platesti alte si alte taxe“, a conchis primarul din Bozieni, Doinel Grumezescu. Contractele au fost �ncheiate �n perioada �n care gripa aviara �si „facea de cap“ prin judet, fiind prevazut acelasi tarif de colectare de 0,21 euro pe kilogramul de „mortaciune“ animala la care se adauga si TVA, conform H.C. 1211/2005.

Hoituri de cal cu Dacia papuc

Primarul comunei Rom�ni, Manole Ciobanu, a povestit, cu mult umor, episodul c�nd o masina a firmei a venit �n zona pentru a ridica o cabalina moarta. „Acum doua luni, s-a �nregistrat moartea unui cal. Conform contractului �ncheiat cu Protan Roman, am solicitat ridicarea lesului. �n zona, spre uimirea mea, a sosit o Dacia «papuc». Soferul, singur, s-a chinuit sa urce animalul mort �n autoturism, �nsa cabalina «teapana» nu s-a prea lasat m�nuita. A fost nevoie de c�tiva localnici sa �ncarce lesul. Sincer, ma asteptam ca pentru astfel de transporturi societatea sa dispuna de masini �nchise ermetic, izolate, pentru a nu permite mirosului de mortaciune sa se �mprastie �n natura. �n plus, exista si pericolul unor epidemii, daca nu se cunoaste cauza decesului animalului respectiv“, a declarat primarul Manole Ciobanu.

Garda de Mediu va scotoci �n actele Protan Bucuresti

Sediul punctului de lucru Protan Roman a fost ieri calcat si de doi reprezentanti ai Comisariatului Judetean Neamt al Garzii de Mediu, respectiv comisarul Neculai Bucsa si comisarul sef Constantin Paval. „Am verificat documentele pe care le detine Protan Roman. Prima concluzie este ca societatea se afla �n procedura de autorizare. Pe data de 28 iunie 2007, printr-o adresa, i se indica sa continue procedura de autorizare. Agentia pentru Protectia Mediului nu a emis un plan de conformare, care e drept, se da la emiterea autorizatiei. Exista un plan de conformare din 2003, dat de AVAS, prin care se precizeaza ca trebuie modernizata fabrica de faina de oase. Incineratorul vechi nu corespundea normelor europene si a fost �nchis. Acum la Protan Roman doar se colecteaza, depoziteaza temporar si se transporta resturi de animale. Ni s-a prezentat autorizatia sanitar-veterinara si, �n 24 de ore, asteptam dovezi ca documentele s�nt �n ordine, de la Protan Bucuresti. Vrem sa vedem cum respecta ei reglementarile europene. Deseurile animale reprezinta marfuri care se �ncadreaza �n gradul III de periculozitate. Masina cu care se efectua transportul duminica noaptea nu avea chiar ce-i trebuia, pentru ca era acoperita cu o prelata. �n momentul de fata nu detinem toate datele problemei si nu putem trage o concluzie despre c�t de vinovat este Protan. Pentru primirea autorizatiei de mediu, termenul acordat prin lege este de un an, pentru acest gen de activitate. Trebuie sa vedem actele celor din Bucuresti si pentru asta voi lua legatura cu colegii de la Garda Nationala, care sa ne transmita documentele“, a declarat comisarul sef Constantin Paval. �n timpul vizitei la Roman, cei doi reprezentanti ai Garzii de Mediu Neamt au gasit niste lesuri depozitate �ntr-o camera frigorifica, dar si pe afara, �n soare, degaj�nd mirosuri insuportabile. Doar o mica �ntrebare: p�na se dumiresc cei de la Garda de Mediu asupra duhorii si transporturilor cu sau fara Dacia papuc, Protan poate efectua �n continuare transporturi? Si cum ram�ne cu avizul de mediu pentru transport de care tot cei de la Mediu vorbeau ieri? Sau asta a fost numai ieri?

FOTO: Protan Roman, o unitate �nchisa pentru mass-media

Articol afisat de 4619 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Monica NEAMTU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Internaþionale Stiri Interna�ionale
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective