Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2008
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 30 Iunie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„PRÃJITORUL“ E.ON, INAMICUL NEMTENILOR

„PR�JITORUL“ E.ON, INAMICUL NEMTENILOR

• sute de nemteni nemultumiti de serviciile acestui distribuitor de energie electric� se adreseaz� OJPC • cele mai multe reclamatii s�nt f�cute de grupuri de locuitori de pe Valea Muntelui, zona Roman si Roznov • E.On recunoaste c� se impun investitii, dar arat� cu degetul spre Agentia National� de Reglementare �n Domeniul Energiei •

Serviciile de proast� calitate pe care le furnizeaz� E.On Moldova Distributie st�rnesc m�nie �n r�ndul a tot mai multi locuitori din judetul Neamt, care �n afar� de faptul c� nu beneficiaz� de ceea ce li s-a promis �n contractul �ncheiat cu respectiva firm�, se aleg si cu �nsemnate pagube materiale. Dovad� �n acest sens stau reclamatiile �nregistrate aproape zilnic la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt la adresa acestui unic distribuitor de energie electric� din �ntreaga tar�, care profit�nd de faptul c� detine monopolul �n acest sens, nu face nimic pentru a-si multumi clientii. Potrivit preciz�rilor f�cute de c�tre inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt, de la �nceputul anului p�n� �n prezent, institutia a �nregistrat 34 de reclamatii la adresa E.On Electrica. Cele mai multe dintre petitii s�nt f�cute de grupuri de minimum 15 si maximum 130 de nemteni care locuiesc cu prec�dere �n mediul rural si care „se bucur�“ din plin de binefacerile civilizatiei secolului XXI - din cauza c�derilor de tensiune de pe retea stau s�pt�m�ni �n sir pe �ntuneric, li se defecteaz� televizoare, computere, centrale termice, frigidere, li se stric� m�ncarea etc.
Astfel de probleme s�nt frecvente pe Valea Muntelui - Borca, Hangu, Tarc�u -, �n zona Roman - Horia, Cordun, S�b�oani, Cotu Vames, Ion Creang�, Valea Ursului -, �n Roznov, f�r� a avea vreo leg�tur� cu vijelia, ploaia torential�, desc�rc�rile electrice.
Concluzia clar� care se desprinde este aceea c� �n zonele respective retelele electrice nu mai fac fat� si se impune efectuarea de noi investitii. „De c�te ori am luat leg�tura cu reprezentantii E-On dup� cercetarea reclamatiilor consumatorilor, acestia au venit cu aceesi explicatie - a crescut foarte mult num�rul consumatorilor si ca atare retelele s�nt mult prea solicitate. C�nd le-am ar�tat �n nenum�rate r�nduri c� firma nu respect� cele prev�zute �n contractele �ncheiate cu clientii, prin care se oblig� s� furnizeze energie electric� la anumiti parametri, acestia au spus c� localit�tile respective nu s�nt prinse �n planul de investitii pe 2008, plan care este stabilit de c�tre Agentia National� de Reglementare �n Domeniul Energiei. Din cauza nerespect�rii clauzelor contractuale prin care garanteaz� populatiei servicii de o anumit� calitate, OJPC Neamt a amendat E.On Electrica �n patru r�nduri, suma total� a acestor sanctiuni fiind de 280 de milioane de lei vechi. Firma a contestat procesele verbale si ca atare s�ntem �n litigiu cu furnizorul de energie electric�“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
Aceeasi surs� citat� sustine c� �n mai multe r�nduri, reprezentantii E.On Distributie din Neamt au declarat c� investitii �n ceea ce priveste refacerea retelelor electrice pot face si autorit�tile locale, av�nd posibilitatea acces�rii unor programe speciale de finantare �n acest sens.

E.On stric�, dar nu desp�gubeste

Una dintre principalele acuze pe care o aduc abonatii casnici E-ON Electrica este aceea referitoare la neacordarea desp�gubirilor �n cazul defect�rii aparaturii. Ce e drept, conditiile puse de c�tre detin�torul monopolului furniz�rii energiei electrice la nivel de tar�, s�nt mai mult dec�t absurde.
„Desp�gubirile pentru aparatura electrocasnic� deteriorat� se acord� �n conditiile stabilite de Autoritatea National� de Reglementare �n Domeniul Energiei (ANRE), conditii care se reg�sesc si �n contractele de furnizare �ncheiate cu clientii.
Furnizorul este obligat s� pl�teasc� desp�gubiri consumatorului �n cazul deterior�rii unor receptoare electrice, cu exceptia l�mpilor si a receptoarelor electrotermice, �n situatia �n care au ap�rut tensiuni mai mari dec�t cele admise de normele tehnice �n vigoare �n punctul de delimitare a instalatiilor furnizor-consumator, din vina dovedit� a furnizorului. Plata acestor desp�gubiri se face cu respectarea mai multor conditii. Consumatorul anunt� �n scris furnizorul �n termen de cel mult 5 zile lucr�toare de la data aparitiei socului de tensiune care a produs deteriorarea unor receptoare electrice. Din analiza efectuat� de furnizor trebuie s� rezulte c� a avut loc socul de tensiune invocat de consumator si au fost afectate receptoarele electrocasnice indicate de consumator. Consumatorul prezint� furnizorului chitantele �n care s�nt mentionate sumele pl�tite la o unitate autorizat� s� repare receptoare electrocasnice, �n termen de 60 de zile de la aparitia socului de tensiune respectiv. Furnizorul poate solicita probe prin care se dovedeste dreptul de proprietate al consumatorului asupra receptoarelor defecte/reparate. Furnizorul, �n urma analizei solicit�rii de desp�gubire formulate de consumator, se convinge c� receptoarele defecte au fost omologate si au fost alimentate cu energie electric� prin circuite prev�zute cu protectii la scurtcircuit si supracurenti, corect dimensionate, corespunz�tor prescriptiilor tehnice �n vigoare“, se arat� �ntr-un comunicat remis redactiei noastre de c�tre Departamentul „Comunicare“ al E.ON Moldova Distributie. Cert este c� foarte putini dintre cei care au avut de suferit din cauza serviciilor de proast� calitate ale E.On Moldova nu au fost desp�gubiti atunci c�nd li s-a defectat aparatura electric�.

Articol afisat de 1915 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(L�cr�mioara ILISESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective