Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2011
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 27 Ianuarie 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
GOOGLE - LENEA INTELECTUALÃ

GOOGLE - LENEA INTELECTUAL�

• elevii apeleaz� tot mai des la informatiile oferite de internet c�nd e vorba s� �si fac� temele • din p�cate, multi dintre ei vin la scoal� cu referate copiate • profesorii sustin c� de preferat este s� li se dea copiilor teme care s� �i determine s� g�ndeasc� si s� nu fie �ncurajat� „lenea intelectual�“ •

Cei mai multi elevi ai zilelor noastre au devenit dependenti de internet si asta din dou� motive: pe de o parte se folosesc de aceast� surs� inepuizabil� de informatii pentru a sc�pa de temele scolare, lu�nd de-a gata lucr�ri postate de altii, iar pe de alt� parte au sansa de a se documenta si de a afla datele care �i intereseaz�. Exist� dou� jum�t�ti ale paharului �n aceast� „afacere“ - cea plin� e c� se pot g�si informatii din orice domeniu si pot fi valorificate �n interesul copiilor, iar partea prost� este c� se �ntretine o solutie imoral� la sarcinile date de c�tre dasc�li. Una peste alta, se constat� c� cel mai bun meditator al elevilor rom�ni este Google, care dac� primeste un „search“ (c�utare) ofer� solutii pentru orice tem�, fie ea la rom�n�, englez�, biologie, chiar si fizic� sau matematic�. Site-urile care le stau la dispozitie s�nt www.referat.clopotel.ro, www.referatele.com, www.referat-scoala.ro sau www.referat.ro. Cele mai multe s�nt gratuite, dar accesarea unora dintre ele cost� c�tiva euro, iar plata se poate face prin SMS sau cu ajutorul cardului.

Matematica, dificil de copiat

Cele mai usoare referate se g�sesc la disciplinele umaniste, care se bazeaz� pe „vorb�rie“ si nu pe cele reale, cu date tehnice. Matematica este un exemplu de disciplin� la care e cam greu s� g�sesti rezolvarea exercitiilor si problemelor pe internet. „La matematic� e mai greu s� dai c�utare pe internet ca s� afli cum s� rezolvi ceva. Matematica presupune g�ndire, �nseamn� munc� intelectual�, �nseamn� folosirea de metode“, a declarat C�t�lin P�cean, profesor de matematic� la Scoala nr. 2 Piatra Neamt. Chiar dac� nu se dau rezolv�ri „mur�-n gur�“, celor ce vor ajutor de pe internet la matematic� le vine �n sprijin un site care prezint� metode de rezolvare a problemelor - www.meditatiionline.ro. Si dac� nici aici nu g�sesc ajutor, elevii pot intra pe un forum - www.tpu.ro (toti pentru unul) si �ntreab� cine stie cum se rezolv� un exercitiu. Cineva care stie rezolvarea i-o prezint� celui care cere ajutor si astfel se realizeaz� o conlucrare, copiii sprijinindu-se reciproc. �ns�, avantajat este cel care a muncit s� ajung� la rezultatul corect, nu si cel care a cerut „ajutor“.

Rom�na, istoria - disciplinele cu cele mai multe oferte

At�t elevii c�t si dasc�lii sustin c� o tem� care presupune realizarea unui referat poate fi rezolvat� cu ajutorul internetului dac� cerintele formulate de profesor s�nt derizorii. Dac� dasc�lul e mai putin exigent exist� si riscul acesta. „Scopul site-urilor precum www.referate.ro este de a furniza solutii nemuncite, f�r� a se simti cineva vinovat c� a comis un furt intelectual sau impostur�. Eu cred c� merge numai dac� profesorul �nchide ochii. S�nt mai multe c�i pentru ca profesorul s� g�seasc� de unde a copiat elevul. Un profesor care �si cunoaste elevii poate s� aprecieze dac� o lucrare este sau nu f�cut� de cel �n cauz� pentru c� �i vede evolutia la orele sale. Nu e suficient ca elevul s� vin� cu acel referat, trebuie s� mai si stie ce scrie acolo si s� �l sustin� �n fata clasei. Nu e posibil s� vezi ceva impecabil, �ntr-un text stiintific de mare acuratete, iar elevul s� nu poat� s� lege dou� vorbe pe subiect. Si nici nu e corect fat� de elevii care muncesc de la primul si p�n� la ultimul cuv�nt din referat, s� fie pusi pe aceeasi balant� cu elevii care dau un «search» si �n c�teva minute si-au terminat treaba“, este de p�rere Mihaela Pricope, elev� �n clasa a XI-a la Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu“.

„Eu vreau s� v�d produsul muncii copiilor, nu cum stiu s� fac� «copy-paste»“

Cu toat� opozitia ar�tat� de unii, exist� totusi teme care se preteaz� la a fi realizate cu ajutorul lui Google. Ca de exemplu, caracterizarea unui personaj. Doar c� de multe ori caracterizarea e scoas� la imprimant�, iar elevul ia „toat� m�na“, desi i-ar fi suficient „un deget“. Pentru a se evita astfel de situatii, profesorul trebuie s� impun� cerinte care s� �i pun� pe copii cu burta pe carte. „Cel mai mare dezavantaj al internetului este c� �ncurajeaz� «lenea intelectual�» pentru c� elevii preiau de-a gata o informatie, uneori ne�nteleas�. Plus c� s�nt suficiente informatii pe internet care nu s�nt reale. Ca s� evit s� m� trezesc cu astfel de situatii le solicit elevilor s� scrie referatele de m�n�. Pentru cele care s�nt copiate de pe calculator solicit refacerea lor. Este greu s� nu �mi dau seama dac� o lucrare este original� sau nu. Se pot prelua unele idei de pe internet, dar trebuie lucrat pentru a li se da o form� final� �ntr-o lucrare. Eu vreau s� v�d produsul muncii copiilor, nu cum stiu s� fac� «copy-paste». Acesta este cel mai mare pericol si din p�cate se practic� la scar� larg�. Nu se �nt�mpl� doar la nivelul liceal, ci si la gimnaziu, la clase primare. Internetul are �ns� si avantaje. Si m� refer la sursa de informatii pe care o asigur�. Este o alternativ� la carte, desi eu personal pretuiesc mai mult lecturarea unei c�rti. Dar se spune c� viitorul apartine internetului si nu bibliotecilor. Pentru activitatea didactic� m� folosesc foarte mult de internet. Aflu foarte multe informatii pe care le ofer elevilor, pentru ca �mpreun� s� realiz�m o activitate didactic� impecabil�“, a declarat Mihaela Gherghelescu, profesor de istorie la Colegiul National „Gheorghe Asachi“.

Un dasc�l care nu foloseste internetul, v�zut ca un profesor comunist

De beneficiile internetului a vorbit si Gabriela Banu, profesor de discipline tehnice �n cadrul Colegiului Tehnic de Transporturi Piatra Neamt. „S�nt la un liceu la care posibilit�tile materiale ale elevilor s�nt limitate si atunci folosesc eu internetul pentru toate document�rile. De exemplu, la disciplina constructorul de automobile, dac� n-as folosi internetul, nu stiu cum m-as descurca �n fata elevilor. Un dasc�l care nu foloseste internetul �n vremurile actuale este v�zut ca un profesor comunist. Iar pe copii nu-i poti opri s� nu acceseze site-urile. Povestea e s� fie supravegheati si s� nu se uite pe orice. Ca s� nu am surprize c� �mi aduc referate de pe internet, le dau teme cu �ntreb�ri care �i pun s� g�ndeasc� independent. Internetul este dovada comodit�tii, si a elevilor, si a cadrelor didactice. Temele mele �nseamn� efort al g�ndirii. La mine tot timpul exist� �ntrebarea de nota 10 si ca profesor este imposibil s� nu recunosc o lucrare copiat� de una muncit� efectiv. Si e important s�-i spui copilului c�nd l-ai prins c� nu e cinstit“, a declarat profesoara de Masini termice, motoare si legislatie rutier� de la Colegiul Tehnic de Transporturi.

Putin internet si la gr�di

Cobor�nd nivelul de studii, print�rile de pe calculator se folosesc si la cei mai mici dintre cei ce fac primii pasi �n educatie - prescolarii. Multe dintre educatoare le cer micutilor s� aduc� la gr�dinit� diverse imagini de pe internet. Doar c� astfel de sarcini cad �n grija p�rintilor. �n mediul rural astfel de solicit�ri s�nt mai rare, responsabile de c�utarea pe net fiind educatoarele. „Copiii mei nu au internet acas�, dar intru eu zilnic si m� pun la punct cu toate nout�tile. C�nd este cazul, �i rog pe p�rinti s� le dea copiilor pentru a aduce la gr�dinit� c�rti si reviste cu imagini, poezii si povesti despre ceea ce discut�m �n cadrul activit�tilor tematice s�pt�m�nale. C�nd am avut de studiat animalele domestice am mers �n gospod�ria unui cet�tean, unde am observat exemplarele crescute de el“, a declarat un profesor pentru �nv�t�m�nt prescolar, Elena Chisor, de la Gr�dinita P�ng�r�cior.

Articol afisat de 2273 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona T�RN�)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective