Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2012
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Eveniment cultural 5 Martie 2012
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Despre modele si fotomodele

Despre modele si fotomodele

La gura sobei, cu Vasile Muraru

• „S� caute modele nu fotomodele! Iat�, generatia marilor actori rom�ni e plin� de astfel de modele. Stiau meserie si puteau �nnobila orice text. Indiferent cum era scenariul“, le transmite Vasile Muraru actorilor tineri, din noua generatie, care cunosc mai putin galeria de aur a teatrului si filmului rom�nesc • recent, actorul nemtean a participat la premiera filmului „Ultimul corupt din Rom�nia“ al lui Sergiu Nicolaescu, unde are un rol • o alt� pelicul� la care s-au terminat film�rile si �n care joac� este „Mama ei de tranzitie“, �n regia Cristinei Nichitus • planuri de viitor s�nt legate de colaborarea cu Nae L�z�rescu, Stela Popescu sau Alexandru Arsinel •

L-am �nt�lnit acum mai bine de o lun�, c�nd si-a f�cut inopinat aparitia, spre surprinderea si bucuria tuturor, la o agap� prilejuit� de s�rb�torirea a 83 de ani de viat� a unui �ncercat om al locurilor, Grigore Caraza. S-a simtit dator s� fie p�rtas la un eveniment important din viata unui semen pe care �l respect� si �l pretuieste.
Ca orice om de pe lumea asta, Vasile Muraru are si el probleme personale, bucurii si necazuri, succese si opinteli pe care le trece - poate si gratie nobilei �ndeletniciri - cu z�mbetul pe buze. Ca orice om de calitate e politicos si �ndatoritor. Dac�-i inspiri �ncredere te someaz� s�-l tutuiesti. Tr�ieste cu patim� fiecare eveniment si se socoate dator a �mp�rt�si succesele. Chiar si ale altora. „Am pl�ns de bucurie, alalt�ieri, c�nd a c�stigat Tec�u. S� vezi drapelul Rom�niei...“ �l cred si, nu stiu de ce, nu �l suspectez de patriotism emfatic. Cu at�t mai mult cu c�t r�d�cinile rurale nu-i �ng�duie nici un exercitiu de f�t�rnicie. Si nici de r�utate. Nu critic� pe nimeni si pare c� �i �ntelege pe toti. Cum e si firesc �l �ntreb ce a mai f�cut �n ultima vreme si cu ce se mai ocup� acum. R�spunsul e previzibil: a f�cut filme. Pe 17 februarie 2012 a avut loc la Bucuresti premiera filmului „Ultimul corupt din Rom�nia“ al lui Sergiu Nicolaescu. Si tocmai a terminat un alt film, „Mama ei de tranzitie“, �n regia Cristinei Nichitus pe un scenariu de Bogdan Ficeac. Aflu cu acest prilej c� scenaristul e sotul Eugeniei Vod�. „Am un rol frumos �n acest film. Si are o distributie care m� onoreaz�“. A venit de la Doina unde l-a dus pe tat�l s�u, abia iesit din spital. Si nu a sc�pat prilejul de a-l felicita de ziua sa pe Grigore Caraza. Pe care �l admir� si �l stimeaz� enorm. „Pentru verticalitatea de care a dat dovad� �ntotdeauna“, tine s� precizeze. „Iar noi, ca oameni, nu putem dec�t s� fim zguduiti de �ncerc�rile prin care a trecut acest om. At�t.“ Spune „at�t“ ca pe o sentint� ce nu admite replic�. C�nd �l vede pe Puiu Vadana reitereaz� o idee pe care a g�ndit-o c�ndva, mai demult, �mpreun� cu Adrian Alui Gheorghe: „M� g�ndesc s� invit c�tiva artisti plastici pietreni s� expun� la Galeria Cip Art a Teatrului Constantin T�nase din Bucuresti. Ar fi un gest de solidaritate cultural� pe care, negresit, pictorii de aici - si �i pomeneste printre altii pe Bezem si pe R�ileanu - �l merit�“. Ca s� nu ne risipim �l invit la un scurt dialog; pe care �l accept� cu pl�cere.

Cinematografia rom�n� nu a �nceput dup� revolutie

Reporter: Stiu c� ai un adev�rat cult pentru generatia de mari actori, �n mare parte, din p�cate, trecut�.
Vasile Muraru: Da, trecut� prin viat� si prin rigorile artei adev�rate; unde a l�sat urme profunde si inconfundabile. �i pomenesc aici, printre altii, pe George Constantin, pe Gheorghe Dinic� si pe vitregitul de laude Colea R�utu. Care a fost un actor teribil de mare. Dar lucrul acesta, din p�cate, nu se prea stie.
Rep.: Ce le-ai spune actorilor tineri, din noua generatie, care cunosc mai putin galeria de aur a teatrului si filmului rom�nesc?
V.M.: Ce s� le spun? S� caute modele nu fotomodele! Iat�, generatia marilor actori rom�ni e plin� de astfel de modele. Stiau meserie si puteau �nnobila orice text. Indiferent cum era scenariul, proletcultist sau, m� rog... C� asa era pe atunci. Asta e realitatea. Dar fiecare actor �si f�cea cu adev�rat meseria. Profesionist si cu mare responsabilitate. De aceea ne uit�m cu aceast� pl�cere mereu re�mprosp�tat� ori de c�te ori vedem si revedem filmele pe care le-au realizat acesti mari actori, adev�rati meseriasi. Cinematografia rom�n� este, totusi, o cinematografie. Nu a �nceput dup� revolutie. Are c�teva rezultate deosebite si a fost slujit� de niste profesionisti.

Un cuplu care functioneaz�

Rep.: Cum vezi tu, totusi, ast�zi, implicarea unor mari actori din generatiile trecute, �n filme oarecum dubioase din punct de vedere al mesajului artistic?
V.M.: Nu trebuie s�-i condamn�m. Stiu c� ar putea s� refuze, dar c�teodat� ne g�ndim la supravietuire. Ce s� zic? Nu iau at�t de mult pentru a nu mai repeta acest lucru si atunci s�nt nevoiti s� fac� fel de fel de chestii de astea. Chiar si reclame. Eu nu m� duc, dar nu-i condamn pe cei care fac si reclame si telenovele si orice.
Rep.: Chiar voiam s� te �ntreb; c�nd te v�d �n vreo reclam� cu vreo bere, cu vreun spiridus, cu...?
V.M.: Nu, n-am s� fac nici o reclam� care se d� �n Rom�nia. Am si o explicatie: e un meci, un spectacol ceva si se nimereste c� bag� reclama aia. Dup� ce c� �njur� pe �ia de pe stadion te mai �njur� si pe tine: „Iar�si �sta!“
Rep.: Devii complice.
V.M.: Exact. Am fost solicitat, dar am �ntrebat dac� se d� �n str�in�tate. „Nu, �n Rom�nia“. „Multumesc, nu!“ Si erau niste bani de luat, s� stii.
Rep.: S�nt sigur.
V.M.: Nu i-as fi refuzat, dar am stat, am g�ndit si... asta e.
Rep.: Mai ai planuri de viitor cu Nae L�z�rescu?
V.M.: Sigur. Este un cuplu care functioneaz�. Am observat si reactia de la Cr�ciun, c�nd a b�tut totul �n jur. Am f�cut minutul de aur �n ziua respectiv�. Cu toate c� nu ap�rem prea des, ca s� nu plictisim, sper�m ca si �n continuare s� lucr�m cu acelasi succes. De altfel si la teatru vom scoate o nou� premier�, �n luna martie, �mpreun� cu domnul Arsinel, cu doamna Stela, si sper�m ca si de aceast� dat� s� ne bucur�m de succesul care p�n� acum nu ne-a ocolit.
Rep.: Cineva, acum c�teva zile, incrimina faptul c� doamna Stela foloseste aceleasi poante din anii ‘80 - ‘90. Ce p�rere ai despre aceast� malitioas�, �n fond, remarc�?
V.M.: Nu-si are locul la niste valori at�t de mari. Indiferent ce s-ar �nt�mpla. Stela Popescu poate s� spun� zilnic numai „bun� ziua“ la televizor si lumea tot o iubeste. Radu T�nase, b�iatul lui Constantin T�nase, spunea c� si-ar fi dorit ca tat�l lui s� aib� o Stela Popescu �n trup�.
Rep.: Dac� tot ai pomenit de marele actor, nu te-ar tenta s� faci un T�nase original?
V.M.: Am f�cut o �ncercare de dou�-trei strofe pentru Catavencu, gratis fireste, si-a iesit bine. T�nase, de fapt, era cet�teanul, rom�nul, pur si simplu. As putea s� fac asta, dar, sigur, �n stilul meu. Personalitatea lui T�nase nimeni nu poate s� o copieze si cu at�t mai putin s� o redea. El era un imitator inimitabil. Deci fiecare cu stilul lui. Dar trebuie p�strat� traditia si o s� �ncerc, ti-am mai spus. P�n� la urm� trebuie s� �ncerc s� fac ceva �n stilul clasic al lui T�nase.

Revista rom�neasc� la aniversare

Rep.: Anul acesta se �mplinesc 140 de ani de revist� rom�neasc�; la 19 noiembrie. Cum �nt�mpinati evenimentul?
V.M.: C�ut�m sponsori. Am fost cu domnul Arsinel s� facem rost de o piatr� care, sculptat�, va reprezenta bustul lui T�nase, pe care �l vom expune �n hol. Pentru c� ne-am mutat la un sediu nou, la Sala Savoy, l�ng� Telefoane. O s� marc�m evenimentul �ntr-o s�pt�m�n� special�, cu spectacole, poate mai invit�m si din tar� c�te ceva. S� facem ceva frumos pentru a celebra acest eveniment.
Rep.: Cu at�t mai mult cu c�t traditia revistei rom�nesti oblig�.
V.M.: Evident asa este. Matei Millo, Flechtenmacher, Alecsandri au reprezentat mugurii revistei rom�nesti pe care mai t�rziu T�nase o va ridica la rang de spectacol. Revista rom�neasc�, inventat� si dezvoltat� de T�nase este un gen unic �n lume.
Rep.: Cum se mai vinde la noi revista? Aveti spectatori?
V.M.: Da, da... Avem spectatori, slav� domnului. Am merge si �n provincie, dar e greu s� faci deplas�ri �n ziua de azi. Totul cost� foarte mult: transport, cazare, mas�. La noi, la sediu, treaba merge foarte bine. 80 la sut� dintre spectatori s�nt tineri sub treizeci de ani, scolile, s�pt�m�na studenteasc�... E un gen de spectacol iubit. Revista e un ziar vorbit, e un gen �n care de-a lungul a numai cinci minute trebuie s� dai totul. Ori totul, ori nimic, cum se spune. Se caut� noi modalit�ti de exprimare. Spectacolul de revist� este un melanj de forme de expresie pe c�t de diverse pe at�t de curajoase uneori.
Rep.: Tin�nd cont de realit�tile sociale, economice si politice din tara noast�, consideri c� teatrul de revist� mai are viitor �n Rom�nia?
V.M.: Dac� a avut trecut, are prezent, trebuie s� aib� si viitor. S�ntem obligati. Este un gen care tr�ieste; si dup� 140 de ani va tr�i �n continuare spre bucuria publicului.
Rep.: V� invidiez pe voi bucurestenii care...
V.M.: Stai asa! Nu m� b�ga si pe mine. Eu nu s�nt bucurestean. Eu s�nt din judetul Neamt.
Rep.: M� mir c� functioneaz� at�t de acerb patriotismul local.
V.M.: De ce? E foarte firesc. Aici �mi s�nt, �n fond, r�d�cinile.
Rep.: La care ar trebui s� v� �ntoarceti m�car cu spectacole.
V.M.: Asa este. Pentru c� una e s� fii �n sal� si alta la televizor. Astept�m si noi reactia celor �ndrituiti, de aici din zon�, s� ne invite a veni la Piatra Neamt cu un spectacol adev�rat, ca la sediu, nu cu improvizatii. Pentru c� lumea stie s� aprecieze un spectacol adev�rat, nu o cutie de conserve foarte frumos colorat� la care te uiti cu mirare.

Articol afisat de 1953 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan AMIRONOAIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective