Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2013
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 17 Iunie 2013
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

La firma Apa Serv, domnia bunului plac

• la Compania judetean� Apa Serv, bugetul se umfl� prin cresteri de preturi si sl�beste prin cheltuieli excesive • un control efectuat la societate, la �nceputul acestui an, arat� c� cei de la ApaServ au f�cut achizitii desi legea nu le permitea acest lucru •

Pe l�ng� salariile dolofane �ncasate de actualul si fostul sef al Companiei Judetene Apa Serv, auditul f�cut la �nceputul acestui an a scos la iveal� si alte aspecte negative. �n urma verific�rilor contabile s-a constatat c�, pentru 2011, veniturile realizate de companie au fost de 50.028.326 lei, cu o dep�sire de 11,6% fat� de veniturile previzionate. Situatia st� la fel si la capitolul cheltuieli efectuate. Suma a fost de 48.779.072 lei, cu o dep�sire total� de 13,2% fat� de cheltuielile din bugetul aprobat. Economii fat� de prevederi s-au f�cut la cheltuielile de personal si la cele de reclam� si publicitate. �n schimb s-au �nregistrat dep�siri la cheltuieli materiale, de la 16.562.501 lei la 16.919.507 lei, cheltuieli provizionale, de la 550.000 lei la 3.160.810 lei si cheltuieli financiare de la 1,7 milioane la 6,1 milioane lei. Asadar, la sf�rsitul anului 2011, ponderea �n totalul cheltuielilor o reprezenta cele cu personalul (36,86%), cheltuielile cu apa si energia (19,96%) etc. Se observ� c� pe primul loc se afl� cheltuielile cu personalul, semn c� ceva este �n neregul�, �n sensul c� schema este supra�nc�rcat�, fie lefurile s�nt dolofane pentru toti angajatii. Un alt aspect descoperit de auditori are leg�tur� cu respectarea ordonantei de guvern din 23 iunie 2011, care interzicea companiei achizitionarea, preluarea �n leasing sau �nchirierea de mobilier si aparatur� birotic�. Cu toate acestea, din iunie 2011 si p�n� �n septembrie 2012, Apa Serv a cump�rat mobilier (birouri, scaune, fotolii, rafturi, cuiere, aparate electrocasnice (frigidere, LCD, calorifere electrice etc) si aparatur� birotic� (telefoane, reportofon, camer� foto, copiatoare), valoarea bunurilor fiind de 114.000 lei. Reprezentantii Apa Serv au �ncercat s� se apere spun�nd c� achizitiile de mobilier si de birotic� erau absolut necesare, deoarece dup� reabilitarea etajului III din sediu, acesta trebuia dotat cu toate cele necesare function�rii. Situatia nu a fost mai bun� nici �n 2012. P�n� la sf�rsitul lunii septembrie, compania dep�sise cheltuielile cu 7,8%, fat� de ceea ce se aprobase �n buget. Principalul furnizor de ap� potabil� din judet a fost mai mult dec�t darnic, oferind sponsoriz�ri substantiale, care nu s-au �ncadrat �n bugetul aprobat. C�t priveste cheltuielile salariale, �n urma aceluiasi control auditorii au constatat c� directorii de la Apa Serv au de dat bani �napoi. este vorba de actualul manager C�t�lin Dughir (foto), si fostul director, Neculai Ivanov. Cei care au verificat documentele companiei au constatat c�, cel putin la nivelul lunii iunie 2012, directorul general a mai beneficiat, pe l�ng� leafa de 5.125 lei, de nenum�rate drepturi, respectiv indemnizatie pentru concediul de odihn�, diurn� si cheltuieli de delegare �n interesul serviciului, concediu medical si zile libere pl�tite, conform prevederilor Contractului Colectiv de Munc� �ncheiat la nivelul societ�tii. Pe l�ng� aceste drepturi, legale de altfel, cei care au f�cut verific�ri au identificat si alte avantaje financiare. Ar fi vorba de fondul de protocol �n valoare de 3.000 de lei, pe care directorul �l avea la dispozitie lunar. Seful nu era obligat s� prezinte documente justificative privind cheltuirea acestei sume, dac� avea acordul CA. �n aceeasi categorie a drepturilor �ncasate ilegal se nai afl� tichetele de mas� primite lunar; prima de Cr�ciun si Paste, �n valoare de 340, respectiv 350 de lei brut; ajutoare sociale �n valoare de aproximativ 4.000 de lei (ajutor �nmorm�ntare si cota de cheltuieli pentru bilete de tratament si odihn�); �n dou� r�nduri c�te 2.000 de lei cu titlu de premiu pentru activitatea depus�. Auditorii au recomandat ca banii primiti f�r� drept de c�tre directorul Dughir s� fie recuperati de companie chiar si prin actionarea �n justitie.

Articol afisat de 1786 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective