Pãrintii sînt sfãtuiti sã fie mai atenti cu copiii
• psihologii le recomandã pãrintilor sã supravegheze programul odraslelor în ultima sãptãmînã de vacantã • copiii au nevoie sã se reacomodeze cu programul scolar n
Dupa o vacantã de trei luni, mult prea scurtã pentru cei mici, iatã cã peste o sãptãmînã, elevii vor reveni în bãncile scolii pentru a începe noul an scolar. Adaptarea nu va fi nici usoarã si nici simplã. Psihologii îi sfãtuiesc pe pãrinti sã urmãreascã, cu mai mare atentie, programul celor mici în aceastã sãptãmînã. „Aceastã pregãtire psihologicã pentru începutul anului scolar este extrem de importantã pentru copii. Ea trebuie însã fãcutã diferentiat, în functie de vîrsta copilului si de ciclul de învãtãmînt la care acesta merge. Altfel va trebui pregãtit copilul mic, care este dus prima datã la grãdinitã, altfel cel din clasa pregãtitoare sau clasa I si altfel cel care intrã în clasa a V-a sau la clasa a IX-a la liceu. Aici un rol important îl au pãrintii care pînã pe 15 septembrie trebuie sã facã în asa fel încît scoala sã nu-l surprindã pe copil. Elevul trebuie sã se familiarizeze cu spatiul scolar, cu manualele. ÃŽn ultimii ani este foarte important ca învãtãtorii, mai ales cei de la clasa I, sã organizeze primele sedinte cu pãrintii înainte de debutul anului scolar, pentru cã si pãrintii trebuie învãtati ce au de fãcut pentru pregãtirea copilului pentru noul an scolar. Dacã pãrintii stiu cum sã gestioneze aceste lucruri si copiii vor avea mai putine emotii la scoalã. Este obligatoriu ca în aceastã sãptãmînã copiii sã-si formeze o anumitã rutinã, care le va da încredere. Sã nu uitãm cã în vacantã copilul se putea culca mai tîrziu, ori acum el trebuie reacomodat cu programul din timpul scolii, cînd trebuie sã se culce mai devreme seara si sã se scoale dimineata pentru a merge odihnit la scoalã. Este vorba de readaptarea organismului copilului la ritmul biologic din timpul anului scolar“, a explicat psihologul scolar Gabriela Pricope. Aceasta sustine cã prin aceste lucruri trebuie evitatã inadaptarea scolarã si încadrarea copiilor în cerintele scolii, pentru evitarea esecului scolar, care duce la demotivarea copilului fatã de învãtãturã si în multe cazuri la absenteismul scolar.
|