Drumuri minunate pe hîrtie! În practicã e jale
• cam toate drumurile nationale din Neamt au finantare pentru reparatii si întretinere • practic, sînt vai de ele si aproape imposibil de reparat • firmele nu sînt interesate sã presteze prin creier de munte ori la distante mari de statiile de betoane sau asfalt • Teoria ca teoria, dar practica ne omoarã! Drumurile care strãbat judetul Neamt ar trebui sã arate ca în palmã, avînd în vedere cã mai toate au studii de fezabilitate, au proiecte în baza cãrora sã fie modernizate si au alocãri financiare. Numai cã dupã partea de teorie, totul stagneazã si nu prea se mai ajunge la practicã. Adicã nu prea se gãsesc constructori dornici de a face treabã, desi ar primi bani pentru asta. ÃŽn sedinta extraordinarã a Consiliului Judetean de joi, 30 iulie, presedintele Constantin Iacoban a avut o prezentare extrem de savuroasã despre cum stau lucrurile în domeniul modernizãrii drumurilor. Discutia a fost deschisã de cãtre penelistul Gabriel Pavãl, care a povestit cã a mers pe drumul spre Harghita, care aratã vai de el si a propus sã fie avut în vedere drumul Harghita - Recea, care ar scurta calea cu circa 100 de km si care ar lega judetul Neamt de Ardeal. Vicepresedintele Dan Manoliu a tinut sã precizeze cã pentru drumul care strãbate comuna Dãmuc existã un proiect si s-au stabilit si datele necesare pentru demararea lucrãrii, „ca sã se scoatã praful din casele oamenilor“. Cît despre drumul dintre judete, existã parafatã o asociere între Neamt si Harghita încã de anul trecut, pe baza cãreia sã se modernizeze calea de legãturã. „Asteptãm sã se dea drumul la finantãrile europene pentru proiectele interjudetene. Noi singuri nu putem asigura lucrarea, pentru cã vorbim despre peste 100 de miliarde de lei si nu dispunem despre acesti bani“, a spus vicele Manoliu. Discutia a fost extinsã de cãtre presedintele Iacoban: „Dacã ne luãm pe ceea ce avem pe hîrtie... avem cele mai occidentale drumuri. Toate drumurile nationale din Neamt au finantare pentru reparatii si întretinere, stãm foarte bine la alocarea de fonduri, dar cînd se scot «la vînzare», sã se caute constructori care sã le repare, nu mai vine nimeni. Avem exemplul drumului Hangu - Borca. Nu vine nimeni sã lucreze în zonã. Cei seriosi, cu statii de betoane, nu se bagã sã lucreze la atîta distantã, cã nu le convine sã care betoanele, asfaltul atîta drum. Dar la hîrtii cu care sã ne acoperim, stãm grozav! Avem în judet nu una, ci douã directii regionale - de la Iasi si de la Brasov. Cea de la Iasi a mai miscat ceva, dar Directia Brasov, care are în administrare cãile de pe Valea Muntelui, n-a fãcut nimic, niciodatã! Mã întreb, cum naiba nu s-a gîndit nimeni sã facã o statie de betoane pe la Poiana Teiului, Poiana Largului, sã se poatã lucra în zonã! Stãm asa, acoperiti de hîrtii, primim finantare, dar nu se cheltuie banii cã n-ai pe ce. Teoretic, avem sanse sã le facem pe toate, dar practic abia am reusit sã punem la punct 20 de kilometri de drum între municipiile Piatra
|