Autostrada Unirii, „Prioritatea Zero“ pentru PNL
Infrastructura rutierã este esentialã pentru dezvoltarea unei zone. Iar despre asta trebuie sã se vorbeascã si sã se facã proiecte nu doar pe perioada campaniilor electorale, ci permanent pînã cînd se poate circula pe autostradã. Existã motive sã credem cã declaratiile despre autostrada care va lega Moldova de Ardeal par mai degrabã luate dintr-un manual: cum sã promiti, ca sã creezi asteptãri, în speranta cã nu vei fi tras la rãspundere! Pentru cã nu este prima datã cînd acest proiect a fost trecut la „altele“, ca si cum noi cei din zona Moldovei trebuie sã ne descurcãm cu ce avem. De aceea, pentru acest proiect ar trebui sã militãm cu totii, noi cetãtenii sã le cerem celor care ne reprezintã sã sustinã ca proiectul autostrãzii sã fie pus în practicã în viitorul apropiat. Important este cã subiectul a fost scos din draftul cu „altele“ si a fost repus pe lista de prioritãti. Un anunt în acest sens a fost fãcut recent de premierul Dacian Ciolos. „Am spus oamenilor de afaceri cã pregãtim lansarea acestui proiect (autostrada Moldovei n.red.) pînã la sfîrsitul mandatului. Deci vom lansa licitatiile pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si pentru toate autorizatiile de constructie, vom lansa licitatia aceasta pînã la sfîrsitul anului, în asa fel încît, în prima jumãtate a anului viitor sã poatã fi finalizatã licitatia si lucrarea sã fie încredintatã“, a precizat premierul României. Deoarece Dacian Ciolos este sustinut de PNL sã fie premier si dupã data de 11 decembrie, presedintele PNL Alina Gorghiu, care a fost în turneu electoral prin zona Moldovei, inclusiv în judetul Neamt, a anuntat cã autostrada Unirii este o prioritate si pentru liberali. „Pentru PNL, dar si pentru Guvernul Ciolos autostrada Iasi-Tîrgu Mures este «Prioritatea Zero», pentru cã este o nevoie economicã foarte mare sã existe aceastã legãturã peste munti între Moldova si Europa de Vest. ÃŽn lipsa acestei legãturi, investitiile industriale vor veni tot greu. Stiu cã premierul Ciolos a anuntat, la Iasi, cã acest guvern va lansa licitatiile pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si autorizatiile de constructie. Obiectivul este ce în prima jumãtate a anului viitor sã poatã fi finalizatã licitatia si lucrarea sã fie încredintatã“, a declarat recent Alina Gorghiu. Declaratiile întãrite de fapte concrete sînt o noutate în aceastã campanie liberalã. ÃŽn sfîrsit se vorbeste despre pasi concreti în vederea realizãrii autostrãzii care înseamnã o sansã pentru judetul Neamt, pentru toatã zona Moldovei. „Este extrem de important pentru România sã reuseascã sã lege Capitala de tãrile din vest printr-o autostradã, astfel reusindu-se implicit legarea Portului Constanta de tãrile din vest printr-o autostradã. Lumea trebuie sã înteleagã cã Autostrada Moldovei nu e nici moft, nici mijloc de promovare pentru politicieni, nici temã de campanie. E o necesitate! Mã bucur cã premierul Dacian Ciolos si colegii mei liberali de la Bucuresti au constatat cã amînarea construirii autostrãzii Unirii ar însemna pentru zona Moldovei o condamnare la izolare, la sub-dezvoltare, la sãrãcie. Nu cred cã îsi permite România asta cu o treime din populatia ei si din teritoriul ei. Si s-a dovedit cã mesajul a fost înteles si în viitorul apropiat autostrada va însemna pentru toti nemtenii si cei din zona Moldovei sansa mult asteptatã pentru dezvoltare si prosperitate“, a declarat presedintele PNL Neamt Mugur Cozmanciuc. Si primarul municipiului Piatra Neamt, Dragos Chitic a precizat cît de importantã e existenta unei autostrãzi. „Autostrada este foarte importantã si pentru dezvoltarea municipiului Piatra Neamt. De exemplu, Serbia a atras o investitie de 170 milioane de euro din partea unui investitor strãin, care a dus la crearea a 700 de locuri de muncã. Iar în luarea deciziei de cãtre investitor a contat autostrada. De aceea cred cã acest proiect înseamnã pentru Piatra Neamt investitii, noi locuri de muncã si dezvoltarea viitoarelor parcuri industriale“, a declarat Dragos Chitic.
|