17 milioane pentru trei nopti fierbinti
O femeie de 58 de ani, din Tîrgu Neamt, se luptã din rãsputeri sã acopere o facturã cãtre Romtelecom în valoare totalã de peste 17 milioane de lei vechi. Debitul dateazã din urmã cu doi ani, cînd de la postul sãu telefonic au fost efectuate nu mai putin de 41 de convorbiri, aproape toate în timpul noptii. Cînd a primit factura, Maria Ilinca a înlemnit. Desi acesta se jurã cã nu din locuinta ei ar fi plecat apelurile, totusi a achitat cãtre operatorul de telefonie fixã o bunã parte din datorie. „Factura telefonicã este pentru perioada 10 iulie-9 august 2005. Atunci nu eram acasã decît eu si sotul meu, Constantin Ilinca, de 66 de ani. Nepotica mea de 11 ani, care de regulã stã la noi, în acea perioadã era plecatã la ceilalti bunici. Afirm cu toatã rãspunderea cã aceste convorbiri nu au fost efectuate de mine si nici de sotul meu si nu am nici un fel de explicatie cum au apãrut pe factura noastrã. ÃŽn perioada imediat urmãtoare, un timp am avut telefonul restrictionat, în sensul cã nu am mai putut decît sã primim apeluri, nu sã si efectuam, apoi postul telefonic a fost suspendat“, a declarat cu ochii în lacrimi Maria Ilinca. Dincolo de explicatiile femeii rãmîn cele 41 de convorbiri la liniile erotice care au fost efectuate în numai trei zile, în perioada 30, 31 iulie si 1 august 2005. De fapt este vorba de o zi si douã nopti. Numai pe 31 iulie s-a vorbit ziua, restul apelurilor fiind între ora zero si 5.30 dimineata. De mentionat este faptul cã cele mai multe dintre apeluri au mai putin de un minut, 30-40 de secunde, dar existã convorbiri si de 20 de minute sau un sfert de orã. Patru astfel de apeluri sînt succesive si însumeazã în total peste o orã, de la ora 2.52, pînã la 3.55 în dimineata zilei de 30 iulie 2005. ÃŽn total, cele 41 de convorbiri valoreazã peste 400 de euro, adicã 17, 4 milioane de lei vechi, pentru cã mai era si abonamentul. „Numai eu am pensie, de 3,6 milioane de lei, iar sotul meu nu. Am auzit cã dacã nu plãtesti, vin si-ti iau tot ce ai prin casã. Am fãcut cum am putut si pînã acum am achitat 9,5 milioane de lei. Credeam cã plãtisem jumãtate, dar pentru cã s-au mai adãugat penalitãti, am aflat cã mai am de platã încã 12 milioane de lei. Mi-am dat interesul, doi ani am plãtit cît am avut, dar nu mai pot. Nu mai stiu ce sã fac, cum sã scap din aceastã situatie“, a adãugat plinã de nãduf Maria Ilinca.
Situatia putea fi evitatã prin restrictionarea cu parolã Deocamdatã, proprietarul rãmîne bun de platã si, oficial, si-a asumat debitul, fiindcã l-a plãtit fãrã sã-l conteste. De aceeasi pãrere este si purtãtorul de cuvînt al Romtelecom, care exclude posibilitatea ca altcineva din exteriorul locuintei sã fi efectuat convorbirile fierbinti. „Verificãrile efectuate au demonstrat cã toate apelurile contestate de titular au fost efectuate din locuinta acestuia. Practic, nu au existat urme de conexiuni clandestine. Implicarea Romtelecom este strict legatã de asigurarea suportului tehnic pentru astfel de servicii, oferind doar posibilitatea de interconectare pe reteaua proprie de cabluri. Situatia neplãcutã ar fi fost evitatã dacã titularul ar fi folosit serviciul de restrictionare cu parolã. Toti abonatii Romtelecom conectati în centrale digitale Alcatel beneficiazã de serviciul de restrictionare cu parolã a apelurilor de plecare, în cadrul abonamentului pentru linia telefonicã, iar titularul postului telefonic poate avea control deplin asupra convorbirilor efectuate de el si membrii familiei sale. Referitor la debitul pe care fostul nostru client îl are, precizãm cã Romtelecom recupereazã sumele neachitate apelînd la firme specializate. Fostul nostru client poate negocia cu firma recuperatoare plata esalonatã a sumei restante. ÃŽn cazul neplãtii, sumele restante vor fi recuperate pe cale juridicã“, a declarat Mihaela Druicã, purtãtor de cuvînt al Romtelecom Bacãu.
|